pony loopt te diep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

pony loopt te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 19:11

de pony waar ik op rijd loopt zonder dwang (vooral in stap) heel soepel met zijn neus naar beneden.
hier hoef ik vrijwel niets voor te doen.
maar het probleem is: hij loopt veel te diep.
hoe kan ik dit eruit rijden?

mvg simone

_Cindy

Re: pony loopt te diep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:13

Voorwaarts rijden!

Eerst lekker hem de ruimte geven en veel been. Dat hij dan te laag loopt (laag is wat anders dan diep) maakt niet veel uit, dan is hij tenminste uit het krulletje en leert hij zijn rug wel gebruiken, dat doet hij nu verkeerd. Heb je die ontspanning, dan wat meer op gaan richten (door voorwaarts te rijden) Dit is wel een latig proces, je instructrice kan je hierbij helpen. Vooral niet via je handen proberen aan de teugel te krijgen!!

PUCKxIERO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:17

Ik zou de teugels iets korter nemen en voorwaarts rijden. Dan lukt het vast wel Haha!

Flighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:34

Zoals hier boven al gezegd word, probeer hem met meer been voorwaarts te drijven.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:16

Bedoel je diep in achter de teugel, of bedoel je diep als: laag met de hals, stofzuigen?
Laag is in principe heel goed voor de rug. Loopt je paard zowel laag als diep (neus tussen voorbenen/koppeltje duikelen) dan kun je hem meer omhoog krijgen door de achterhand te activeren. Lekker voorwaarts rijden, achterhand pasje opzij zetten, tempowisselingen rijden (beetje voorwaarts beetje terug rijden, bijna terug naar stap of draf en dan weer arbeidsdraf of galop etc. Zo gaat je paard beter in balans lopen.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:52

aandrijven en tegenhoud zodat hij naar achteren gaat en hoofd omhoog doet..

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:42

Als je de teugels korter neemt en hem met je teugels tegenhoud gaat hij alleen maar meer in een krulletje lopen.