Ik krijg de laatste tijd vaak te horen dat ik me handen vast zet

En meestal zet ik mijn handen 'vast''als het paard voor mij te snel gaat

Heeft iemand een tip om mijn handen niet vast te zetten?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(maar da's met alles wat je jezelf aanleerd zo). Heb niet echt tips ofzo, zoiets moet je gewoon leren dat het een automatisme wordt (dat je het niet doet). Heel de tijd denken: "handen" "handen" "handen" & dat het voor je paard helemaal niet aangenaam is. Iemand die langs de kant om de 2 minuten schreeuwt dat je op je handen moet letten wil ook wel eens zeer goed helpen
Ik heb het me tijdens een buiten rit aan geleert.. omdat het paard nogal onderme uit liep, en dat hij zo makkelijkere terug te nemen was.. helemaal fout dus
. Een zweepje over dwars vasthouden wil ook nog wel eens voorkomen dat je jouw handen op het bovenbeen kan vastzetten.
ik zal wel even een foto opzoeken hoe ik ongeveer rij..
). Als je ze iets hoger houdt (iets meer 'draagt') kun je veel makkelijker meebewegen met het paard en kun je ze ook niet meer vastzetten...
) dan merk je ook meteen dat je veel beter contact hebt met de mond van je paard en kun je veel beter meebewegen. Ook constant hele zachte kneepjes geven in de teugel ( alsof je massert) help ook het vastzetten te voorkomen.
ik ga morge zeker iets doen met deze tips!