Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
monya schreef:Ik heb een equisimulator, een bewegingssimulator waarop ik lessen houding & zit geef. Deze simulator is met name geschikt voor mensen met fysieke problemen maar natuurlijk ook voor mensen die zonder fysieke problemen moeite hebben om goed te zitten. Het doorzitten is een kwestie van techniek, als je eenmaal goed geleerd hebt hoe je je lichaam eigenlijk moet gebruiken kun je het daarna direct toepassen op je eigen paard.
ik had er nog nooit van gehoord
monya schreef:Ik heb een equisimulator, een bewegingssimulator waarop ik lessen houding & zit geef. Deze simulator is met name geschikt voor mensen met fysieke problemen maar natuurlijk ook voor mensen die zonder fysieke problemen moeite hebben om goed te zitten. Het doorzitten is een kwestie van techniek, als je eenmaal goed geleerd hebt hoe je je lichaam eigenlijk moet gebruiken kun je het daarna direct toepassen op je eigen paard.
Leoontjuh schreef:monya schreef:Ik heb een equisimulator, een bewegingssimulator waarop ik lessen houding & zit geef. Deze simulator is met name geschikt voor mensen met fysieke problemen maar natuurlijk ook voor mensen die zonder fysieke problemen moeite hebben om goed te zitten. Het doorzitten is een kwestie van techniek, als je eenmaal goed geleerd hebt hoe je je lichaam eigenlijk moet gebruiken kun je het daarna direct toepassen op je eigen paard.
wat handig en leuk dar heb ik nog nooit van gehoord!!
pearlie schreef:monya schreef:Ik heb een equisimulator, een bewegingssimulator waarop ik lessen houding & zit geef. Deze simulator is met name geschikt voor mensen met fysieke problemen maar natuurlijk ook voor mensen die zonder fysieke problemen moeite hebben om goed te zitten. Het doorzitten is een kwestie van techniek, als je eenmaal goed geleerd hebt hoe je je lichaam eigenlijk moet gebruiken kun je het daarna direct toepassen op je eigen paard.
Goh zijn die dingen ook te koop?
Ik kan nu een tijdje niet rijden omdat mijn paard ziek is, maar ik mis het zo!!!!
Ik wou wel even een stukje galopperen op mijn 'home-paard-trainer'!!
Maar ook dan kun je oefeningen aan de longe doen (of, als je paard er braaf genoeg voor is, met een bijzet of knoop in de teugels). De meeste kun je in stap doen en zonder beugels, sommige daarna ook in draf, maar dan kun je je beugels ook wel aan als je dat prettiger vindt, zodat je je zeker genoeg voelt en niet gaat spannen alleen uit angst.
), stukken in verlichte zit, etc.
Zing een leuk liedje of vertel je paard dat hij het allemaal prima doet, dat werkt vaak prima