Ograndiosa (v. Ramiville) @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Ograndiosa (v. Ramiville) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 17:16

Weer wat foto's van Dioos gemaakt.

Ik was precies 2 weken geleden ervan afgevallen en ben daardoor toch wel een beetje onzeker op haar geworden. Ik heb niet echt veel gereden, last van mijn rug en schouder en niet al te veel tijd. Ze heeft wel elke dag wat gedaan. Dit was de 2e keer met bijzet. Ze loopt dan toch een stuk fijner, de laatste tijd is het alleen maar kop in de lucht en rennen. Heb dat nu iets van 5/6 weken aangekeken en het wordt er niet echt beter op dus nu maar even een paar keer zo.

Ook ik mijn houding niet super, komt door iets aan mijn schouder + ik kan echt niet meer lekker zitten in dit zadel.

Genoeg getypt hier de foto's

Afbeelding

Handschoenen uittrekken

Afbeelding

Handschoenen in zak doen Tong uitsteken

Afbeelding

Netjes (voor ons nu)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iets te diep

Afbeelding

Afbeelding

Ze had er iets meer doorheen gemogen

Afbeelding

Uitstappen

KarinvdM

Re: Ograndiosa (v. Ramiville) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:25

Ik begrijp heel goed dat je je onzeker kunt voelen na een val, maar ik vind wel dat je de stootteugel behoorlijk kort hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:27

Daar ben ik het mee eens.
Hij staat erg strak.

Je kunt misschien beter een aantal keer aan de longe rijden als je zo onzeker bent. Op deze manier zal het paard ook niet gaan ontspannen, en bereik je dus eigenlijk helemaal niets mee.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 17:43

Ik zal hem de volgende keer een paar gaatjes losser doen, zie ik hier op de foto's.

Ik heb hem voor het eerst in de les om gehad en met mijn instructrice besproken om tot de volgende les met bijzet te rijden en dan als dat goed gaat het weer afbouwen. Zij heeft dit paard ook een tijd gereden en kent haar en vind het een goede tijdelijke oplossing. De bijzet staat zeker niet te strak, op de foto's lijkt die veel strakker dan in het echt. Mijn instructrice vind dit een goed idee omdat Dioos vaak opeens vanuit het niet aan de kletter gaat en met haar hoofd omhoog. Ze leert op deze manier dat het een stuk fijner is om het haar hoofdje naar beneden te lopen. Reden van dat wegrennen komt door hoe ze eerder is gereden.

Met rijden, ik ben niet onzeker van alle paarden geworden, rij tussendoor ook andere paarden en daar heb ik dat absoluut niet mee. Kan het niet echt uitleggen maar ben met haar heel afwachtend geworden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:16

Ik vond het er tijdens het rijden goed uitzien en de stootteugel leek niet te strak te zitten, maar zo op de foto's ziet het er naar uit dat die toch te strak zit.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:21

de eerste draffoto vind ik mooi, de rest loopt hij wat te kort.. daardoor lijkt de stoot strak, als hij nog wat lager en iets langer zou lopen zoals op de eerste foto zou het meevallen. succes verder, jullie zijn wel een leuke combinatie

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:50

Dankje Lachen

Ik probeer haar ook wat lager te rijden, maar dat vind ze heel moeilijk

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:16

Ik vind het een heel leuk paard! Ze kijkt wel heel zuur soms! Kan het ook zijn dat je zadel niet goed ligt op haar? Omdat je zelf ook zegt dat je er niet lekker meer in zit. Van rugpijn kunnen ze ook heel rennerig en stug worden..

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 10:48

@ NehnaDagmar

Het zadel ligt nog goed, niet optimaal maar drukt nergens. Laat binnenkort ook een zadelmaker langskomen, dat was al het plan. Het rennerige heeft ze altijd al gehad, daarom ben ik haar in eerste instantie bij gaan rijden omdat de eigenaar met in de bak rijden alleen maar ruzie kreeg.

Stug is ze niet echt, ze heeft ook altijd met rijden gehad dat ze zich altijd wel overgeeftop een moment, maar ze moet me een soort van echt vertrouwen om alles los te laten. Ik denk (en instructrice) dat omdat het rijden in de bak met de vorige eigenaresse niet zo goed ging dat ze de bak daardoor met slechte dingen ervaart.

Want met buitenrijden is ze altijd heel rustig en een totaal ander paard + ik ben 2 x op wedstrijd gweest en heb daar hoge punten gehaald en ze was heel braaf (totaal anders dan ik de bak thuis)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:14

Op de eerste 2 foto's lijkt je stootteugel goed op maat te zijn, maar op de 3e foto in draf loopt je paardje mooi in een nette houding en staat de stoot toch strak. Denk dus dat hij wel een gaat losser zou mogen.

Ik herken dat wel, dat zelf heel gespannen gaan zitten. Dat heb ik ook wel eens een hele periode gehad, na een flinke val. Daar moet je helaas doorheen. Komt ook wel weer goed, als je weer je vertrouwen in je paardje terug hebt. Kan even duren, maar komt echt wel weer.

Probeer er op te letten dat je niet helemaal voorover gaat zitten. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar dan help je je paard ook om makkelijker te ontspannen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:21

Ik vind het er niet prettig uitzien. Je paard zit er strak uit. Je eigen houding noemde je zelf al, maar eigenlijk vind ik niet dat het helemaal eerlijk is om van je paard te verwachten dat het nageeflijk over de rug loopt als jij er zo op zit. Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik denk dat je eerst aan jezelf moet werken d.m.v. zitlessen aan de longe en dat je de stootteugel eraf moet halen tijdens het rijden. Het paard voelt zich duidelijk niet prettig en je moet het probleem bij de oorzaak (jezelf volgens mij) aanpakken. Jullie zijn verder een hele mooie combi, dus het lijkt me het waard om wat aan jullie probleem te doen. Dan krijgen jullie allebei meer vertrouwen in elkaar en heb je ook meer plezier aan het rijden. Succes! Lachen