Het is best moeilijk om uit te leggen hoe zo'n paard aanvoelt, maar dat is echt zo anders dan een 'gewoon' paard. Lager instellen was op die foto's dus nog niet echt aan de orde, maar het is natuurlijk wel zo dat het niet helemaal volgens het plaatje ging. Ik weet haast zeker dat ze nu al ontzettend zijn opgeknapt!
Rhinoooow schreef:mss een iets strenge binnenhand vooral te zien bij de ruin... en persoonlijk, nou ja, het lijkt alsof je ze in de krul dwingt. en op enkele foto's wordt hun neus tegen de borst gedrukt...
trouwens heel mooie paarden. mijn voorkeur gaat ook naar de ruin.
Dat lijkt dan inderdaad zo, want dat is absolúút niet waar. Ik vind het niet echt netjes van je dat je dat zo cru zegt, dat kun je helemaal niet zien van een paar foto's af. Ik heb er inderdaad moeite mee om mijn handen netjes op zijn plaats te houden wanneer een paard onrustig is in zijn mond of met zijn hoofd/ hals, dat is wel een puntje waar ik aan moet werken. Maar in de krul dwingen en hun neus tegen de borst drukken?! Kom op zeg...
Roelke_ schreef:Ik ben meer weg van de merrie!
Ik denk sowieso, omdat je al zegt dat ruinen niet echt leuk behandeld worden in Spanje, dat hij daardoor misschien wat meer opgericht loopt en nog wat spanning vertoond? Ik had de ruin ook liever eerst wat lager ingesteld gezien. Vind het er zeker niet verkeerd uitzien. Vind dat je de merrie netjes rijd, vind haar meer bij jou passen eigenlijk!
Klopt Roelke, het is (of was, het werd natuurlijk wel beter) een ontzettende stresser, die het eerste halfuur echt niet normaal te rijden was, hi hi.
Bedankt voor je berichtje!