Ik heb poco nu bijna een half jaartje. Hij is nu 16 jaar en bij de vorige eigenaaresse stond ie al een anderhalf jaar stil. En daardoor mocht ie lekker recreatief zijn gang gaan. Beetje hobbelen in het bos.
Hij is nooit dressuurmatig of wat dan ook gereden in zijn leven.
En ik wil dat wel proberen natuurlijk
Hij begint al lekker wat spier en conditie te kweken. Zijn gangen zijn lekker ruim, zijn achterhand was vrij zwak, hij loopt veel op de voorhand. Nageven doet ie niet. We rijden veel laag en rond en regelmatig loopt hij aan de passoateugel aan de longeerlijn.
Af en toe begint hij wat laag te lopen, en daar zijn we dan al heeeel blij mee.
Ik gebruik geen sporen, geen hulpteugels (behalve de passoa dan) of een zwaarder bit, ik weet zeker dat we met geduld een hoop bereiken.
Ik doe mee met de onderlinge FNRS wedstrijden op onze manege, dat is leerzaam voor ons beide.
Ik ben in de F7 met hem gestart. De proef ging supergoed, ik was zelf heel rustig en heb daardoor geen fouten gemaakt, poco deed het heel goed, het enige commentaar wat we kregen van de jury waren de dingen die hij nog niet onder de knie heeft.
Actiever van achter, nageven, en beter verschil tussen middendraf en arbeidsdraf.
Dus daar gaan we weer lekker verder aan werken.
Ow ja het resultaat was 222 punten dus een promotiepunt en we werden derde van de 8 deelnemers, trots
Het was in de binnenbak En avond, dus de foto's zijn helaas niet super geworden.
Maar dit zijn de duidelijkste,,
Inrijden

En in de proef

Ik zit hier een beetje naar voren

Halthouden, vind hij soms nog wat moeilijk, vandaar mijn iets strengere hand

Afwenden

Lekker kontje
Dat was het, teminste dit waren de duidelijkste foto's,

leuk beestje en met de juiste dingen gaat het vast helemaal goedkomen!