Handen vast zetten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Handen vast zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:50

Hooi.
Ik krijg de laatste tijd vaak te horen dat ik me handen vast zet Scheve mond
En meestal zet ik mijn handen 'vast''als het paard voor mij te snel gaat Nagelbijten / Gniffelen
Heeft iemand een tip om mijn handen niet vast te zetten? Lachen

Hvelreki

Re: Handen vast zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:34

Als je het jezelf eenmaal hebt aangeleerd, is het moeilijk om weer af te leren Ja (maar da's met alles wat je jezelf aanleerd zo). Heb niet echt tips ofzo, zoiets moet je gewoon leren dat het een automatisme wordt (dat je het niet doet). Heel de tijd denken: "handen" "handen" "handen" & dat het voor je paard helemaal niet aangenaam is. Iemand die langs de kant om de 2 minuten schreeuwt dat je op je handen moet letten wil ook wel eens zeer goed helpen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:37

haha dankje Tong uitsteken Ik heb het me tijdens een buiten rit aan geleert.. omdat het paard nogal onderme uit liep, en dat hij zo makkelijkere terug te nemen was.. helemaal fout dus Nagelbijten / Gniffelen

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:44

Ik heb sinds een half jaar zitles en één van de oefeningen die wij vaak doen, is een deksel (van een ijsbak of iets dergelijks) vast houden met daarop één of twee tennisballen. Als je niet goed de beweging van je paard volgt met je zit en met je handen, dan vallen de tennisballen op de grond. Het vereist wel een braaf paard Haha!. Een zweepje over dwars vasthouden wil ook nog wel eens voorkomen dat je jouw handen op het bovenbeen kan vastzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:53

okee dankje wel! Haha! ik zal wel even een foto opzoeken hoe ik ongeveer rij..

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:26

Ik heb hier ook erg last van gehad. Ik heb het opgelost door er zelf heel erg op te letten en ook te zorgen dat er genoeg mensen zijn die het tegen mij zeiden als ze zagen dat ik mijn handen vast zetten.. Dit heeft mij wel heel erg geholpen.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:29

Ik denk dat het komt doordat je je handen te laag houdt (ik heb ook die neiging Tong uitsteken). Als je ze iets hoger houdt (iets meer 'draagt') kun je veel makkelijker meebewegen met het paard en kun je ze ook niet meer vastzetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:35

okee dankje wel Haha!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:10

mijn instructrice kwam naast mij lopen toen ik dit deed en probeerde mijn handen meer naar voren te plaatsen toen ze vroeg of ik voelde hoeveel tegendruk ik gaf schaamde ik mij zo dat ik niet meewerkte dat ik het nooit meer gedaan heb.

even je instructrice of iemand anders vragen dit misschien ook te doen?

jadi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:18

Als je je handen in eerste instantie inderdaad wat hoger plaatst en ervoor zorgt dat ze in de goede houding zijn ( duim is dakje he Knipoog ) dan merk je ook meteen dat je veel beter contact hebt met de mond van je paard en kun je veel beter meebewegen. Ook constant hele zachte kneepjes geven in de teugel ( alsof je massert) help ook het vastzetten te voorkomen.
En als je het gevoel hebt dat je paard onder je uit wil lopen, probeer dan eens een halve ophouding met de buitenteugel en ookgoed in te werken met je zit. Succes! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:19

oke dankje wel! Lachen ik ga morge zeker iets doen met deze tips! Lachen