hoe paard leren ronder te laten lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

hoe paard leren ronder te laten lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 00:04

had een vraag mijn paard loopt heel makkelijk aan de teugel,omdat hij lange hals heeft heeft hij moeite met het ronder worden in de hals,voorwaarts neerwaarts doet hij makkelijk,omdat hij best een lange hals heeft Haha! (zie foto) hoe kun je met het rijden leren om het ronder te krijgen en te rijden en is daar met longeren ook nog iets voor wie heeft tips..gr emaartje

hierbij een foto van mijn paardje Knipoog Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 31-10-07 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Re: hoe paard leren ronder te laten lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:12

Welke foto?

Door veel te schakelen en vooral ook voldoende terug te rijden leert je paard zich beter te sluiten.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:13

veel stelling en buiging wil ook nog wel is helpen?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:19

Als je je paard 'ronder' wilt hebben bedoel je neem ik aan dat je hem meer bij elkaar wilt hebben. Alleen een rechtgericht paard laat zich verzamelen, rechtrichten dus en vandaar uit bijvoorbeeld gaan schakelen om meer verzameling te krijgen waardoor je paard meer bij elkaar zal gaan lopen.

Aan de longe hetzelfde verhaal.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 00:23

is een pessoateugel of alleen een touwtje hier geschikt voor om ronder in te kunnen stellen?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:51

pessoa is toch om benen er goed onder te krijgen?
daar weet ik eigelijk niks van af Clown

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:55

Ben niet zo op de hoogte van wat een pessoa precies doet maar naar mijn mening verkrijg je door verzameling een paard wat korter in zijn lijf (en dus ook hals wordt). Je rijdt een kortere hals (ik neem aan dat je dat bedoeld ronder laten lopen) dus van achteruit, dan heeft het lijkt me niet logisch dat aan de voorkant op te lossen (dat doe je denk ik als je het over een 'touwtje' hebt). Nogmaals, Pessoa heb ik geen verstand van.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 13:04

meer reacties welkom??

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:55

Maar vw-nw doet hij goed, omdat hij een lange hals heeft? dus hij loopt dan moooi onspannen over de rug, hoofd op de loodlijn? dan moet het toch niet al te moeilijk zijn denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Veel stelling aanvragen, contra stelling op de lange zeiden doe ik ook vaak, elke keer dat je paard een betje ontspant ook meteen ontspannen. Spelen met je teugels kan ook, pas op dat je niet gaat zagen!! Dus kleine ophoudinkjes maken in je teugles, en daarbij niet in tempo veranderen!

Samiraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:55

ik werk mijn paard aan de teugel door;
eerst lekker instappen;
- daarna de teugels op maat maken
- lekker voorwaarts laten lopen; kleine zachte ophoudingen maken(alsof je een spons uitknijpt)
- handen voor me dragen altijd been erbij houden; zodat hij niet onregelmatig loopt

NOOOOOOIT ZAGEN!!;)

en als hy ontspant jij ontspannen komt hij weer omhoog met zn hoof even klein kneepje zodat hij weer zacht en ontspannen.

ik weet het;)
het is heeeel moeilijk maar je moet het doorhebben hoe het bij JOU paard het makkelijkste gaat
en alle paarden zijn anders Haha!
success.:cheer:

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:06

ligt je zadel goed? als die knelt (bijv bij de schoft) kan je paard niet lekker zijn spieren gebruiken en dus vastzetten= achterhand er niet onder= niet aan de teugel.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 23:14

lailapri schreef:
ligt je zadel goed? als die knelt (bijv bij de schoft) kan je paard niet lekker zijn spieren gebruiken en dus vastzetten= achterhand er niet onder= niet aan de teugel.

zadel is oke!!hij loopt voor de rest mooi ontspannen en nageeflijk alleen de bovenhalspieren zeg maar dat ronde heeft hij niet,dus dat wou ik gana leren of oefenen

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:19

hoi! spieren kweken bedoel jij geloof ik, niet ronder in de hals rijden maar een dikkere hals erop trainen?groetjes deess

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 23:20

deess schreef:
hoi! spieren kweken bedoel jij geloof ik, niet ronder in de hals rijden maar een dikkere hals erop trainen?groetjes deess

ja zeg maar dat de bovenkant die spieren ronder worden ze zeggne toch weleens lang laag en rond rijden? hoe krijg je dit voor elkaar dan

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 06:37

oke sorry verkeerd begrepen. Ik heb het geleerd, maar is een beetje vroeg op de ochtend.
Voorwaarts neerwaarts gebruikte je het ligament (ofzo) die dan de doornuitsteeksels van het paard naar voren trekken is de rug bollen en de spier rond de schoft, de andere halsspieren met wat meer oprichting geloof ik, en stellen en buigen.