Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mijn paard zou knettergek worden als ik galloperend langs een paard zou rijden dat gelongeerd wordt.
. Normaal doe ik dit al wel. Voor het filmpje heb ik bewust alleen even de bak rondgereden om te kijken hoe het eruit zag.. Als ze sterk wordt neem ik haar terug en draaf ik weg om de achterhand te activeren.
(zie je neit vaak) Leuk dier hoor.

QuickSilver schreef:horsiegek: dat ben ik niet met je eens eigenlijk, hier oefen ik juist erg in de les op, als zij ontspant en nageeft kan ik mijn teugels losgooien en blijft zij netjes nageeflijk doorlopen. Op eigen benen dus lijkt mij?

dat komt allemaal nog wel, voor haar leeftijd loopt ze in mijn ogen super! 

QuickSilver schreef:@superwoman: De bak is 25 bij 40 dus zeker niet klein![]()
Een paard kan prima nageeflijk lopen zonder teugeldruk en dat is ook de hele bedoeling achter het rijden en over de rug rijden wat mij betreft, dat het paard uit zichzelf zo loopt en niet omdat jij aan je teugels 'trekt'.. Kan het niet helemaal uitleggen maargoed hoop dat andere mensen hie rnog een mening over hebben ben benieuwd
QuickSilver schreef:Lees mijn uitleg hierboven.. Ik bedoel ook niet aan de teugels trekken daarvoor staat het tussen haakjes.. gewoon teugeldruk geven bedoel ik maar kon er even niet opkomen..
Maargoed ik krijg dus wel les op die manier als zij ontspan laat ik los als beloning en dan moet zij ook ontspannen door blijven lopen.. of dat nou de hand volgen is of niet
)