Na een tijdje gaat ze in m'n handen hangen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Na een tijdje gaat ze in m'n handen hangen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:36

Als ik opstap, wat in stap en draaf is er niets aan de hand, totdat ik haar even laat rusten en daarna weer oppak, ze gaat dan lopen 'zeuren' en in m'n teugels hangen.
Ik rijd haar dan weer wat naar voren, maar na een paar tellen hangt ze toch weer op m'n handen.
Wat moet ik daarmee, of daartegen, doen?

moow

Re: Na een tijdje gaat ze in m'n handen hangen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:43

veel overgangen rijden, en anderen dingen doen om haar bezig te houden zodat ze neit gaat hangen.
dus niet bij A aandraven, en vervolgens een rondje niks doen, en dan bij A weer in stap.
maar bijv. A aandraven, lange zijden SB/SV en dan bij C een kleine volte enz enz Lachen
succes ermee iig

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:45

veel overgangen en figuren!!
Voltes 8en enzz..
en been eraan als ze hangt!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:05

Misschien tijdens het uitpuffen ook bezig houden. Dan weer oppakken vanuit voorwaarts neerwaarts en zo weer naar meer oprichting. En eventueel afwisselen met balkjes oid.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:10

Bezig houden zoals gezegd, maar ook gewoon volhouden met wat je doet: voorwaarts rijden wanneer je paard dat doet! Als je dat - samen met je paard bezighouden - consequent blijft doen zal je op een gegeven moment wel beseffen dat ze toch niet mag hangen en het dus ook geen zin heeft om dat nogmaals te proberen.

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:54

Mijn paard deed dit ook...mijn armen werden er bijna langer van... Je paard zoekt dus steun op je handen. Ik probeerde dit eerst op mezelf op te lossen door voorwaarts te rijden, maar dat hielp niet, ze hing nog meer. Achteraf zei mijn instructeur dat, wanneer mijn paard al op mijn handen hing en ik gaf been, ik alleen nog meer kilo's in mijn handen reed omdat m'n paard al op voorhand liep... Bij mij is het opgelost met veel overgangen/tempowisselingen en m'n zit er goed aan

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:22

Voorwaarts blijven rijden zou ik zeggen?