Wie weet er meer te vertellen over Rick Dos Santos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DesireeK

Wie weet er meer te vertellen over Rick Dos Santos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 22:04

Ik weet niet of het hier goed staat maar ik ben heel erg benieuwd of er mensen hier op het forum ervaring of een mening hebben over Rick Dos Santos....

Alle info is welkom.... Ook eventuele foto's en filmpjes...

Zaluki

Re: Wie weet er meer te vertellen over Rick Dos Santos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:16

Ik heb geen flauw idee wie dat is Bloos , heb zelf missch al iets meer info?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 10:58

Hij schijnt heel veel met paarden te kunnen. Ze heel goed aanvoelen enzo. Er zijn mensen die hem een paardenfluisteraar noemen.
Hij geeft ook les in longere, vrijheidsdressuur en nog veel mee...
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen omdat ik het tot nu toe van alleen maar horen zeggen wie hij is...

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 16:17

Is er helemaal niemand die iets kan vertellen over hem? Ik heb ook al op google gezocht maar ben daar dus ook niet wijzer geworden. Het enige wat ik nog weet is dat hij in Tilburg of omstreken woont...

Niemand daar uit de buurt die iets weet?

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:37

Ik lees nu pas je vraag.
Wij kennen Rick en zijn werkwijze heel goed, ik les wekelijks bij hem en vele mensen hier op stal ook. Mijn ervaring met Rick is zeer POSITIEF !!!!!!!! op alle vlakken van de paardensport en omgang. Hij traint jou en je paard op een super positieve manier die echt super werkt, je moet als ruiter wel echt iets willen leren en je oude trek maar in de krul werkelijk uit je hoofd gaan zetten.
Ik heb al bij veel mensen gelest in de 40 jaar dat ik rij maar dit is echt het beste wat ons heeft kunnen gebeuren.
Ik rijd een fries die eigenlijk niet vooruit te branden was en mijn armen als steunpilaar gebruikte, met deze manier kwam ik vlot het M in met ,meestal veel te veel punten. Wijken niks schouderbinnenwaart niks, en niemand die me nou eens echt kon vertellen waar het aan lag. Toen Rick in beeld kwam was het me heel snel duidelijk mijn lieve Ulbe deed achter veel te weinig, als je het zo leest zegt iedereen natuurlijk ja maar zo hoort het toch ook alles moet van achteruit komen. Nou in de praktijk lijkt dat dus echt niet zo te werken ik ben bij instructeurs geweest die zeer bekend zijn, ik wil geen namen noemen, maar er was er geeneen die mij daarop wees, ze vonden het blijkbaar goed genoeg. Rick loopt mee en ziet iedere pas, iedere spier elke beweging van oor tot staarthaar en daar kan je wat mee. De basis waar heel nederland het altijd over heeft en wat iedereen zo goed begrijpt!!!!! begint nu pas echt te kloppen, hij is absoluut geen vage paardenfluisteraar maar iemand die werkelijk verstand heeft van paarden en hun bewegingen en het waarom. Iedere zaterdag en zondag traint hij paarden op onze stal ik heb ook een stukje op onze site staan www.stoeterijwillemien.nl je bent ook altijd welkom om te komen kijken.
Het is een lang verhaal geworden ik kan er bijna een boek over schrijven zo enthousiast ben ik over hem en vele anderen met mij.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 00:11

Dank je wel voor je reactie... Beter laat dan nooit toch? Knipoog
Het is helaas een beetje uit mijn buurt anders zou ik zeker komen kijken... Misschien dat we er eens een dagje van moeten maken om te komen kijken. Je beschrijft het allemaal heel goed, maar het is wel leuk om het ook eens te kunnen zien...

Als je eventueel is een filmpje hebt van 1 van de lessen ofzo hou ik me aanbevolen Knipoog

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:27

Hoi aletniessen ,

Zou jij de groetjes willen doen aan Rick, ik ken hem van de vorige stal uit Bleiswijk, eindje weg van jullie vandaan.
Zijn werkwijze met de trouwe viervoeters is gewoon wonderbaarlijk te noemen, wat hij met de paarden voor elkaar krijgt, in een woord gewelig gewoon.

Ik zal hem van de week weer eens bellen, weer even bijkletsen, zover het gaat met zijn drukke agenda.

Als je tegen hem zegt, Jolanda met Donna de haflinger dan kent hij me wel.

Groetjes Jolanda