Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
karuna schreef:Balkjes draven wil wel eens helpen. Maar draaft ze in de wei ook kort of dan wel langer? Als ze alleen onder het zadel korter draaft kan het zijn dat er iets medisch mis is of het zadel niet goed ligt.
Ladygiroc schreef:idd balkjes draven of wegrijden en weer opvangen. Mijn paard is 157 en heeft een vrij korte draf. Als ik wegrijdt en weer opvang en dat een paar keer herhaal, gaat ze zweven.
Dus het hoeft niet een lange zijde te zijn dat je verruimt maar een paar pasjes en ook in voltes etc. Neem in het begin genoegen met 2 passen en zo kan je het uitbreiden

_Skess_ schreef:opvangen in je handen en vooruit drijven, maar wel opvangen zodat ze niet over haar tempo gaat lopen.
Mijn paard draaft ook heel erg verkort (ijslander) en op deze manier gaat het prima
alleen vind mijn pony dit nogal moeilijk, en dan valt de ontspanning weg.mrie schreef:Ga mee met ladygiroc, ga uit van drie versnellingen. Bepaal vat haar normale tempo is dat is je tweede versnelling, vandaar uit ga je soms naar z'n één. Wat wil zeggen een beetje langzamer en weer terug naar de twee. En dan naar de drie (een beetje vlugger dus) en dan weer naar de twee. Hou die twee goed aan om er voor te zorgen dat je geen zwabber tempo krijgt en je pony het ook niet meer weet.