Ik kan me heel moeilijk ontspannen (niet alleen te paard maar in het algemeen) en ik merk dat ik hierdoor af en toe toch word belemmerd in het rijden. Nou heb ik gisteren zitles genomen (wil ik regelmatig gaan doen, maar meer dan 1 keer p/w is te duur
) en daarbij heb ik aan de longe een heleboel oefeningen gedaan aan de longe (spierpijn!) Maar wel goed, want zo kon ik echt merken dat mijn lijf op heel veel plaatsen vast zit, waardoor ik bijv. niet zo goed met mijn zit kan werken als ik zou willen. Nou denk ik niet dat 1 keer in de week aan de longe me snel vooruit help dus ik vroeg me af of jullie misschien oefeningen voor me weten (te paard of aan de grond) die ik zonder hulp kan doen om wat losser in mijn rug en alles te komen, en om een betere balans te vinden. (Ik kan bijvoorbeeld al niet normaal op mijn tenen staan zonder dat ik me ergens aan vast houd, dan sta ik vreselijk te "wankelen") Als jullie met mij mee willen denken, dan graag!!! Alle tips en suggesties zijn welkom! Heb er immers alles voor over om nog beter te kunnen samenwerken met Escala.
Alvast bedankt!
Groetjes, Jasja