voor de afwisseling springen we met bijou, nouja vriendin van mij springt er nu mee, zij is springruiter

We zijn nu begonnen aan het trainen van haar lengtebuiging en haar achterhand meer te laten ondertreden.
van zichzelf heeft ze een heel sterk achterbeen, alleen 1 nadeel aan haar is dat ze heel snel gepikeerd is. het is nogal een hittepetit.
Als je van achter bij tikt, vind ze dat ze meteen half in elkaar gemept word.
dan komt ze omhoog, niet erg, wel lachwekkend. maar het werkt niet echt

Ik ga beginnen met de pessoa te trainen 2 keer in de week wil ik dat gaan doen, en Noelle helpt mij nu met de longeerzweep als ik aan het trainen ben. {Van achter er steeds bij tikken, en uiteraard cavalletjes}
Dat hebben we gister voor het eerst gedaan, en dat werkt echt perfect, en niet het trutje die we normaal mee maken.
Conclusie, ik moet strenger voor haar zijn, maar aangezien ik nogal snel bang dat ik de band die we hebben crash, dat ik haar niet rechtvaardig behandel.
Ben d'r achter gekomen, not true, ik moet haar echter veel harder aan het werk zetten.
gister gedaan, helemaal nat
en de vruchten beginnen zich al meteen af te werpen.Vandaag al een veel actievere achterhand, kan nog veel meer....maar zo snel reactie helemaal super
En met alleen dressuren gaat het allemaal wat minder, en al helemaal lengtebuiging.
Van springen word ze echt helemaal los, net een stiekje is ze dan, dus er gaat vanaf nu 2 a 3 keer springen in ons traininsschema geplaatst worden. Ze vindt het werkelijk waar prachtig

hele inleiding maar hier komen de foto's, niet echt veel springfoto's was te druk bezig met de hindernissen

let's begin

en toen waren ze klaar

kleine anekdote : dit is noelle en niet ik

en ze kan ook goed springen 
Ga je volgende keer zelf springen?
En wat zijn haar manen dik! (1e foto)