Joppi @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Joppi @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:59

Mijn ma kwam weer eens foto's maken, of nou ja, dat doet ze eigenlijk altijd zodat ik kan kijken hoe het ging. Maar ik vond het wel weer tijd voor een topic Haha! Ik ben namelijk zo enorm vreselijk trots op mijn meisje. Het gaat zo lekker en de galop gaat ook steeds beter, vandaag hebben we zelfs een volte gegallopeerd Go jij! Go jij! Verder begint ze al een beetje nageeflijk te lopen en gaat het sturen steeds beter. Mijn handen leven soms nog hun eigen leventje, maar ik vind dat het al enorm is verbeterd Haha! Nou ja genoeg gel*ld, de foto's Haha!

Ze staan zo goed als op volgorde Lachen

1.
Afbeelding
Even influisteren dat ze vandaag heel braaf moet doen, want er wordt meegekeken.
Zien jullie trouwens mijn enorm hippe nieuwe halster? Staat haar goed he? Haha! Schijnheilig

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Ja ze loopt vaak enorm achter de loodlijn, iemand tips? Vooruit rijden is moeilijk want dan doet ze haar hoofd weer omhoog...

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Lovers

9.
Afbeelding
Galop! Haha!

10.
Afbeelding
Handen handen handen Clown
Maar ze wou echt niet de volte op in galop, dus had ik het zo ''opgelost'' Nagelbijten / Gniffelen
op het eind ging ze wel gewoon de volte op Ja Haha!

11.
Afbeelding
Woeshh *LOL*

12.
http://i151.photobucket.com/albums/s139 ... oppi14.jpg
Net terug uit de galop.. Ik zit hier echt enorm in elkaar gezakt Nagelbijten / Gniffelen

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding
Moe maar voldaan uitstappen Lovers

Alle tips en commentaar zijn welkom natuurlijk! Haha!

Fenrir

Re: Joppi @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:04

Ziet er goed uit hoor Isa Haha!
Ze loopt inderdaad wat achter de loodlijn soms, misschien wat meer naar bereden rijden, veel overgangen en toch proberen vooruit te rijden?
Halster staat haar goed, ik was ook van plan die voor Zaza te gaan kopen maar ik wist nog niet welke kleur haar het leukst staat Haha!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 19:20

Overgangen rijd ik al, maar misschien nog meer Tong uitsteken
Maar hoe bedoel je naar beneden rijden? Nagelbijten / Gniffelen *Voelt zich noob Clown

Die Roze staat haar denk ik wel leuk Vingers aflikken Haha!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:25

En jullie blijven vooruit gaan Ies! Vork
Wat een verschil met je eerste topic al, goed zeg!

Ik vind alleen dat je op de volte in galop je binnenteugel wel stevig nodig hebt. Snapt ze wel hoe ze een volte in de draf moet lopen? Mss is t makkelijker om eerst op de volte te gaan in draf en dan 1 of 2 mooie voltes te rijden, en dan op die volte aan te springen in galop? Dan heeft ze wrs al ietsje meer buiging in haar lichaam en kan ze niet een te hard tempo nemen waardoor een volte ook echt moeilijk wordt Lachen .
Maar het zal ook wel wat met evenwicht te maken hebben, ze vind het vanzelf wel uit denk ik zo Ja .

Je nieuwe halster staat prachtig Haha! !

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 19:52

Ghi! Ik groei al bijna boven mijn hoofd uit *LOL* Lovers Haha!

Ja idd, dat is ook zo Ja In draf snapt ze de volte wel ja, dus dat kan ik wel proberen. Miran zei ook dat ik misschien te snel wilde, dat zou ook best eens kunnen Bloos Het gaat allemaal zo goed en snel! In galop gaat ze inderdaad ook wel echt hard, en als ik haar iets terugneem gaat ze meteen terug naar draf, dus we galloperen wel hard op de volte inderdaad. Ik denk dat ik gewoon nog een tijdje rechte stukjes moet galloperen en dan proberen ook in de galop wat overgangen te rijden, even een stapje terug. Zodat ze haar evenwicht kan vinden in galop en dan probeer ik het gewoon nog eens Lachen

Dankje! Haha!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:01

Colorado schreef:
http://i151.photobucket.com/albums/s139 ... oppi12.jpg
Handen handen handen Clown
Maar ze wou echt niet de volte op in galop, dus had ik het zo ''opgelost'' Nagelbijten / Gniffelen
op het eind ging ze wel gewoon de volte op Ja Haha!

Ik denk dit komt omdat je teveel ruimte geeft met je buiten teugel, waardoor ze de mogelijkheid ziet om over haar buitenschouder er goed bij te houden. Leuk paard verder trouwens Lachen

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 20:24

Naar mijn idee had ik mijn buitenteugel er gewoon goed bij, maar misschien toch niet genoeg?
Ik zal er de volgende keer extra op letten Lachen
Maar eerst ga ik wel even verder met gewoon rechtuit en dan wat langere stukken en overgangen e.d. Lachen

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:07

Ziet er leuk uit probeer alleen je hakken meer uittedrukken.Knipoog

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:20

Ik heb ook even een rondje op dit geweldige paardje mogen rijden, waarvoor dank Isa.
Ze zit echt super zwevend.
Maar idd, je hebt je buitenteugel eraan, maar ze probeert toch weg te lopen over de buitenschouder.
En ze hangt idd een beetje in je hand, maar dat moet op te lossen zijn met naar voren rijden en weer terug en wat lucht maken in je handen.

Foto's zien er al super uit, echt leuk om zo iedere keer mee te gaan en dan verbetering te zien, wat dat is er zeker Haha! heel veel.

En idd niet te snel te veel willen met galop denk dat dat hard galloperen ook een kwestie van evenwicht is en een volte in galop is denk ik toch best lastig als je nog niet zo goe din evenwicht bent als paard Tong uitsteken

maar goed, ik vind het verder ook moeilijk om tips te geven Ga zo door zou ik zeggen Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:27

Prachtige fries! Ziet er al leuk uit!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:41

hele mooie fries!

let alleen op de goede galop! Op beide foto's rechtsom zit je namelijk in de verkeerde galop Knipoog . Liever geen galop, dan verkeerde galop Knipoog

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 22:43

Dankje iedereen Haha!
Jaaa Joppihobbelen he veer Haha! Binnenkort moet je weer eens mee met je camera Schijnheilig *LOL*

Ja idd, verkeerde galop. Zag ik ook op de foto's net, was me niet opgevallen tijdens het rijden, was al een hele klus om haar op de volte te krijgen, wat dus nog moeilijker was door verkeerde galop Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:34

IeS!!
Ik heb neit veel te zeggen behalve dat je een heeel leuk halster heb ( ik heb er ook zo een Tong uitsteken )
En dat het al VEEEL beter met jullie gaat!
dikke kuuuusss

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:14

Het is zo'n mooie meid Ies!! heb al zoveel ruiterfoto's van jou en Jobke in mn inspimap staan Haha!

sorry heb geen rijtechnisch commentaar..... misschien is het wel iets om te onthouden dat in deze fase het nog niet zo belangrijk is dat dat hoofdje omlaag gaat, ze is pas net onder het zadel, Shadow is ook niet de makkelijkste en ik ben al tevreden als hij een paar passen loslaat, verder is vooral voorwaarts belangrijk..... maar dat is mijn paard......

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 15:47

Bedankt Haha! Ik wordt echt heel vrolijk hier nu *LOL*

Ik vraag het ook zelf niet, ze doet zelf haar hoofd omlaag. Verder ben ik inderdaad bezig met voorwaarts, nu is ze al best voorwaarts, maar zodra ze nageeflijk gaat lopen soms wat minder, dat is nu al veeel minder dan eerst. Eerst ging ze gewoon van draf naar stap zodra haar hoofdje omlaag ging, nu soms nog iets langzamer, maar niet eens meer altijd. Verder loopt ze super door Haha!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:59

ik vind dat je een geweldig friese beest hebt!
en je halster staat dr geweldig!
ik vind dat je prima oplost met die overgangen enzo
ik vind t ook goed dt je rechte stukken gaat galoperen!
ik heb thuis een friese merrie staan die ook zo hard wilt galoperen
maar mijn ruin wilt juist niet vooruit in de galop
Ga zo door, ik vind het knap wat je doet!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:03

Leuke fries man! en dat halster staat der leuk!
jullie komen er wel hoor, gewoon blijven oefenen!
en nog even offtopic; heb dezelfde trui Tong uitsteken viel me meteen op hihi..

veel succes!!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:05

Citaat:
Ja ze loopt vaak enorm achter de loodlijn, iemand tips? Vooruit rijden is moeilijk want dan doet ze haar hoofd weer omhoog...

Wanneer ze te diep/achter de loodlijn gaat lopen moet het paard vooruit. Als het paard dan z'n hoofd omhoog doet heb je dr teveel naar voren gereden(al geeft ze wel de reactie die jij wilt, paard moet op of voor de loodlijn komen). Probeer daarom nog subtieler been te geven zodat ze wel die reactie geeft maar zoveel dat ze op de loodlijn blijft of net voor de loodlijn.
Verder ziet het er leuk uit en de tips zijn verder al gegeven.
Succes en onthoud: Doe rustig aan! ze is jong, en kan nog niet zo veel aan!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 19:12

Bedankt! Haha! Haha!

@M_Vainqueur, ik ga het proberen dank je wel Haha!
En ik ga het idd even rustig aandoen nu, ging best wel snel, maar alles ging ook zo goed en ze pikt alles zo snel op en toen liep ik wat te hard van stapel denk ik, ga gewoon een tijd lekker dooroefenen op wat we nu kunnen en tussendoor lekker buitenritjes maken en misschien nog eens een poging tot springen ofzo *LOL* Lachen

Jaaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:39

Hoii ! Supermooi paard! Je rijd haar ook leuk !
Dat achter de loodlijn lopen lost mijn instructrice op door je buitenteugel een beetje hoger te houden dan je binnenteugel, ik weet niet of dit bij alle paarden lukt,maar het is wel het proberen waard.
Kus

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 14:25

Dankje Haha! Maar ik denk dat ik het eerst op probeer te lossen door gewoon een beetje vooruit te rijden Knipoog

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:36

Lekker naar voren rijden en proberen een correcte aanleuning te houden, veel overgangen rijden is ook super voor je paardje.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:41

Mooooie halster!!heb hem voor mijn vz fries in het rose
De rijfoto s zijn ook mooi,probeer idd subtieler vooruit te rijden als ie achter de loodlijn komt.Veel mee oefenen tempowisselingen en probeer of ie je hand wil volgen,veel succes komt vast goed!!!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:06

Súper Ies!

Echt heel leuk Lachen Mooi paard, halster staat zeker mooi en je ziet vooruitgang van t 1e topic!

See you @ TM-ers Knipoog

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 21:52

Dankjullie Haha!

Ik vind het halster ook zo gaaf staan Lovers Echt Vingers aflikken Haha!