Met welke oefening train ik dit deel ? (Rondom de lies)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Met welke oefening train ik dit deel ? (Rondom de lies)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:49

Heb het even aangegeven met een zwarte 'cirkel', met name in het gebied zelf Lachen
Afbeelding
Heb je hiervoor goede oefeningen om dit goed te trainen?
Onder het rijden/longeren/etc. (maakt niet uit)

Lachen

deniece

Re: Met welke oefening train ik dit deel ? (Rondom de lies)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:35

Ik snap niet helemaal wáárom je alleen dat deel zou willen trainen maargoed, ik denk door veel te verzamelen en tempo wisselingen te maken. Schijnovergangen enz..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:10

daar zitten dieper gelegen spieren die zorgen voor de bekkenkanteling, dus bekken laten kantelen. piaffe, levade, terre a terre etc. Of gewoon werken aan meer verzamelen en achterwaarts (wel goed) wegstappen, gelijk weer achterwaarts zodat je paard kort blijft, weer even naar voren en weer naar achter en natuurlijk even belonen. kan ook heelgoed aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 08:40

deniece schreef:
Ik snap niet helemaal wáárom je alleen dat deel zou willen trainen maargoed, ik denk door veel te verzamelen en tempo wisselingen te maken. Schijnovergangen enz..

Tuurlijk niet alleen maar dat Knipoog Maar voor dit deel te trainen wilde ik graag wat tips hebben.

tynoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:23

Lailapri, ik denk dat indien de oefeningen die jij voorstelt mogelijk zouden zijn voor Zohra, ze de vraag in eerste instantie niet zou stellen.
Rare vraag van Zohra, ik vermoed dat uw paard een zwakkere rug heeft en dat je daarom de vraag stelt.
Ik kan u enkel aanraden veel overgangen te maken, voornamelijk naar het verzamelen toe, in alle drie de gangen, goed opletten dat deze vanuit de zit en benen gereden worden ( zo weining mogelijk hand). En, het paard de eerste tijd niet hoog instellen, indien de kracht hiertoe niet vanuit de achterhand komt, over de rug, dan trek je diezelfde rug en lendenen enkel hol waardoor deze pijnlijker wordt voor het paard.
Goed opletten dat de neus effe voor de loodlijn blijft bij de overgangen, anders heeft de rug er ook geen baat bij. Bij veel paarden is dit dé manier om zich te onttrekken aan inspanning die tot dragen moet leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:27

@ tynoniem; bedankt voor de info Lachen
Nee hij heeft geen zwakke rug .. Maar dit gedeelte zou ik graag gewoon wat meer erbij willen gaan trainen, dus vraag ik hier gewoon om leuke/handige tips.
(Zo'n gekke vraag lijkt mij dit verder toch niet Vork)

Mariis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:34

Ik zou het los maken door een therapeut en dan extra veel tempowisselingen.