"neen-schuddend hoofd"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

"neen-schuddend hoofd"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 23:34

hey

vandaag had ik wedstrijd en op 2 onderdelen stond erbij geschreven "neen schuddend hoofd". Ik begrijp dat een paard dat meteen zou doen als je afwisselend links en rechts kneepjes geeft ofzo. Maar dat doe ik niet. Mijn paard is nl vrij gevoelig in de mond en accepteert dat niet eens. Ik ben normaal vrij stil met mijn handen en doe zeker nooit "zagen".
Ik vraag me af of iemand het probleem herkent of oorzaken en oplossingen kent?
alvast bedankt!

caro_vt

Re: "neen-schuddend hoofd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:10

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:08

Laat het gebit van je paard controleren, als ze last van haar tanden heeft, zal ze sneller met haar hoofd gaan schudden. Verder lees ik dat je heel goed op je handen let (wil niet zeggen dat ze ook goed zijn, maar je let er iig op) dus denk niet dat het zozeer daaraan ligt. Vraag het ook eens aan je instructrice als je les hebt.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 19:30

effe update al:
Ik sta bij een dierenartse op stal en zij heeft deze middag de tanden gecontroleerd. Daar is niks mee. Nog geen haken, geen rotte tand of wat dan ook..
Ze denkt ook niet dat het een rugprobleem is (ze reageert nergens gevoelig op) hals ook niet, maar ik ga waarschijnlijk toch een osteopaat bellen.

Ze denkt eerder dat het is omdat ze nu veel meer spieren aan het bijkrijgen is, en zwaarder in het werk komt, dat ze het op sommige momenten moeilijk heeft om het vol te houden. (de spieraanspanning)

Meer tips altijd welkom!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:34

mijn oude paardje deed dat ook ookal hield je je handen stil. Ook geen idee wat dat was ..

tuur_zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:42

Ik kende een pony die dat ook deed, maar dan als je je handen ook maar een klein beetje bewoog.
Ik zou aan je instructeur vragen wat je verkeerd doet en/of waarom je paard dit doet.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 20:55

thanks. Ik heb er gisteren op gelet en het vermindert / gaat weg als ik mijn handen echt muisstil hou. Maar dan moet ik ze echt tegen elkaar houden. Op den duur ga ik er helemaal verkrampt van zitten Scheve mond
Mijn paard is ontzettend gevoelig in de mond. Dus misschien onbewust toch net ietsje beweging Scheve mond

Mariis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:36

Wat ik zou proberen is een hoofdstel zonder bit! Zo wordt de mond van je paard zeker niet belast! Een paard bij mij op de manege heeft dit ook en sindsdien gaat het veel beter met dit paard. Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen!

Groetjes Mariska

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 22:09

Mariska: ik zou het gerust willen proberen, maar jammer genoeg is dat geen optie. Ik rijd wedstrijden dressuur en daar is geen bitloos hoofdstel toegestaan. Anders zou het misschien wel een oplossing zijn, gezien ze zo gevoelig is.
Toch bedankt!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:35

Lichtallergie?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 17:39

Zou ze daar dan ook geen last van moeten hebben op de wei? Verward

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:47

Ja, maar met rijden uiten ze dat anders. Misschien moet je even googlen... Succes.