Pessoa teugel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Pessoa teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 22:07

Ik heb vorige week een pessoa teugel aangeschaft, omdat ik een paar dagen daarvoor was gevallen en een tijdje niet kon rijden en toch m'n paard goede beweging wilde geven. Wat vinden jullie, voor- of tegenstander en waarom?

Het touw gaat vanaf de singel, naar het bit, hier gaat het door de katrollen, terug door de ringen op de longeersingel en vervolgens zit het vast aan een bontje, wat achter de billen langs gaat, om de achterhand te activeren.
Laatst bijgewerkt door Saskiaatje op 23-10-07 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

fluffyfox

Re: Pessoa teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:11

het mooie van dat plaatje is dat die dus niet zo zit als jij beschrijft Haha!
ben zelf een gebruiker van de pessoa en mn pony doet het er goed op en ik vind hem makkelijk in gebruik. goed in te stellen enzo

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 22:15

fluffyfox schreef:
het mooie van dat plaatje is dat die dus niet zo zit als jij beschrijft Haha!
ben zelf een gebruiker van de pessoa en mn pony doet het er goed op en ik vind hem makkelijk in gebruik. goed in te stellen enzo

Haha, nu je het zegt. Clown Klopt mijn beschrijving dan wel? Of doe ik het fout?

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:21

nee je beschrijving klopt wel hoor
de basis is de longeersingel daarvan dan gaat het driehoekige gedeelte met bont dus tot onder/om zn kont
en de 2 stukken vanaf de kont (links en rechts) gaan rechtdoor naar beiden kanten van het bit en dan door het bit naar de onderkant van de singel
tussen de benen zit ook de wigjes waarmee je de lengte aanpast he.
hoe vind je het zelf bevallen??

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 13:32

fluffyfox schreef:
nee je beschrijving klopt wel hoor
de basis is de longeersingel daarvan dan gaat het driehoekige gedeelte met bont dus tot onder/om zn kont
en de 2 stukken vanaf de kont (links en rechts) gaan rechtdoor naar beiden kanten van het bit en dan door het bit naar de onderkant van de singel
tussen de benen zit ook de wigjes waarmee je de lengte aanpast he.
hoe vind je het zelf bevallen??

Ja, super, hij loopt er echt fantastisch op. Lang en laag, voorwaarts, niet opgekropt. OK dan!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:34

Zoals hierboven beschreven, vindt mijn paard het vreselijk. Hoe los de pessoa ook zit, ze duikelt op de voorhand en begint te struikelen.

Ik maak de klipjes niet onder aan de singel vast, maar weer terug naar de singel midden bovenop. Zo loopt ze heel fijn en ontspannen Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:36

Ik vind het geweldige dingen Ja

Natuurlijk reageert niet ieder paard er even fijn op, maar meestal vind ik dat er toch vooruitgang in zit. Ik gebruik ze vooral om lang en laag mee te longeren.