Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sterre2000 schreef:Ziet er netjes uit.. Haar hals mag nog wel wat meer zakken boven de sprong en volgende keer even een grondbalkje gebruiken!
mijn pony wordt ook altijd wat magertjes bij de herfstovergang
. ( is pas nog naar de tandarts geweest en word regelmatig ontwormt )
het viel me gewoon op, het is ook helemaal niet extreem ofzo. Mijn oude ijslander kwam ook nooit een kilo aan, wat je haar ook gaf of met haar deed. Sterre2000 schreef:Ik zie geen grondbalk hoor.. Er ligt toch geen losse balk voor op de grond of wel?
Het nu van een grondbalk is dat het paard de afstand van de sprong veel beter in kan schatten.. Springt een stuk fijner voor haar!

Feroza_W schreef:leuke pony kan fijn springen. ik vind haar halshouding juist goed. deze pony laat zien dat de hals een balaceerstok is. je ziet bij de afzet foto mooi dat ze de hals welft om het gewicht op achter te brengen. de sprong dat ze boven de hinders is heeft ze mooi naar voren met nog een lichte welving. ze kijkt hoe te landen. de foto dat ze hals omhoog brengt, daar is ze bezig met de landing. als ze land zorgt de hals er voor dat ze gauw weer voldoende gewicht op achter heeft. zou de hals nu laag zijn, ligt hij of op zijn snufferd of heeft minstens 3 galopsprongen nodig om weer in balans te lopen.
.