Wel wil ik er nog ff wat bij vertellen
Ze zijn bijde nu zo'n 2 maanden ohz, ze doen het allebei erg goed al zijn ze zooo ontzettend verschillend van elkaar. Kayne is een bijdehandte en Fergus is nog erg onzeker. Zowel ik, als de 'mannen' (
) moeten nog wennen aan elkaar. Ze zijn ingereden bij een stal in de buurt, daar zijn ze alleen binnen gereden. Nu ze weer thuis staan ben ik sinds een week bezig met ze thuis te rijden, in de buitenbak dus. Was errug spannend, vooral Fergus liep en loopt nog steeds best wel gespannen buiten, dat hoor je ook aan zijn koker
Alleen het betert al, het komt wel want er is geen haast bij. We doen niks overhaast, alles nog rustig aan omdat ze nog jong zijn. Kayne vond het ook erg spannend. In het begin, en dat zie je ook op de foto's, was er dus niet zo veel ontspanning bij. Nu is bij kayne die spanning zo goed als weg, waardoor hij dus weer lekker ontspannen gaat sjouwen zoals op de foto's van de les (zie hieronder)
Ik rij ze nu zo'n 3-4 keer per week, waarvan 1 keer les bij de stal waar ze ingereden zijn. Per keer rijd ik ze zo'n 20 minuten, we bouwen het mooi een beetje op, ook omdat het een bak is met een wat zwaardere bodem dan die waarop ze zijn ingereden.
Eerst nog 2 foto's van 2 weken geleden, hier had ik les met Kayne

1.

2.
Dit zijn dus een paar foto's van vrijdag, de 2e keer in de buitenbak.
Kayne

1. Dit bedoel ik met gespannen

2.

3.

4. Even een kort galopje testen
Fergus
Fergus reageert echt super fijn op stem en lichaamshulpen bij het longeren, hij maakt een overgang van stap naar draf of van draf naar galop op één knip van mn vingers en hij komt ook steeds beter terug op een stemhulp nu. Als ik me groot maak is hij ook gelijk alert.

1. Eerst even longeren

2. De galopknop testen

3.

4.

5. Halthouden en heel licht wat vragen
Dat was het! Onderbouwde tips en commentaar vind ik erg leuk,
en ik ben benieuwd wat jullie van de mannen vinden

ik heb een bakje nodig
Wat een prachtige kerels!!