Roan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

priamos

Roan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 14:58

19 Augustus 2007 was bij ons het Stuw concours "verplaats naar heteren bij het kruidvat"

ik heb daar 1 foto van!! die ik toch ff wil delen
Graag wil ik opbouwende commetaar hebben op deze foto!!
zodat ik daar wat mee kan gaan doen!

Dit was z'n eerste buitenwedstrijd!!

Afbeelding
* hij heeft moeite met nagevelijk lopen als der veel om hem heen gebeurd *

* tips zijn altijd welkom *

Laatst bijgewerkt door priamos op 31-10-07 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

o0Michelle0o

Re: Roan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:59

ik zie even geen foutjes, misschien dat je iets rechter moet zitten maar verder niks
je hebt wel een leuk paardje zeg! Haha! Ja

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:00

vind het erg moeilijk om wat te zeggen vanaf 1 foto. Het is een mooi paardje, ik denk dat hij wel wat ruimer mag lopen, maar verder kan ik zo niet iets echt storend zien (zou inderdaad wel aan het nageven werken, zodat hij wat meer ontspant of andersom Lachen )

succes verder met hem

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:00

Ik denk niet dat je veel commentaar zal krijgen met maar één foto..

Wat ik zo kan zien:
- Rechterop gaan zitten
- Handen rechtop

Je zal toch ook echt moeten proberen om hem nagefelijk te rijden op concours. Lachen

Wat waren je punten?

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:01

o en hakken uitdrukken Tong uitsteken zie ik nu pas Bloos

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 15:04

het is de enigste gelukte foto, de rest was echt gewoon te slecht!!

mijn punten waren 2x 165, mjaa dat neem ik hem niet kwalijk eerste keer buiten & op een andere plek!

zou kijken of binnenkort iemand met mij mee kan naar de les om foto's te maken zodat ik die kan plaatsen

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:16

Hoi Priamos, je zou allereerst kunnen proberen het zadel wat meer naar achteren te leggen, je zit wel erg ver naar voren.
Het schouderblad hoort helemaal VRIJ te liggen, je moet er met je hand langs kunnen strijken als het zadel op de rug ligt.
Je hak stoort me eerlijk gezegd niet, maar probeer wat meer naar boven, over je pony heen te kijken, daar waar je naar toe gaat.
Je handen kunnen inderdaad iets hoger, zodat er van je elleboog naar het bit 1 rechte lijn ontstaat zonder neerwaartse of opwaartse knik er in.
De pony zou wat nageeflijker moeten lopen, hij drukt nu de onderhals er te veel uit. Denk erom, hij hoeft nog niet helemaal in de krul hoor! Maar ij loopt nu wat te stuwerig op de voorhand.
Probeer het het liefst op de volte, houdt de buitenteugel er goed bij, drijf hem met je binnenbeen naar die begrenzende buitenteugel en vraag/ontspan je binnenteugel. En als hij nageeft, BELONEN. Liefst met een lief woordje, want als je de teugels helemaal ontspant ben je z'n goede houding gelijk weer kwijt.
Verder vormen jullie een mooie combinatie, gewoon volhouden en niet te snel willen, dan komt het allemaal wel goed!
Veel succes en vooral heel veel plezier met je kanjer! Haha!

Linky, (oud-)jurylid.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 20:46

bedankt voor de reacties

@ linky: aan mijn handen word gewerkt heb namelijk hele erge pianohandjes! vooral als die ontspannen loop is het erg! daar zijn we mee bezig in de les en ook met het nagevelijk rijden.
Van het zadel klopt helemaal want die moest opgevuld worden die ligt nou weer zoals die hoort Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:50

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-23 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 22:31

@ judith_M: dank je wel:)