Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten om eens wat te laten zien van mijn paard Rachel. Ze is een BWP-paard van 1.70, 13 jaar oud. Ik heb haar nu iets meer dan een maand. Voor ik ze kreeg heeft ze eerst een paar maanden stilgestaan (veulen), dan werd het werk met haar weer een aantal weekjes opgepakt en toen ben ik haar gaan uitproberen. Maar wij konden har pas stallen als mijn pony verkocht was en daarom heeft ze nog een maand stilgestaan. In het begin was ze heel gespannen (rug wegdrukken, hoofd heel hoog, of achter de loodlijn), nu begint ze na een maand echt fijn en ontspannen te lopen. De eerste 4 foto's zijn van de eerste keer dat ik er op reed, de volgende van de ongeveer tiende keer. Die foto's zijn ook al weer een week of 3 oud, dus sommige puntjes zijn al heel wat verbeterd. Mijn werkpunten de afgelopen weken waren vooral de overgangen. Overgang stap - draf deed ze steeds met een soort van 'sprongetje', maar nu doet ze dat al veeeel minder dan in het begin. Zij is trouwens (voor zover ik weet) bijna nooit uitgebracht in dressuur, heeft denk ik maar één wedstrijdje in de B gedaan. Dus ik mag er nog niet direct het beste van verwachten, maar ik vind het in ieder geval een super fijn en werkwillig paard. Geef gerust commentaar, daar kan ik nog iets van leren!
Eerst dus de foto's van de 1ste keer, ze was toen heel fris en gespannen, het was dan ook allemaal nieuw en dan eerst een maand stilgestaan...

de allereerste (gespannen) stapjes

het eerste drafje

nog heel gespannen

Foto's van de 10de keer

Hier loopt ze nog veel te diep, gaat beter in de linkergalop

toen werd ze iets te heet

en nog eventjes uitstappen met een kleine wandeling
Eigen commentaar:
- niet te diep
- handen niet vastzetten
- benen niet te ver naar voren steken
- schouders naar achter, rechter zitten