Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.

jessica_ schreef:Ik heb dit probleem ook. Ben nu veel aan het oefenen, eerst goed loswerken en dan galoperen. Gaat steeds beter![]()
Kan hij los of aan de longeerlijn wel galoperen?
Zorg ervoor dat hij goed los is, veel voltes rijden en laten buigen.
Niet teveel in 1 keer vragen en vooral veel oefenen.

en niet heeel veel vragen in 1 keer
connie1964 schreef:we zijn al blij met de bak die we nu hebben!!Heb in t verleden in grote gladde weilanden gereden met ongelukken als gevolg.Dus geen discussie over de maat van mijn bak aub niet iedereen kan een bak van 20 bij 60 hebben!
dienetje schreef:Mijn vz haflinger hebben ze een bak waar als je de volledige longeerlijn hebt, heb je de ene zijde 1 meter en de andere ruim 2 meter over.
Hij is in die bak beleerd en galoppeerd daar ook gemakkelijk.
Nadeel nu we lessen in een normale bak heeft die moeite om op de rechte zijde te galoperen. (dat doen we op buiten ritten niet)
Daar hebben ze maar een klein bakje, gewoon een soort longeerring. Reed hier altijd in, alle gangen gingen prima. Maar tijdens de lessen heeft ze echt moeite met rechte lijnen lopen, ookal doen we dit op buitenritten ook erg vaak. Gelukkig is mijn probleem al opgelost: Heb een grote rijbak in de omgeving gevonden waar ik gratis gebruik van mag maken