HEt basiswerk is begonnen (Fries)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

HEt basiswerk is begonnen (Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 12:09

Voor het eerst in the picture rijden het begin van de basis oefeningen.
Johannes is een friese hengst, we hebben hem gekocht vorig jaar juni. Toen was ik zwanger en heb niet met hem gereden. Na de bevalling heb ik nog niet veel gedaan. Maar nu sinds kort ben ik opgestap. Hij was helemaal groen. En de grond beginselen beginnen nu te komen. Hier een aantal fotos van gister. Hij heefd moeite met de draf hoefslag blijven volgen en alles wat rechtsom gaat. Verder begint hij het bit goed te accepteren. Ik ben echt trots om mn kanjer. Naast de rijbak staan ook paarden waarvan een altal merries bij staan een een shet die een paar de rijbak in kwam. Hij heefd al een paar keer gedekt dus ik was wel benieuwd hoe hij zou reageren op de merries, maar zoals je ziet was hij super braaf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit waren ze allemaal dus ook minder mooie fotos
Kritiek heb ik graag maar denk wel dat we pas begonnen zijn met het basiswerk.
Mijn punten vooral mn voeten
vaker rechter zitten, ik wil teveel nar zijn hoofdje kijken.
mag wat veker ontspannender ( ja ik vind het geweldig om hem eindelijk te kunnen rijden dus ben vaak opgewonden blij)
Laatst bijgewerkt door oOoKellyoOo op 02-11-07 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

missfries

Re: HEt basiswerk is begonnen (Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:14

Heeej wat een onwijs gave fries!
ik heb niet zo veel kommentaar namelijk ook geen verstand van het inreiden:)
Probeer alleen je handen iets meer te dragen iets meer van je af je handen lijken op zommige foto's bijna op je benen te liggen.
Probeer hem ook af en toe een beetje laag en rond te rijden.

In iedergeval heel veel plezier met dit mooie paard groetjes

eline__amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:26

mooie fries!!
Het ziet er inderdaad niet helemaal ontspannen uit maar wat wil je ook met zo'n groen paard, dat komt vanzelf wel
Veel succes met hem!
Groetjes Eline

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:40

Ten eerste je zit scheef en je moet je benen langmaken en je hakken uitdrukken.
Leuke fries.

Valiente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:06

Wat een mooi dier, een beetje meer het barokke type, wat echt een enorme charme heeft. Haha!
Je kan nog wel duidelijk zien dat er niet veel mee is gedaan de laatste tijd en hij vrij onervaren is, maar het begin is er. Werk je hierop door moet het goedkomen.
Probeer bij het sturen niet je handen naar je toe te trekken maar deze van de hals te houden. Het is dan met name voor het jonge paard duidelijker wat er bedoelt word en het is vriendelijker voor de paardenmond.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 17:17

Dankjewel.
Ik ben idd pas met hem begonnen.
Ik wou ook een barok type fries, tegenwoordig zie je veel slankere friezen dat vind ik best jammer.

Valiente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:28

kelly21 schreef:
Dankjewel.
Ik ben idd pas met hem begonnen.
Ik wou ook een barok type fries, tegenwoordig zie je veel slankere friezen dat vind ik best jammer.

Inderdaad, ik rijd nu ook op een stal waar echt 2 heel verschillende friezen staan. Een prachtige barokketype met lange manen en een volle staart. Echt een prachtig gezicht, zó chique vind ik ze! Tevens staat er een veel modernere fries die echt aan de sportnormen van tegenwoordig voldoet. Ook prachtig natuurlijk, al blijft de charme bij de barokke échte friezen liggen vind ik. Haha!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 18:16

DAt zowiezo. Ik vind daar waar de fries om bekend is moet ook blijven. Voor mij was ook de verleiding groot om een sport type te pakken, maar koos toch voor hem . De klik zat er meteen op het moment dat hij naar buiten kwam, zonder dat ik hem zag in de bak zei ik al meteen verkocht, ik wis de prijs niet eens, maar was geen klein normaal prijsje maar hij is het waard.

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:52

Wauw echt mooie fries! gewoon helemaal gitzwart! ik vind het er al heel netjes uitzien je moest mij echt niet zien toen ik net begonnen was Tong uitsteken Tong uitsteken Ziet er al best netjes uit lekker oefenen blijfen met hem!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-07 09:19

Dankjwel

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 19:54

Heeft Misschien nog iemand tips of iets dergelijks. Ik hoor het graag

Valiente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:41

oOoKellyoOo schreef:
Heeft Misschien nog iemand tips of iets dergelijks. Ik hoor het graag

Ik haal mijn stokpaardje maar weer even uit de kast: Halsstrekken heeft altijd een erg positieve werking. Hij heft zijn hoofd nog erg hoog op en zet daarbij zijn rug erg vast. Laat de teugels met name in het begin tijdens het rijden vieren. Probeer hem van achter naar voren naar beneden te rijden. Zodat de hals en het hoofd mooi naar beneden gaan en het paard zichzelf lekker los kan laten in de rug. Probeer zo ook eens een volte te rijden of van hand te laten veranderen.
Wanneer je je paard weer rustig oppakt zijn ze vaak losser in de hand en rug. Als je hier op voortbouwd zal je paard na een tijdje al een stuk fijner te rijden en te sturen zijn. Lachen