tica aan het werk (nu ook reacties graag))

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

tica aan het werk (nu ook reacties graag))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:14

zo een nieuw topic van mn paardje en mij na een eeuwig durende (jaja wel 8 pagina's) discussie Lachen
ik verwacht nu ook veel reacties!

en nee ook op deze foto's gaat het niet perfect maar dat gaat het bij niemand
ik wil jullie laten zien dat ik normaal gesproken wel anders rij als mn vorige topic
ook zal ik zo snel mogelijk weer eens hele nieuwe foto's maken van het rijden!

de foto's zijn van diverse data

Afbeelding

Afbeelding

losmaken en kijken of ze mee doet
[img]http://i124.photobucket.com/albums/p35/missanous/lesmetticaendeschimmel007.jpg[img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nee we rijden niet alleen dressuur hoor Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ben benieuwd
Laatst bijgewerkt door missanous op 30-10-07 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

TessB

Re: tica aan het werk (nieuw topic na zeiktopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:18

Ziet er leuk uit hoor Lachen. Waar kreeg je de vorige keer zoveel commentaar op dan als ik vragen mag?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:19

Dit ziet er een stuk vriendelijker uit Lachen

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:21

Ik vind het er ook leuk uit zien. Ben nu ook benieuwd waar je de vorige keer dan zo veel commentaar op kreeg...

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:22

Ziet er inderdaad een stuk beter (vriendelijker) uit! Iedereen heeft zijn dingetjes maar dit is veel rustiger!! Wel een beetje jammer van de titel Knipoog

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:22

Ziet er netjes uit.. alleen wel cap rechtop je hoofd Knipoog en je hakken blijven uitdrukken dat heeft een wat stabieler beeld Lachen

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:23

je hebt een heel mooi paard! zou hem wel willen hebben! Lachen
en ik vind het er goed uitzien!
alleen bij het springen zou je hem recht moeten stellen want hij spriingt schuin waardoor hij niet volledig uit zijn achterhand springt! (daar heb ik ook problemen mee hoor)
succes

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:25

Ziet er zeker een stuk vriendelijker uit!! Je zit netter, rijd netter waardoor je paard gewoon beter loopt! Alleen je hakken iets uitdrukken en het is compleet! Netjes hoor!!

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:26

Ziet er goed uit hoor. Mooi paard!

Alleen met de springfotos gaat paard scheef en jij volgens mij ook behoorlijk.

lotte002

Re: tica aan het werk (nu ook reacties graag))

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:38

heyhey

zoals ik in je vorige topic ook al heb gezecht,jullie zijn een erge leuke
combi.

ik vind je manier van rijden helemaal niet storend,als mijn paard zn dag niet heefd vraag ik
ook wat meer door tijdens het losrijden.
ik zou zeggen ga zo door meid dan komen jullie er wel

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:40

TessB schreef:
Ziet er leuk uit hoor Lachen. Waar kreeg je de vorige keer zoveel commentaar op dan als ik vragen mag?

SanneTilburg schreef:
Ik vind het er ook leuk uit zien. Ben nu ook benieuwd waar je de vorige keer dan zo veel commentaar op kreeg...

dank jullie wel
het gene waar ik commentaar op kreeg was het volgende:
ik had een topic geplaatst en daar stonden een aantal foto's tussen waarin ik vrij streng was met mn handen
heb deze foto's geplaatst zodat ze kunnen zien dat ik normaal nooit zo rij als in mn vorige topic
maar heb eigenlijk geen zin meer om het daar over te hebben want het topic is gesloten

Apple schreef:
Dit ziet er een stuk vriendelijker uit Lachen

dank je wel
en dit is mijn normale rijstijl

Anke_Amigo schreef:
Ziet er inderdaad een stuk beter (vriendelijker) uit! Iedereen heeft zijn dingetjes maar dit is veel rustiger!! Wel een beetje jammer van de titel Knipoog

dank je wel
en zoals ik al vaker vermeld heb: normaal rij ik dus vrij rustig
en heb de titel aangepast

Lovely1 schreef:
Ziet er netjes uit.. alleen wel cap rechtop je hoofd Knipoog en je hakken blijven uitdrukken dat heeft een wat stabieler beeld Lachen

dank je wel
enne deze cap is inmiddels weg
heb pas een nieuwe gekocht haha
en met de hakken zijn we mee bezig

Selinaa schreef:
je hebt een heel mooi paard! zou hem wel willen hebben! Lachen
en ik vind het er goed uitzien!
alleen bij het springen zou je hem recht moeten stellen want hij spriingt schuin waardoor hij niet volledig uit zijn achterhand springt! (daar heb ik ook problemen mee hoor)
succes

dank je wel
enne mijn paardje zal nooit weggaan dus jammer voor jou Tong uitsteken
en over het springen:
thuis gaat het over het algemeen hartstikke goed maar op wedstrijden ben ik nog wat nerveus maar ja hebben we nu ook pas 3 keer gedaan Haha!

SANNExREBEL schreef:
Ziet er zeker een stuk vriendelijker uit!! Je zit netter, rijd netter waardoor je paard gewoon beter loopt! Alleen je hakken iets uitdrukken en het is compleet! Netjes hoor!!

zo rijd ik dus eigenlijk altijd!
en niet zoals in mijn vorige topic Lachen

Ronacino schreef:
Ziet er goed uit hoor. Mooi paard!

Alleen met de springfotos gaat paard scheef en jij volgens mij ook behoorlijk.

kan kloppen
maar ben ook nog niet zo heel lang met springen bezig Tong uitsteken

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:41

lotte002 schreef:
heyhey

zoals ik in je vorige topic ook al heb gezecht,jullie zijn een erge leuke
combi.

ik vind je manier van rijden helemaal niet storend,als mijn paard zn dag niet heefd vraag ik
ook wat meer door tijdens het losrijden.
ik zou zeggen ga zo door meid dan komen jullie er wel

dank je wel
en er zijn meer mensen die gezegd hebben dat we verder kunnen komen Haha!
zelfs een keer een jury met de wedstrijd haha
die zei: je hebt een leuk paardje en jullie gaan het wel redden om verder te komen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:42

Het ziet er idd vriendelijker uit. Gelukkig maar. Die andere foto´s waren echt erg. Maar het houdt wel in dat het dus wel gebeurt dat je zo rijdt. Ook op de meerst van deze foto´s loopt je paard achter de loodlijn, hier moet je wel wat aan gaan doen. OOk een beetje achter de ll is niet goed.

En ik zou echt die instructrice (waarvan je je handen zo achterlijk laag moest houden) toch wel verruilen voor iemand met betere ideeën en meer verstand van paardrijden.

Succes verder!

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:45

Oke geeft niet goed oefenen en komt vast goed. ik heb de andere fotos niet gzien dus kan daar niet over oordelen

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:45

Gelukkig maar dat je normaal altijd zo op deze manier rijd!
En idd, op deze manier komen jullie zeker verder! En het is ook zeker een leuk dier onder je kont! wees er trots op:D

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:46

Dit vind ik een veel prettiger beeld geven! Op sommige momenten zou ik het neusje er het liefst nog iets verder uit zien, maar deze foto's vind ik een stuk netter!
Bij de springfoto's valt het me op dat je paard nogal scheef springt, hij buigt als het ware om je rechtbeen heen, zijn benen en buik vliegen naar rechts, bij hoofd en nek naar links (op de fot, dus niet vanuit het paard). om dit te voorkomen moet je denk ik meer linkerbeen en iets linkerteugel erbij nemen. Verder heb ik het gevoel dat je iets te veel rechtop blijft staan boven de sprong, je mag iets meer plat gaan liggen in het zweefmoment, waardoor je ook beter mee kunt geven.
ik vind dat je een erg leuk paard hebt Lachen
Succes!

Rins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:52

Mooi paardje heb je hoor! Het is altijd moeilijk om over foto's te oordelen een ophouding op een foto kan snel worden ervaren als 'harde hand'.
Ik heb je andere topic niet gezien, maar vind deze foto's wel een fijn beeld geven, paard loopt actief van achter!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:52

Dit is nu het 4de topic dat ik van je zie ...
1keer met een jonge andalusier ? nog een keer met een bruin paard waar je aan het lessen was,
je vorige topic waar je vrij streng was met je handen en nu dit.
Ik vind dat je houding best meevalt. Ook zie ik dat je niet altijd zo streng bent in de mond. Dit topic geeft zeker een fijner beeld. Maar wat ik wel gemerkt heb is dat in alle 4 topics, je paard achter de loodlijn loopt ...
Werk hier aan & je krijg foto's die een nog fijner beeld geven ! Knipoog
Het is ook niet zo gezond voor het paard als je ze zo diep laat lopen ...
Maar ik weet zeker dat je dit kunt verbeteren ! Knipoog
Verder vind ik dat je zeer goed springt !

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:44

Ik heb je vorige topic niet gezien, maar je paard loopt hier erg diep en ik zie een valse knik.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 15:06

Esperanza schreef:
Het ziet er idd vriendelijker uit. Gelukkig maar. Die andere foto´s waren echt erg. Maar het houdt wel in dat het dus wel gebeurt dat je zo rijdt. Ook op de meerst van deze foto´s loopt je paard achter de loodlijn, hier moet je wel wat aan gaan doen. OOk een beetje achter de ll is niet goed.

En ik zou echt die instructrice (waarvan je je handen zo achterlijk laag moest houden) toch wel verruilen voor iemand met betere ideeën en meer verstand van paardrijden.

Succes verder!

dank je wel
van instructrise ruilen doe ik niet
mijn paard en ik doen het goed bij haar
het probleem is dat ik mijn handen snel span (onbewust) maar ik moet van mijn instructrise ALS ik mijn handen omlaag moet doen als het ware recht naar beneden laten vallen maar daar denk ik niet altijd aan

SANNExREBEL schreef:
Gelukkig maar dat je normaal altijd zo op deze manier rijd!
En idd, op deze manier komen jullie zeker verder! En het is ook zeker een leuk dier onder je kont! wees er trots op:D

ben ook trots op haar

merel90 schreef:
Dit vind ik een veel prettiger beeld geven! Op sommige momenten zou ik het neusje er het liefst nog iets verder uit zien, maar deze foto's vind ik een stuk netter!
Bij de springfoto's valt het me op dat je paard nogal scheef springt, hij buigt als het ware om je rechtbeen heen, zijn benen en buik vliegen naar rechts, bij hoofd en nek naar links (op de fot, dus niet vanuit het paard). om dit te voorkomen moet je denk ik meer linkerbeen en iets linkerteugel erbij nemen. Verder heb ik het gevoel dat je iets te veel rechtop blijft staan boven de sprong, je mag iets meer plat gaan liggen in het zweefmoment, waardoor je ook beter mee kunt geven.
ik vind dat je een erg leuk paard hebt Lachen
Succes!

bedankt
en ja ik moet wat meer gaan liggen als het ware tijdens het springen maar het rare is dat dit met de les wel goed gaat en met wedstrijden gaat het minder goed nog
ook klopt het dat we zo nu en dan scheef gaan met springen maar ook thuis hebben we daar geen last van want hoor mijn instructeur daar nooit over

Rins schreef:
Mooi paardje heb je hoor! Het is altijd moeilijk om over foto's te oordelen een ophouding op een foto kan snel worden ervaren als 'harde hand'.
Ik heb je andere topic niet gezien, maar vind deze foto's wel een fijn beeld geven, paard loopt actief van achter!

dank je wel
en ja ze loopt idd actief van achter (dat is ook anders geweest haha)

Niisj schreef:
Dit is nu het 4de topic dat ik van je zie ...
1keer met een jonge andalusier ? nog een keer met een bruin paard waar je aan het lessen was,
je vorige topic waar je vrij streng was met je handen en nu dit.
Ik vind dat je houding best meevalt. Ook zie ik dat je niet altijd zo streng bent in de mond. Dit topic geeft zeker een fijner beeld. Maar wat ik wel gemerkt heb is dat in alle 4 topics, je paard achter de loodlijn loopt ...
Werk hier aan & je krijg foto's die een nog fijner beeld geven ! Knipoog
Het is ook niet zo gezond voor het paard als je ze zo diep laat lopen ...
Maar ik weet zeker dat je dit kunt verbeteren ! Knipoog
Verder vind ik dat je zeer goed springt !

dank je wel
en ja mn paard loopt te diep maar zodra ik haar hoger instel drukt ze haar neus en haar rug eruit
we zijn aan het trainen op het hoger instellen maar dat gaat nog niet goed

Arabesk schreef:
Ik heb je vorige topic niet gezien, maar je paard loopt hier erg diep en ik zie een valse knik.

ze loopt diep maar wel ontspannen en nageeflijk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:22

Deze foto's zijn beter dan de vorige. Ja
Blijf ernaartoe werken om je paard losser van de hand te krijgen, let ook op de inwerking van met name je linkerhand. Achteraan is waar het moet gebeuren, vooraan begeleidt alleen. (en dat is moeilijk, vind ik zelf ook)
Je hebt echt een heel leuk dier daar, dus veel succes ermee.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:25

dit zijn inderdaad veel vriendelijkere plaatjes

ik vind wel dat je je beugels een gat of 2 langer mag doen want elke keer gaat je knie over de wrong wat het beeld erg stoort naar mijn mening

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:03

Hey anous!
Toch maar weer een berichtje van mij! Zoals ik elke keer al heb gezcht vind ik het er super netjes uitzien!
Naar mijn idee zit je soms iets ingezakt, maar op de meeste foto's zit je netjes hoor! En idd je hakken uit drukken! Verder geen commentaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:10

Ik had je vorige topic gezien en ik was het er wel mee eens dat het er onvriendelijk uitzag. Nu is het stukken minder maar volgens mij kan je paard niet bepaald zijn hoofd stil houden, teminste, de ene foto loopt je paard veeeel te diep en de andere weer voor de loodlijn. Maar met het springen, geef je veeel te weinig ruimte! Je passoa hangt gewoon boven de sprong horizontaal... Probeer dat aub te veranderen.

Veel succes.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 17:39

Urielle schreef:
Deze foto's zijn beter dan de vorige. Ja
Blijf ernaartoe werken om je paard losser van de hand te krijgen, let ook op de inwerking van met name je linkerhand. Achteraan is waar het moet gebeuren, vooraan begeleidt alleen. (en dat is moeilijk, vind ik zelf ook)
Je hebt echt een heel leuk dier daar, dus veel succes ermee.

dank je wel
en ja bepaalde dingen zijn moeilijk

marrianne schreef:
dit zijn inderdaad veel vriendelijkere plaatjes

ik vind wel dat je je beugels een gat of 2 langer mag doen want elke keer gaat je knie over de wrong wat het beeld erg stoort naar mijn mening

denk dat als ik mijn beugels nog langer doe dat ik dan niet meer kan gaan staan in het zadel
maar ik kan het proberen (zit al vrij lang vond ik zelf)

Martine_m schreef:
Hey anous!
Toch maar weer een berichtje van mij! Zoals ik elke keer al heb gezcht vind ik het er super netjes uitzien!
Naar mijn idee zit je soms iets ingezakt, maar op de meeste foto's zit je netjes hoor! En idd je hakken uit drukken! Verder geen commentaar!

hey martine
dank je wel
en ja soms is mijn zit kl*te maar ja daar ben ik mee bezig
afgelopen vrijdag wedstrijd gehad en toen had ik in beide proeven een 7 voor houding en zit Haha!

__Marloes schreef:
Ik had je vorige topic gezien en ik was het er wel mee eens dat het er onvriendelijk uitzag. Nu is het stukken minder maar volgens mij kan je paard niet bepaald zijn hoofd stil houden, teminste, de ene foto loopt je paard veeeel te diep en de andere weer voor de loodlijn. Maar met het springen, geef je veeel te weinig ruimte! Je passoa hangt gewoon boven de sprong horizontaal... Probeer dat aub te veranderen.

Veel succes.

dank je wel voor je reactie
maar heb je er rekening mee gehouden dat deze foto's van verschillende dagen zijn Lachen
en ja met springen moet ik mn handen meer mee geven maar dat weet ik gelukkig zelf ook wel Knipoog

maarre ik verwacht eigenlijk veel meer reacties mensen!