Goede galop aanspringen, rechte lijn, M nivo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Goede galop aanspringen, rechte lijn, M nivo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 21:28

Hoi,

Ik ga van het weekend voor het eerst M1 starten, de meeste oefeningen gaan goed maar bij proef 18, geloof bij B in de linkergalop aanspringen gaat me wat moeilijk af, iemand tips?
Mijn paardje sprong altijd goed aan maar nu dus niet elke keer, ik probeer al schoudervoor voor de galop, extra naar binnen of buiten laten kijken enz. ik weet dat hier het rechtgericht zijn heel belangrijk in is, en we zijn druk aan het trainen hiervoor (ook les) alleen heeft iemand tips voor een korte termijn oplossing? Alvast bedankt Knipoog O,ja bij X in de linkergalop aanspringen gaat me wel goed af.

Vido

Re: Goede galop aanspringen, rechte lijn, M nivo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:48

Schoudervoor is rijtechnisch goed opgelost, maar praktisch best lastig voor je paard.

Ik moet altijd heel duidelijk ALLEEN mijn buitenbeen terug leggen en verder helemaal recht blijven zitten. Je kan dit eerst een paar keer 'oefenen' op een ander plaats, om het te 'bevestigen'. Dan net na de hoek aanspringen, nog eens wat verderop, net zo lang tot het bij de B is. Haha, het probleem is hetzelfde als in de GP, dan moet je bij B aanspringen, maar dan uit passage. Zelfde moeilijkheid, echt waar.

Let op dat hij niet scheef gaat aanspringen, maar mooi recht onder je blijft (dus al je hulpen recht houden en mooi in verbinding houden van voor). Waarom? 'Omdat er al zo veel zijn die scheef aanspringen' aldus Leunus... Haha!

johana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:50

Vido schreef:
Schoudervoor is rijtechnisch goed opgelost, maar praktisch best lastig voor je paard.

Ik moet altijd heel duidelijk ALLEEN mijn buitenbeen terug leggen en verder helemaal recht blijven zitten. Je kan dit eerst een paar keer 'oefenen' op een ander plaats, om het te 'bevestigen'. Dan net na de hoek aanspringen, nog eens wat verderop, net zo lang tot het bij de B is. Haha, het probleem is hetzelfde als in de GP, dan moet je bij B aanspringen, maar dan uit passage. Zelfde moeilijkheid, echt waar.

Let op dat hij niet scheef gaat aanspringen, maar mooi recht onder je blijft (dus al je hulpen recht houden en mooi in verbinding houden van voor). Waarom? 'Omdat er al zo veel zijn die scheef aanspringen' aldus Leunus... Haha!

je paard naar binenstuuren

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 22:15

Vido schreef:
Je kan dit eerst een paar keer 'oefenen' op een ander plaats, om het te 'bevestigen'. Dan net na de hoek aanspringen, nog eens wat verderop, net zo lang tot het bij de B is.

Dit is idd. een goede bedankt. Ik had me hier erg op verkeken vind dit erg moeilijk, zelfs moeilijker als de schouderbinnenwaarts Knipoog (het is dus niet raar dat ik dit moeilijk vind?)

Ff offtopic, had je profiel gelezen en vond deze zin geweldig:BELONEN! Het is gratis en je paard voelt zich alsof hij in een bak met suikerklontjes staat...aldus Leunus
(wie is Leunus)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:28

Leunus van Lieren, vader van Laurens van Lieren.

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:28

Leunus van Lieren, mijn trainer. Hij is echt TOP, zie mijn tips...niet zelf verzonnen Knipoog

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 22:35

Vido schreef:
Leunus van Lieren, mijn trainer. Hij is echt TOP, zie mijn tips...niet zelf verzonnen Knipoog

Dank je, idd. goede tips Haha! (Laurens van Lieren kan ik natuurlijk wel Nagelbijten / Gniffelen )
Kelly, ook bedankt Knipoog

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:38

Zijn we natuurlijk wel benieuwd of het lukt... laat ff weten he? (en kijk nog ff naar mijn onderschrift, ook al gejat van Leunus Bloos )

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 22:39

Vido schreef:
Zijn we natuurlijk wel benieuwd of het lukt... laat ff weten he? (en kijk nog ff naar mijn onderschrift, ook al gejat van Leunus Bloos )

Doe ik, dank je. (ga het morgen gelijk proberen Knipoog )
Leunes heeft goede teksten!!! Ja OK dan! Haha!
Deze is ook goed idd:
Vido schreef:
Waarom? 'Omdat er al zo veel zijn die scheef aanspringen' aldus Leunus... Haha!

Heeft hij niet een boek geschreven met die teksten, echt goed, kan hij goud mee verdienen, zo waar allemaal Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 20:19

Vido schreef:

Ik heb het geprobeerd Knipoog ging ietsje beter maar nog niet goed maar dat heeft tijd nodig Haha! mocht hij toch in de verkeerde galop gaan, heb ik helaas daarop lage punten, ik heb wel alle tijd om in de goede aan te springen. en ik verwacht de eerste paar keer toch niet zoveel, Bij A en C sprong hij wel goed aan Haha!
Ik denk dat Bjorn hier ook veel moeite door heeft omdat hij een paar maanden geleden een ongeluk heeft gehad, hij heeft lang op rust gestaan, maar is nog wat moeilijk op links (en daarvoor niet) maar heeft denk ik de tijd nodig. (en ik zal vast zelf ook iets niet goed doen, heb gelukkig volgende week les)