Samber merrie in de vries kou

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Samber merrie in de vries kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 16:30

Niet dat we het koud hadden hoor Tong uitsteken ( maar je had mijn moeder moeten zien )

Loulou is 14 jarige samber nazaat. Ze is van mijn vader en ik rijd haar. Mijn vader kan niet rijden Nagelbijten / Gniffelen. Dressuur gaat heel moeilijk. Als ik er elke dag op rijd gaat het redelijk. Maar ik heb nu een week zelf niet kunnen rijden en dan gaat het niet zo heel fijn... Ze is nu 1 jaar van ons en is fok merrie geweest. Ze had een enorme onderhals, die is nu aardig weg. Maar ik betwijfel of ze ooit makkelijk in de hand word en fijn te rijden. Maar het is een super paard Haha! Met een gouden karakter Lachen.

Afbeelding
Eerst even gelongeerd

Afbeelding
Gestoord

Afbeelding
Even in de beugels staan

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb graaaaag commentaar Haha!

Peuk

Re: Samber merrie in de vries kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:33

Die kan lekker lopen. Haha!
Leuke merrie. Leuk koppie zit er ook op.
Het zadel lijkt niet helemaal lekker te liggen. Wordt ze normaal met een ander zadel gereden? Lachen Anders kan het misschien aan het zadel liggen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:33

Vind je paardje een super gangen hebben.. wel een pittig ding maar gaat goedkomen..
Misschien dat je beter even zonder sporen kunt gaan rijden??(hij lijkt me namelijk al zo voorwaarts)

EN...gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf die broek. Vingers aflikken ...is dat die HH checked?? Pling

Ja en inderdaad je zadel even na laten kijken,,ligt nu echt TE VER over/op de schouders.. ze kan nu dus niet weg komen vanuit haar schouders,, wegvluchten doet ze wel,, want lijkt me wat pijnlijk als die schouders bekneld worden..

Laat maar even nakijken door een zadelmaker,,die kunnen je precies advisseren wat je kunt doen Knipoog
Laatst bijgewerkt door zazoeyou op 23-10-07 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:35

Mooi dier hoor!! Ziet er leuk uit! Kijk inderdaad even naar je zadel, hij lijkt ook wat ver naar voren te liggen! Succes verder!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:35

Leuk paardje hoor! Probeer zelf wat rechter op te zitten en je zadel zit (volgens mij) veelste ver naar voren.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 16:36

Ik ben bang dat de foto's heel erg ver tekenen Nagelbijten / Gniffelen , ze is niet vooruit te branden namelijk ! Broek is indd van hh Haha! ben er heeeeeeel blij mee Haha! . En het zadel heb ik nieuw, de zadel maker moet er nog even naar kijken Knipoog. Paard heeft heel moeilijke rug.

Pienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:39

Leuk paardje Lachen probeer recht op te zitten & je zadel ligt idd best ver naar voren Knipoog

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:40

polly je moet tog es wat rustiger op je paard zitten whehe,
mooi zadel man ik zie um donderdag denk ik wel
ik heb loulou beter zien lopen maar ziet er goed uit man Knipoog

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:40

oke
je zit tever naar voren probeer te kijken waar je heen moet dan ga je automatich rechterop zitten

krijg het idee of je haar enorm in haar mond vast houd
probeer haar zo licht mogelijk te rijden een betonnen paardje is nooit echt fijn te rijden

van waar sporen en zweep ???
als je haar van voor mischien wat meer los laat zijn de sporen waarchijnlijk onodig

en probeer haar wat meer op de achterhand te rijden die is groot zat om jullie te dragen Knipoog

verder is er weinig wat ik zo kan zien
(wat me opvalt)

leuk dat je om tip's ed vraagt Knipoog dat is een goed begin voor een goedde ruiter Haha!

ben benieuwd naat je volgende plaatjes Haha!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:43

Wat me ook opvalt is dat ze best een buikje heeft,,daardoor gaat de singel altijd meer naar voren zitten,,en trekt dus het zadel ook mee..

Ze is fokmerrie geweest?? wij hebben er hier ook 2 lopen met exact zelfde probleem.. nu hebben we voor deze 2 schatten een bananensingel,,werkt perfect..misschien een optie?? Pling

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 16:47

Ze heeft 2 veulens gehad. Ik vroeg laatst al of ze niet op dieet kon Nagelbijten / Gniffelen maar ze is niet dik, je kan haar ribben voelen, ze heeft gewoon een grote buik Knipoog. Ik houd inderdaad heel erg vast maar dit paard is zo kei hard in de mond. En als je dan een ander paard gewend bent die super licht is is het een groot verschil. Maar wel leuk en leerzaam. En mijn houding weet ik Tong uitsteken. Maar ze is heel sterk en ik denk dat ik daardoor geneigd ben naar voren te gaan zitten, heb trouwens nog een oud springzadel zal die er tijdelijk wel op gaan leggen Knipoog.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:53

geef haar niet de kans echt hard in de mond te worden he
hoe harder jij trekt om haar laag te krijgen hoe harder zij word
probeer haar met je zit meet ontspannender te rijden zodat ze haar hals wat laat zakken dan kun je haar terug rijden
als je het andersom doet worden ze als beton (en dat gaat erg veel tijd kosten dat er uit te krijgen )

heb je les ???

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 16:54

Weet ik Lachen ik heb 1 keer per week groepsles en springles en als het zo uit komt nog prive les. En ook nog horseball.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:01

Erg leuk paard, ik dacht ook dat ze flink wat pit had, maar dat schijnt dus mee te vallen las ik? Ik zou haar wel iets losser laten van voor, en wat aan je houding werken. Voor de rest zijn het niet zoveel foto's dus kan er niet zoveel over zeggen. Verder is je broek idd heel erg gaaf zeg Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:05

das al meer les dan dat ik krijg Tong uitsteken
fok merries zijn vaak eigenwijzer en moeilijker te rijden omdat ze wat stijf zijn dus mijn gedachte mischien kan je instructeur je tips geven om daar doorheen te breken

mijn tip maak veel voltes
de eerste tijd grote voltes in draf totdat je zelf het gevoel hebt dat je haar er mooi overheen kan sturen zonder teveel sturen terkken etc etc
maar van daar uit de voltes kleiner tot je zelf het idee hebt dat je paardje uitzichzelf soepeler word en mee werkender
overdrijf het niet maak de voltes niet te klein en ga ook niet hele uren voltes draaien verdeel de voltes op linker en rechter hand
heb je het idee dat ze op de linkerhand mooi gaat lopen ga je op de rechter door en heb je daar het idee dat het goed gaat ga je weer op de andere hand door zodat je op iedere kant 2 keer het idee hebt gehad dat het goed gaat
ga dan andere dingen doen zoals overgangen uiteindelijk zal ze soepeler en minder "tank" worden

maar goed sucses en ben benieuwd naar volgende foto's
kunnen we de vorderingen zien Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 20:00

Ze loopt trouwens ook in de manege lessen mee Knipoog Daardoor is het niet zo makkelijk...

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:04

Van twee foto's kan ik niet ontzettend veel zeggen, maar de gangen zitten er in ieder geval in. Op de tweede foto loopt ze beter over haar rug, probeer daar mee bezig te blijven. Lang en laag is nooit verkeerd in training. Welk hoofdstel is dat trouwens? Bloos

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 20:10

Weet ik niet hebben mijn ouders in Rotterdam gekocht. Was maar 30 euro geloof ik Knipoog. Maar bij iemand die mijn vader kent. Die handeld in paarden spullen en haalt het uit pakistan en india enz.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:12

wat en gaaaaf paardje Haha!
dat dekje staat haar ook echt stoer Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 20:14

lieniminnie schreef:
wat en gaaaaf paardje Haha!
dat dekje staat haar ook echt stoer Haha!

Gevonden in het gangpad op stal Nagelbijten / Gniffelen

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 11:13

Nog meer reacties ?