Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elianna_ schreef:Ikzelf gooi m'n paard gewoon los in de bak en probeer haar dan een beetje over de hindernis te 'jagen'.
Maar aangezien ze nogal lui is, lukt dat 9 van de 10x niet.
Longeren lijkt me nogal lastig, maar dat ligt ook aan wat voor hindernissen je hebt.![]()
Met cavaletti's (?) kan dat wel neem ik aan.
Elianna_ schreef:Hou je er dan wel rekening mee dat je het veilig houd ?
Kijk het hout wel goed na of er spijkers oid inzit, want een ongeluk zit in een klein hoekje.
dolor schreef:rustig aan beginnen. eerst met balkjes en 1 echte sprong. als die goed gaat stoppen. zo sluit je het goed af voordat het fout gaat. de tweede keer doe je twee sprongen ofzo, net wat jij denkt dat goed is en dat ze aan kan en zo bouw je steeds verder uit. en iedere keer eerst met pakjes beginnen en van daaruit omhoog gaan.
. Die longe kan alleen maar gevaarlijk zijn (ergens achter blijven hangen, tussen de benen van je paard terecht komen,...). Maar ik gebruik alleen mijn stem. Een zweep heb ik meestal wel bij me, maar eigenlijk heb ik die niet nodig. Heb het ook al zonder gedaan en dat lukte ook prima
. Eigenlijk, als ik dit nu vertel, begrijp ik niet waarom ik nog een zweep gebruik