hoe recht zitten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe recht zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 18:59

ik leun tijdens het rijden erg aan de linkerkant. Hoe kan ik het beste recht zitten. zodat ik ook op mijn rechterbeen steun zoekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:01

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-23 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

jump_girl

Re: hoe recht zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:21

Ja zoals hierboven staat ,of het zadel erop en de beugels eraf (er zijn namelijk mensen die niet zo goed kunnen doorzitten zonder zadel en het paard wel eens heel erg zouden kunnen storenzoals ik)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:11

Er zelf constant op letten en het jezelf weer afleren. Of iemand anders mee laten kijken en diegene het steeds laten zeggen als je scheef gaat zitten.

martho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:33

Probeer jezelf helemaal recht te zetten vanuit je voeten. eerst controleren dus of je voeten op gelijke hoogte zitten en zo stapel je jezelf helemaal op tot aan je schouders (via knieen, heupen etc.)
Verder zeker ook zorgen dat er regelmatig iemand met je meekijken en je dan vooral concentreren op je zit. misschien dat je paard ook wel scheef is of het zadel scheefzakt waardoor je dit gevoel sneller hebt en het ook nodig is om er niet af te glijden.
Verder zijn bij lang niet iedereen de benen gelijk, dus misschien moet je de beugels ongelijk maken om toch gelijk te zitten.
Wel goed om aandacht aan te besteden. Een scheve ruiter levert meestal ook een scheef paard op (en andersom vaak ook)

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:58

Een goede instructeur kan je helpen bij het verbeteren van je zit. Heb je ooit bedacht om les te nemen?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 17:17

ik heb ook les vandaar dat ik ook weet dat ik schreef zit. haha hiervoor heeft niemand het me nooit verteld. (geen goede priveles en eens in de zoveeltijd) heb nu om de 2 weken priveles,