ik heb het probleem dat ik altijd scheef zit (naar links) en mijn paard daardoor mijn hulpen soms niet goed begrijpt. Daarnaast komt er ook nog bij dat ze in de bochten haar evenwicht niet goed kan bewaren en ik het er alleen nog maar erger opmaak waardoor ze nóg sneller gaat lopen dan ze andersal doet.
Weet iemand een handigheidje voor mij?
Anoniem
Geplaatst: 27-10-07 21:43
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-23 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik weet al wat het probleem is, ik kijk altijd recht naar beneden, naar het hoofd van mijn paard. Ze loopt scheef en moet altijd stelling naar rechts kijken, maar ik ga er nu goed opletten!
Ik heb een equisimulator, een bewegingssimulator waarop ik lessen houding & zit geef. Deze simulator is geschikt voor mensen met fysieke problemen maar natuurlijk ook voor mensen die zonder fysieke problemen moeite hebben om goed te zitten. Het is een kwestie van techniek, als je eenmaal goed geleerd hebt hoe je je lichaam eigenlijk moet gebruiken kun je het daarna direct toepassen op je eigen paard.
Vaak helpt het om iets naar buiten te kijken dan naar binnen. Vooral tijdens het rijden van een volte of door een bocht. Zo voorkom je naar binnen knikt of scheeft gaat zitten, omdat je namelijk vaak automatisch je bovenlichaam draait als je naar binnen kijkt. Misschien helpt het iets.
Ik heb dit probleem ook. Mijn leasepaard reageert totaal niet op mijn binnenbeen en valt dus naar binnen. Hierdoor ga ik hartstikke scheef zitten. Als ik hem eenmaal erdoor heb gaat hij weglopen over de buitenteugel waardoor ik dus weer scheef ga zitten. Iemand tips?