Ik zal eerst maar eens even een verhaaltje/uitleg neerplanten dacht ik zo.
Ik heb Mister nu zo´n 5 jaar, zomer 2006 gestart in de dressuur.
Ging heerlijk punten stroomde binnen, klasses doorgevlogen.
Helaas gaat het niet altijd goed, Mister wil aan de voorkant graag altijd alles ´zelluf doen´.
Wat wil zeggen dat ik altijd reed met vrijwel geen contact en als ik meer contact probeerde te maken dat drukte hij zichzelf zover achter de teugel dat ik alsnog niets in handen had (terwijl achterhand er gewoon normaal onder bleef).
*Tanden, zadel, alles laten checken, het was echt Mister die het deed*
Ik heb het lang met hem tot een compromie kunnen brengen totdat... :
In de L2 was het tijdens een proef al eens fout gegaan, Mister liep heerlijk en ik dacht ´misschien kan ik nu eens iets doorvragen´, iets meer zelf bepalen...
Had ik beter niet kunnen doen, ik kwam aan ´zijn gedeelte´ en meneer liet me compleet in de steek.
Maarja, met de M1 steeds meer in zicht moest ik toch echt ook zelf dingen gaan regelen, ook aan de voorkant.
Je hebt dat contact dan gewoon nodig.
Dus na die rampzalige proef zijn we thuis een andere compromie gaan sluiten, was niet bepaald leuk, gelukkig veel goede hulp gehad en op wedstrijd ging het steeds beter, ik kon ook met steeds meer contact/druk rijden.
Aan het begin in de M1 hebben we het nog even moeilijk gehad, Mister bleek van achteren nog niet sterk genoeg om 2 proeven vol te houden op dit niveau en vooral de middendraf (die nooit zo geweldig was) door te trekken nu hij meer omhoog moest van voren.
Hij wordt achter steeds sterker en het gaat steeds beter, daarom dacht ik, tijd voor wat foto´s.
Oja, let niet op mn hoofd

Loop jij op eigen benen?

Galopje, even terug op achterhand plaatsen.
En het klinkt best stom, maar ik ben redelijk trots op deze middendraf.
Niet het beste wat hij kan maar doordat de bak wat zwaar was koste het hem extra veel moeite.

En nog een blackfoto (wordt nog verder bewerkt)
Commentaar etc welkom, maar hou het vriendelijk.