Fjord Unica!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unica

Fjord Unica!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 08:20

Hooii!!

sinds kort loopt mijn fjord een beetje nageefelijk!!
hier heb ik een filmpje van:
http://www.youtube.com/watch?v=5JWy_r7wGXk

let niet al te erg op mijn houding!
ze loopt nog wel wat te diep, maar het gaat al veel beter!

aan het eind van het filmpje in draf halstrekken, laat even weten wat je daarvan vind!!
ik vind dat ze het namelijk super doet!

Ik heb gisteren wedstrijd gehad en 186 pnt. dus gaat steeds beter! (in de B)
Laatst bijgewerkt door unica op 28-10-07 08:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Zaina

Re: Fjord Unica!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:23

leuke fjord! ze loopt netjes hoor, knap dat ze dat ook volhoudt in galop

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 08:28

Zaina schreef:
leuke fjord! ze loopt netjes hoor, knap dat ze dat ook volhoudt in galop

dankje Tong uitsteken
in galop deed ze het hier inderdaad wel! maar dat is nog heel verschillend!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:35

Mooie fjord!
Ik zelf vind dat je toch nog redelijk netjes zit. Alleen je binnenbeen meer uitdrukken.
Meschien kun je ook gaan oefenen in draf halstrekken, zo leert ze je hand te volgen en dit is ook een hele goede oefening voor rug. Haha!

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 08:36

fiandor schreef:
Mooie fjord!
Ik zelf vind dat je toch nog redelijk netjes zit. Alleen je binnenbeen meer uitdrukken.
Meschien kun je ook gaan oefenen in draf halstrekken, zo leert ze je hand te volgen en dit is ook een hele goede oefening voor rug. Haha!

moet je even het filmpje uit kijken!
daar strek ik hals, en dat doet ze zo goed!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:37

Ooh okee.. ik had het filmpje niet helemaal af gekeken Clown

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:42

Fjorden kunnen lastig zijn (ook vanwege de hals) dus ik vind het er netjes uitzien! Wel je handen rechtop houden + voeten netjes in de beugel en niet elke pas aandrijven.
Verder viel mij een beetje op dat het lijkt alsof ze zelf haar rondje uitkiest, zie je namelijk niet sturen. (begin) Maar misschien komt dat door het filmpje.

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 09:30

fiandor schreef:
Ooh okee.. ik had het filmpje niet helemaal af gekeken Clown

doe ik ook nooit, alleen me eigen wel even Tong uitsteken
haha Haha!

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 09:30

Renee__ schreef:
Fjorden kunnen lastig zijn (ook vanwege de hals) dus ik vind het er netjes uitzien! Wel je handen rechtop houden + voeten netjes in de beugel en niet elke pas aandrijven.
Verder viel mij een beetje op dat het lijkt alsof ze zelf haar rondje uitkiest, zie je namelijk niet sturen. (begin) Maar misschien komt dat door het filmpje.

ik probeer ook zo stil mogelijk mijn hand te houden en zo weinig mogelijk doen ik stuur meer met mijn voeten, en ik maak kneepjes in mijn handen!

__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:40

Ik vind je er heel goed op zitten alleen je benen stil houden.(ik doe in draf ook altijd heel veel met m'n benen bewegen Knipoog)
Leuk filmpje! De camera is goed stil gehouden, soms beweegt het heel veel en dan kan je amper zien wat er gebeurt, maar bij dit filmpje is dat absoluut niet! Haha!
Echt heel mooi!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:41

leuke fjord Haha! ziet er goed uit en gefeliciteerd met jou punten nog Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:46

Zo zeg wat goed! Je fjordje loopt al netjes ontspannen hoor. Lachen Leuk om te zien! Verder wel een beetje op je voeten letten. Je mag trots zijn Ja

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:49

Tja ik vind het een leuke Fjord, goed voorwaarts maar wat is het voordeel voor het paard om hem zo diep in te laten buigen............ik heb niet de indruk dat hij daardoor zijn rug beter gaat gebruiken, op het moment dat hij iets meer ruimte in zijn hals en nek krijgt loopt hij wat soepeler over de rug en volgens mij is dat het doel van de hele actie. Ik vind het er altijd wat paardonvriendelijk uitzien en het heeft geen toegevoegde waarde. Laat hem maar lekker veel zijn hals strekken, dat vindt hij volgens mij veel prettiger Lachen
Overigens heb je ook een mooie Hollandse Herder !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:56

ik vind het een leuke fjord maar hij loop te diep en hij hangt. hij gebruikt hierdoor zijn rug niet op de juiste manier. en volgens mij loopt hij ook ietwat op de voor hand. dus probeer dat te gaan verbeter. dus sorry vind niet dat hij lekker "nagfeelijk" loopt sorry

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:00

Knap hoor! Haha!
De mijne heb het nou ook een beetje door! Tong uitsteken Maar die gaat er heel vaak weer uit!
veel succes verder! Lachen Gaat vast helemaal goedkomen! Lachen

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:23

Hey!
Leuk filmpje hoor Lachen
Vind alleen wel dat hij erg diep loopt!
En dat jij heel erg hem vast zet!..

( Die hond vond het volgens mij ook wel gezellig! Tong uitsteken )

Ludo_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:32

Ziet er netjes uit Lachen Wel je been lang houden.. en probeer met je kuiten te rijden.

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:38

ik vergeef haar het wat dat ze te diep loopt, ze is 8 jaar en moet het nu nog allemaal leren..
dat diepe gaat er vanzelf uit! ze moet haar zelf dragen!
maar ik heb geduld!

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:40

GinnyBanshee schreef:
leuke fjord Haha! ziet er goed uit en gefeliciteerd met jou punten nog Haha!

bedankt Haha!

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:42

maras schreef:
Tja ik vind het een leuke Fjord, goed voorwaarts maar wat is het voordeel voor het paard om hem zo diep in te laten buigen............ik heb niet de indruk dat hij daardoor zijn rug beter gaat gebruiken, op het moment dat hij iets meer ruimte in zijn hals en nek krijgt loopt hij wat soepeler over de rug en volgens mij is dat het doel van de hele actie. Ik vind het er altijd wat paardonvriendelijk uitzien en het heeft geen toegevoegde waarde. Laat hem maar lekker veel zijn hals strekken, dat vindt hij volgens mij veel prettiger Lachen
Overigens heb je ook een mooie Hollandse Herder !!

ze is 8 jaar ben haar net aan het rijden ( nou ja een jaartje), en alle goeie dingen komen langzaam

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:52

Anoniem schreef:
ik vind het een leuke fjord maar hij loop te diep en hij hangt. hij gebruikt hierdoor zijn rug niet op de juiste manier. en volgens mij loopt hij ook ietwat op de voor hand. dus probeer dat te gaan verbeter. dus sorry vind niet dat hij lekker "nagfeelijk" loopt sorry

Hij gebruikt zijn rug wel op de juiste manier, zijn achterhand komt er prima onder en ze heeft hem wat dieper ingesteld als je even goed kijkt. Haar handen zijn doodstil, en de fjord heeft een mooie ontspannen kaaklijn. (deze spannen ze aan als ze hangen) Dus helaas je argument gaat niet op! Dit meisje is heel blij omdat haar pony al nageeflijk begint te worden dwz ---> beginstadium dwz ---> niet perfect.
Ze begint net pas en ik vind dat het er hartstikke prima uit ziet! Niets is perfect van de eerste keer, er moet geoefend worden en dan komt het ook helemaal goed trouwens!
TS, ga zo door zou ik zeggen, gefeliciteerd nog met je punten.

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:55

Lara_Silver schreef:
Anoniem schreef:

Hij gebruikt zijn rug wel op de juiste manier, zijn achterhand komt er prima onder en ze heeft hem wat dieper ingesteld als je even goed kijkt. Haar handen zijn doodstil, en de fjord heeft een mooie ontspannen kaaklijn. (deze spannen ze aan als ze hangen) Dus helaas je argument gaat niet op! Dit meisje is heel blij omdat haar pony al nageeflijk begint te worden dwz ---> beginstadium dwz ---> niet perfect.
Ze begint net pas en ik vind dat het er hartstikke prima uit ziet! Niets is perfect van de eerste keer, er moet geoefend worden en dan komt het ook helemaal goed trouwens!
TS, ga zo door zou ik zeggen, gefeliciteerd nog met je punten.

kijk dit is dus een reactie waar ik blij van word Haha!
heel erg bedankt voor de reactie, ben het helemaal met je eens!

maya81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:02

leuke pony hoor maar je beweegt je been wl heel erg, dat is erg storend, als hij niet goed aan je been is moet je daar echt aan gaan werken. elke stap drijven moet niet nodig zijn. en leuke hond!!

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 19:04

maya81 schreef:
leuke pony hoor maar je beweegt je been wl heel erg, dat is erg storend, als hij niet goed aan je been is moet je daar echt aan gaan werken. elke stap drijven moet niet nodig zijn. en leuke hond!!

ja dat heb ik mezelf aangeleerd op een manege heel vervelend, leer dat maar weer eens af, als je heel goed kijkt spoor ik hem dus ook niet telkens aan!
op wedstrijd heb ik meestal een 7 voor effect en hulpen van de ruiter ( dus is niet heel slecht tog?)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:26

Hé wat leuk, de zaak van mijn vader heet ook Unica! Ziet er netjes uit hoor.