Zamira 3 jarige odermus x saluut ( voor [***]!!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mylo

Zamira 3 jarige odermus x saluut ( voor janne19!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 22:15

In september heb ik zamira ( zinnevottie ) van [***] gekocht we zijn nu al weer even verder en zoals ik janne beloofd heb plaats ik af en toe wat foto's!
het gaat super zamira leert iedere dag weer bij is een lief en blij paard met een heel eigen willetje! het is een schatje!!

eerste even longeren
Afbeelding
Afbeelding

en dan het leukste rijden!!! altijd jammer als je er weer af moet want ze rijdt als een treintje!!
als ik klaar ben kijk ik al weer uit naar de volgende keer!
tips zijn natuurlijk welkom mits onderbouwd! ik weet het ik zoek graag geld en zit te veel voorover! wordt aan gewerkt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ps janne doe je ze thuis de groeten van zamira?? Haha!

lovelucky

Re: Zamira 3 jarige odermus x saluut ( voor janne19!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:21

Ziet er keurig uit! En ook heel verantwoord met zowel cap als bodyprotector!
Kwa houding geef je zelf al verbeterpunten, maar bij een jong paard is het heel normaal dat je niet helemaal rechtop zit omdat daar ook nog niet het "middelpunt" van het paard ligt. Ik zou alleen nog willen zeggen dat je je hakken iets meer uit kunt drukken. Maarre Zamira is een ERG leuk paard, veel plezier nog met haar!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:22

Oja, ze loopt misschien iets achter de loodlijn, maar vind het er totaal niet gespannen uit zien. Erg ontspannen zelfs (mijn complimenten)!
Misschien zou je haar iets meer met haar neusje eruit kunnen rijden door haar achterbeen iets te activeren en haar aan de voorkant iets losser te laten.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:24

Wat een stoer, eigenwijs koppie zit daar op zeg!
Super Lachen

Ach je houding..is idd nog niet zo erg..jonge paarden, altijd een mooi excuus Vork
Maar wel goed dat je je er bewust van bent.

Paardje moet nog veel leren..Veel succes, ben benieuwd hoe ie eruit ziet over een paar maanden Ja

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:59

Te diep is niet erg. Een jong paard zal dat sneller doen om zich beter in balans te houden. als je het weet voor de toekomst is het goed.
Verder heel goed voor de veiligheidsmaatregelen zoals lovelucky zegt, maar ook het touw rond de nek. in noodgeval kan je je daar aan vast houden en niet in de mond van het paard zitten trekken. Doe zo verder, chapeau!!!

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 23:05

nix op aan te merken hoor wat maatregelen en aanpak betreft Knipoog
en een super plaatje om te zien; wat een blikvanger (en gaaf setje natuurlijk)! die gaat vast nog hoge ogen op gooien haha.
veel plezier ermee

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:05

Ze ziet er goed uit hoor Haha! Wel fijn dat ze nog steeds zo braaf is. is wel iets anders als
Wedgwood. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:53

Bloos Best beetje trots

Leuk die nieuwe foto's, zo kan ik haar nog een beetje volgen, oranje staat haar gaaf. Ze zit echt als een huis, ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt als je er alweer af moet.

Thuis mist vooral [naam] haar geloof ik (jaarlingmerrie), die waren de hele dag aan het klooien en nu verveeld ze zich wel eens tussen de oude mutsen.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 08:57

wat een leuke reactie's allemaal!!
ze zit idd als een huis het is een tank als je er op zit heerlijk!! in de wei kan ze idd ook heel erg klooien heeft al 2x het schrik draad stuk gemaakt!! hihi maar verder is het een schatje!! ik ben er nog steeds heeeeeel blij mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:03

Nouja, ik moet toegeven, mijn waterbakken blijven veel langer overeind nu Zinne er niet meer is. Die kiepte ze altijd om als ze half leeg waren en dan ging ze er de wei mee door. Ze is in haar gedrag best 'ruinig' wat speelsheid betreft, merrie's zijn meestal niet zo klooierig, maar dat is ook juist wel weer grappig.

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:05

Ziet er echt heel netjes uit!
Zoals al gezegd heel goed dat touw om de nek enz. Ja
Ga zo door! Lachen

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:49

Heyy.. Is haar echte naam 'Zinnevottie'? Weet je toevallig de rest van haar moederlijn (A).. Wij hebben namelijk ook een aantal merries staan uit de 'Ottie/Vottie' stam.. vindt altijd wel leuk Lachen