Watch Me Move (Flemmingh) @ kampioenschappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellen_vg

Watch Me Move (Flemmingh) @ kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 10:36

Zondag heb ik met Watch Me de kampioenschappen mogen rijden. Als opdracht moesten we voor ons niveau een kür in elkaar steken. Samen met een vriendin van mij zijn we tot dit resultaat gekomen:

http://nl.youtube.com/watch?v=6BUGgKGbmCs

Watch Me was super braaf en we zijn van de 8ste naar de 6de plaats gestegen. We hebben dus een super geslaagd seizoen achter de rug.
De aandachtspunten zijn gekend, die staan namelijk op het juryblad. Tijdens het halthouden wou ze ff niet meer vooruit en hadden we even een miscommunicatie Haha!

love_u

Re: Watch Me Move (Flemmingh) @ kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:40

mag ik vragen wat voor niveau je rijdt?

sillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:44

ziet er leuk uit maar niet echt spectaculair ofso Tong uitsteken
Op welke muziek is het?
en indd welk niveau rijd je;)
Voor de rest echt een leuk paardje zeg! Pling

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:45

je beweegt echt met heel je lichaam,
probeer je bovenlichaam stil te houden, nu krijgt je paard iedere keer trekjes in zijn mond, doordat jij je armen zo ontzettend beweegt.

verder vind ik het verre van ontspannen eruitzien.

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 10:47

Ik rijd in België en ben omwille van de leeftijd van mijn paard op het Subprovinciale niveau gestart. Volgend seizoen start ik een niveau hoger of ga ik in Nederland starten, dat moet ik nog overwegen...
Op het niveau dat ik gestart ben hoef je enkel voltetjes te rijden en wat overgangen, iets spectaculairs kan je er dus niet van maken...
Muziek is Latin.
Dan is het op de video anders te zien, dat van het bewegen is zo ja, maar dat komt omdat er nog veel spanning bij komt kijken. Ik had hele goede punten voor 'Harmonie tussen ruiter en paard' en voor 'rust en ontspanning'. Ze was dan ook erg ontspannen, luister maar naar de proestjes

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:06

Ik vind de kur erg leuk in elkaar gezet! Ook als zit er niets spectaculairs in, ik vond het toch leuk om naar te kijken! Ook vind ik het er zeker ontspannen uitzien, op enkele stukjes na. Maar dat geef je zelf ook al aan!

Erg leuk paard en leuke combinatie! Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:00

Je zit een beetje 'op je handen', waardoor het lijkt alsof je hele lichaam beweegt (reactie op nargileh). Probeer je handen iets onafhankelijker van je lichaam te bewegen en dus stil te houden en vóór je neer te zetten. Verder ziet het er helemaal niet zo verkeerd uit, ze heeft een fijne galop.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:05

hey
leuke Flemmingh! Ik zie er ontzettend veel in terug van mijn paard. Ik wil je graag wat tips geven. Lachen
Je mag er zeker meer aan rijden met je zit en been, vooral in de draf. In de galop zelf meer gaan zitten. Ik zie dat de galop beter gaat dan de draf, dat is bij mijn Flemmingh ook Ja Je groet mag ook veel resoluter. Nu lijkt het alsof je heel verlegen bent. Je moet laten zien dat je er bent! Zeker met zo'n mooi paard!
Je paard maakt zich ook graag lang he, doet die van mij ook. Veel overgangen rijden en heel veel tempowisselingen.
Leuke muziek heb je trouwens, dat stukje uit dirty dancing Lovers
veel succes verder!

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:08

Ziet er leuk uit hoor. En leuk dat je op dit niveau al een keer een kur mag rijden. Goed gedaan.
Ik vind het spanning wel meevallen. Je zou je handen wat hoger mogen houden, dan ga je vanzelf ook meer zitten.
Veel plezier nog met je leuke paardje.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:51

Leuke kür, lijkt me geweldig om te doen..

De aanleuning is inderdaad nog niet altijd helemaal constant, maar toch vind ik het er al heel goed uitzien

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:52

Ik vind je muziek erg leuk! Begreep ik nou dat je die zelf hebt gemaakt?
Inderdaad weinig spectaculairs, maar in een B proef zitten natuurlijk geen zijgangen en dat soort "spektakel".

Verders vind ik dat je paard nog meer door zijn lijf moet gaan lopen. Het valt mij op dat ze best kort of beter gezegd "klein" loopt.
Je mist een beetje impuls lijkt het wel.

Verders vind ik het er top uitzien!

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:27

Ik moet zeggen dat het niet spectaculair is.. maar in ieder geval wel heel relaxt. en wel een stouterd tijdes de begin groet.. haha
leuk paard . veel potentie voor de sport.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 03:05

leuk gedaan hoor knap van je

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 04:30

leuk gedaan, klopt het dat jou paard een draf heeft die je iets minder makkelijk uitzit? ik zie nl voornl in de draf een spanning in je bekken en schouders, waardoor je ook het contact met je paard wat verstoord, galop lijkt me iig op dit paard beter zitten Knipoog

verder gewoon een mooie combi, chique paard, gewoon leuk relaxed Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:00

Leuk gedaan Lachen Ik ga met Foryourneeds mee dat het nog net iets spetterder mag allemaal.
Vooral in de draf. Deze is nu vrij tam en dat past niet helemaal met de stoere muziek.

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 10:15

Haar draf valt mee hoor, en thuis zit ik ook beter, maar voor mij is dit ook allemaal nog aanpassen. Een jaar geleden reed ik bosritjes... het is dus ook voor mij een hele ommezwaai geweest.
De aanleuning is nog niet helemaal bevestigt nee, ze wil alleen maar uitrekken en bij elkaar lopen vindt ze helemaal niet fijn. Ze verzint allerlei dingen om eronderuit te komen, daarom heb ik haar op deze wedstrijd wat milder gereden. Thuis moet ze hoger, meer bij elkaar... Maar op zo'n wedstrijd riskeer ik liever géén ruzie Haha!

De muziek heb ik samen met een vriendin van mij in elkaar gestoken. Heeft wel een hele tijd geduurd voor het af was, maar we hebben terwijl veel plezier gemaakt!

sim0ontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:22

mooi beesje, mocht wel iets meer naarvoor in de middendraf, Lachen niet egt fijne bodem of wel ? Bloos

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 10:39

Bodem was wel fijn hoor! Heel goede accomodatie daar.
Ik heb géén middendraf gehad in mijn proef Haha!