2 anda's @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy_

2 anda's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:25

Ik rijd (af en toe) bij een handelsstal, en bij het leegmaken van de pc kwam ik een paar foto's tegen van 2 andalusiërs uit Spanje die ik gereden heb. Het was bij beiden de eerste keer dat ik (sinds ze in Nederland waren had er überhaupt nog maar 1 keer iemand op gezeten, op een andere stal) erop zat, en ik heb ze daarna nog een keer of 3 gereden.

De merrie;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De ruin (Mij is verteld dat ruinen in Spanje soms niet echt gezellig behandeld worden, en dat merkte ik ook wel in het - en dus mijn - rijden...);

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, de foto's zijn op dezelfde dag gemaakt. Haha! Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, commentaar is welkom.

Zqw39

Re: 2 anda's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:27

Oeh dat 2de paardje. Dat is echt helemaal mijn smaak. Vingers aflikken

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:30

Grappig dat je zoiets dan weer terug vind! Lachen
Die 2e vind ik ook zeker een knapperd Lovers
Het rijden vind ik er verder wel goed uitzien, alleen soms je handen teveel uit elkaar Lachen (de rest zijn moment-opnames denk ik)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:35

Leuke paarden het rijden ziet er goed uit!

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:39

mss een iets strenge binnenhand vooral te zien bij de ruin... en persoonlijk, nou ja, het lijkt alsof je ze in de krul dwingt. en op enkele foto's wordt hun neus tegen de borst gedrukt...
trouwens heel mooie paarden. mijn voorkeur gaat ook naar de ruin.

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:50

Leuke foto's Nancy, aparte beestjes zijn het zeg Vingers aflikken
Ik had ze eerst even wat ronder rijden en lekker ontspannen(vooral dat 2de paardje!) over de rug laten lopen en niet gelijk zo hoog instellen, en je binnenhand is inderdaad wat streng. Probeer je handen iets meer voor je te dragen en niet teveel naar je toe te halen. Maarja voor de 1e keer zo vind ik het er aardig netjes uit zien hoor. Knipoog

Groetjes en tot op msn weer Bloos

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:55

Die ruin vind ik leuk!! Lachen voor de commentaar ga ik helemaalm et Dancertjje mee Lachen je woont trouwens dichtbij!! ik woon in Kwadijk Tong uitsteken

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:02

Ik ben meer weg van de merrie!

Ik denk sowieso, omdat je al zegt dat ruinen niet echt leuk behandeld worden in Spanje, dat hij daardoor misschien wat meer opgericht loopt en nog wat spanning vertoond? Ik had de ruin ook liever eerst wat lager ingesteld gezien. Vind het er zeker niet verkeerd uitzien. Vind dat je de merrie netjes rijd, vind haar meer bij jou passen eigenlijk!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:17

Het is best moeilijk om uit te leggen hoe zo'n paard aanvoelt, maar dat is echt zo anders dan een 'gewoon' paard. Lager instellen was op die foto's dus nog niet echt aan de orde, maar het is natuurlijk wel zo dat het niet helemaal volgens het plaatje ging. Ik weet haast zeker dat ze nu al ontzettend zijn opgeknapt! Lachen

Rhinoooow schreef:
mss een iets strenge binnenhand vooral te zien bij de ruin... en persoonlijk, nou ja, het lijkt alsof je ze in de krul dwingt. en op enkele foto's wordt hun neus tegen de borst gedrukt...
trouwens heel mooie paarden. mijn voorkeur gaat ook naar de ruin.
Dat lijkt dan inderdaad zo, want dat is absolúút niet waar. Ik vind het niet echt netjes van je dat je dat zo cru zegt, dat kun je helemaal niet zien van een paar foto's af. Ik heb er inderdaad moeite mee om mijn handen netjes op zijn plaats te houden wanneer een paard onrustig is in zijn mond of met zijn hoofd/ hals, dat is wel een puntje waar ik aan moet werken. Maar in de krul dwingen en hun neus tegen de borst drukken?! Kom op zeg...

Roelke_ schreef:
Ik ben meer weg van de merrie!

Ik denk sowieso, omdat je al zegt dat ruinen niet echt leuk behandeld worden in Spanje, dat hij daardoor misschien wat meer opgericht loopt en nog wat spanning vertoond? Ik had de ruin ook liever eerst wat lager ingesteld gezien. Vind het er zeker niet verkeerd uitzien. Vind dat je de merrie netjes rijd, vind haar meer bij jou passen eigenlijk!
Klopt Roelke, het is (of was, het werd natuurlijk wel beter) een ontzettende stresser, die het eerste halfuur echt niet normaal te rijden was, hi hi. Haha!

Bedankt voor je berichtje! Lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:21

Oh wat een leuke paarden Nancy Haha!!
Vind het rijden er goed uitzien hoor Ja!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:12

Wat zijn ze mooi zeg! Bloos!
Ziet er goed uit hoor! Ja