Fleur en ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joske_Fleur

Fleur en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:45

Hallo,
Waarschijnlijk kennen jullie mij nog niet, dus bij deze mijn eerste filmpje van ik en mijn paard Fleur. Ik hoor graag jullie commentaar, maar houd het wel aardig.

Mijn opmerkingen:
- Recht zitten;
- Soms handen lager;
- Buitenteugel meer begrenzen met het wijken, want dan wordt ze onregelmatig;
- Bij het wijken niet mijn buitenbeen naar achteren zwiepen;
- Met de middendraf ook meer buitenkant begrenzen want anders valt ze in galop.

Ze lijkt afentoe wat onregelmatig, de bak was erg zwaar. Ook maakt ze soms wat onregelmatige passen als ik (zoals hierboven beschreven) te weinig de buitenkant begrens. Met de draf verruimen valt ze steeds in galop, dit is dus niet bewust. De aanleuning kan nog stukken beter, met name in de stap. Ook het wijken is nog een groot verbeterpunt!

http://nl.youtube.com/watch?v=XI_EfMRd5VQ

P.S. Het commentaar op de achtergrond is niet voor mij bedoeld, maar voor het meisje op het shetje!

Anoniem

Re: Fleur en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:47

staat er nou een paard los in de bak terwijl jij aan het rijden bent? Clown

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:51

@peaches_: je hoeft nog niet eens goed te kijken om te zien dat er een ruiter op zit...

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:53

Hmm ze loopt inderdaad best onregelmatig in de draf, werk daar aan aangezien je weet waar het aan ligt... Lachen
wat me opviel is bij het stukje stap op ong 1.30 zit je echt in haar mond te trekken. Je trekt haar hoofd van links naar rechts naar links naar rechts enz.... Waarom?

Vooor de rest vind ik de aanleuning in de draf wel netjes, vooral vergeleken met in de stap. Je houding vind ik ook netjes, mooi je hakken omlaag en je handen mooi voor je.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:54

Staat daar nou een paard los in de bak? Clown

Ik vind dat je paard lekker loopt, maar je zit er niet echt mooi op. Je prikt je paard bij elke stap met je sporen, waar ik persoonlijk tegen ben, maar das natuurlijk eigen keus: Mits bij goed gebruik! Misschien eerst je paard goed voorwaarts rijden d.m.v overgangen, tempowisselingen, figuren ed en dan pas de spoortjes erop voor net das extra pasje zijwaarts. Want daar zijn sporen tenslotte voor gemaakt.

Ook je bovenlijf is niet helemaal correct, je drijft heel erg met je zit, en je bovenlijf schokt/beweegt heel erg mee waardoor je je handen niet goed stil kunt houden, wat weer effect heeft op de aanleuning.

Alles wijst er dus volgens mij op; dat óf hij is niet goed losgereden, óf hij is heel langzaam. In dit laatste geval: Probeer hem/haar eerst rustig los te rijden, met veel overgangen enzo. En pak 'm daarna pas op, en start pas met écht werken als hij zélf lekker voorwaarts loopt, en niet op je spoor. Dit scheelt ook voor het paard denk ik.

Hopelijk kun je hier wat mee! Bloos

Succes! Haha!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:55

Let op dat je je benen stil houdt. Ze loopt grote stukken onregelmatig, voornamelijk bij de bakrand. Als de grond daar zo zwaar is, blijf er dan een metertje vandaan. Veel succes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:01

Lara_Silver schreef:
@peaches_: je hoeft nog niet eens goed te kijken om te zien dat er een ruiter op zit...

Mag ik ook wel eens ergens overheen kijken?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:07

Tuurlijk Knipoog

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:19

Heb je hem ook op de rechterhand gereden?

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:21

HEt ziet er leuk uit!
Probeer wel in draf je benen stiller te laten hangen.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:21

Pak hem er sowieso (met een stille hand!) beter bij aan de voorkant. Hij heeft die steun nodig en zoekt die. Nu is het contact met jouw hand onrustig en zal je paard ook niet constant kunnen lopen. Denk aan het duitse rijtje: takt, losgelassenheit (loslaten), anlehnung (aanleuning), schwung, rechtrichten en versamlung (verzameling). Takt is nummer 1, de rest kun je rustig nog even vergeten zolang je hem daarin nog niet constant hebt!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:46

leuk paard (en leuke langsscheurende shet oid Knipoog ) alleen idd, erg onrustig met je been. Als je continu moet prikken om m voorwaarts te houden zou ik toch die sporen eens af gooien en het anders oplossen.
Die bok was IMO ook compleet terecht vanuit het paard gezien

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:51

Probeer pas weer je been er aan te leggen als je paard weer gaat stappen. Op deze manier hou je je paard veel scherper voor het been omdat het opeens een actie krijgt waar hij meteen op moet reageren.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:53

Ziet er leuk uit hoor, maar ik vind je paard wel hele grote stukken onregelmatig lopen hoor,
ik denk dat je daar beter even een andere oplossing op moet zoeken!
En bij dat ene paard met dat deken op leek het net alsof er niemand op reed en los in de bak stond, maar bij de 2e x zag ik wel dat er een ruiter op zat Tong uitsteken

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:55

ik vind je erg onduidelijk met het been.. op het stukje dat
je een volte rijd (waarin jij volgens mij daar wijken in ziet?)
geef je een halve hulp voor aangaloperen en vind het
dan ook niet zo gek dat hij het dan ook elke keer doet..
Volgens mij begrijpt hij je niet helemaal met je hulpen
en het oogt voor mij ontzettend onrustig..

sorry als ik het mis heb...

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:58

Ik vind het filmpje een ontzettend onrustig en geen prettig beeld geven.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:59

Je moet inderdaad je been stil houden en je zit 'm echt te schoppen! En dan heb je ook nog sporen aan persoonlijk vind ik dat wat minder hoor (opzich sporen niet maar als je dan ook nog eens schopt) je leunt (met name in de galop heb ik het idee) nogal naar achter. Verder zag het er wel prima uit hoor Knipoog

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:05

hihi.. die shetlander

ik vind dat je je benen beetje te veel gebruikt elke pas gebruik je hem weer.. als het niet helpt koop dan wat anders.. maar zo gaat je paardje er niet beter op reageren
verder je handen..ik vind het er een beetje uitzien alsof je zit te zagen.. links word aangetrokken dan weer rechts dan weer links.. vind het niet een leuk beeld geven
verder een leuk paard

groetjes stephanie

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:05

Ik zie een aantal dingen.
Ten eerste: Je paard loopt idd niet altijd even regelmatig.
Dit komt denk ik doordat je teveel inwerkt met je handen, ik zie het hoofd van je paard in stap en draf regelmatig van links naar rechts gaan (dat is dus het tweede ding wat ik zie) Ook de overgang van draf naar stap is hierdoor minder vloeiend. Ander ding dat ik zie is dat je een tijdje best veel van houding verandert; rechtzitten/achterover leunen. Je paard reageert er niet veel op, dus ik denk dat het alleen verwarrend.
Ook je been ligt absoluut niet stil, ik zie dat je constant drijft in draf, je spoort prikt er ook regelmatig in. En als je de bocht om gaat net voor de cameraman, zie ik een beetje een rare hoek in je enkel, zodanig dat de plek waar het spoor zit, constant het dichtst bij de buik is lijkt het.

Dit commentaar geef ik echt niet om je in de grond te boren, echt niet. Je paard heeft een goede draf en kan mooi verruimen, ook dat zag ik. Maar je moet haar wel de kans geven dit te kunnen doen. Ik weet dat het veel aandachtspunten zijn, en moeilijke (heb er zelf ook vaak moeite mee), maar als je eraan denkt, zul je zien dat het stukje bij beetje zal verbeteren! Veel succes, jullie kunnen het, ik zie zeker wel een toekomst in jullie!

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:27

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Allereerst mijn houding: doordat ze regelmatig per ongeluk in galop valt (door mijn fouten) zit ik dan wat naar achteren, om haar weer op te vangen. Van de opmerkingen over zagen schrok ik eerlijk gezegd, dat is iets waar ik heel bewust op let. Haar hoofd is nog niet in een constante houding, ze is nog een beetje zoekende naar een fijne houding. Een paar maanden geleden was ons grote probleem de aanleuning; wanneer ze de kans kreeg ging ze in mijn handen hangen en binnen no time had ik mijn 3e paar handschoenen versleten. Daar hebben we hard aan gewerkt, en nu gaat dat eigenlijk best goed. Dat haar hoofdhouding nog niet constant is vind ik dan nog eigenlijk niet eens zo'n groot probleem. Ik houd mijn benen er veel aan zodat ze niet de kans krijgt weer te gaan hangen, en ik drijf soms nog inderdaad elke pas om afdruk te houden.

Een spoortje heb ik aan als hulpje, maar als het goed is prik ik er toch echt niet de hele tijd mee hoor. Het klopt dat ze niet zo voorwaarts is, en die 'bok' naar mijn been in het begin ligt ook wel een beetje aan haar hengstigheid, dan accepteerd ze mijn been minder.

Bedankt voor jullie reacties, hier leer ik veel van!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:36

Ik persoonlijk vond je benen in de draf heel erg onrustig.Zwel tijdens het doorzitten als tijden het lichtrijden.Vindt het ook lijken tijdens het doorzitten alsof je heel erg zit te knijpen met je knie-en.Maar verder ziet het er wel leuk uit hoor.Niet kwaad bedoelt, maar zo vindt ik het eruit zien

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:44

Het commentaar is nu eigelijk wel gegeven..
even beetje offtopic.. vind het wel super van je dat je gewoon 'bedankt' zegt voor al de reacties.. en dat je zegt dat je er van leert.. want menig persoon hier op bokt kan geen negatief commentaar verdragen Knipoog

En ik kan toch égt geen bok vinden in je filmpje? ligt dat aan mij? Tong uitsteken

Moest wel lachen om die persoon die les gaf aan dat meisje op die shet.. ' Ja,, beterrr!' Haha!

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 22:30

Alchemy_Goth schreef:
even beetje offtopic.. vind het wel super van je dat je gewoon 'bedankt' zegt voor al de reacties.. en dat je zegt dat je er van leert.. want menig persoon hier op bokt kan geen negatief commentaar verdragen Knipoog

En ik kan toch égt geen bok vinden in je filmpje? ligt dat aan mij? Tong uitsteken

Moest wel lachen om die persoon die les gaf aan dat meisje op die shet.. ' Ja,, beterrr!' Haha!

Bloos Dankjewel

Het is ook eigenlijk geen bok, daarom zette ik het ook tussen "". Maar ze slaat naar mijn been, helemaal in het begin. Die instructrice geeft idd leuk les vind ik, vooral voor zo'n klein meisje is ze erg motiverend!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:44

ik vind je vrij onrustig met je benen, lijkt of je steeds maar aan het drijven bent. Probeer dat minder te doen, het is imo beter om 1 keer goed te doen dan 5 keer maar half. Dit is ook erg onrustig voor je paard. Verder probeer met je lichaam diep te zitten, je zit nu ook met je boven lichaam vrij op en neer te gaan, terwijl dat ik denk als je diep gaat zitten en je lang maakt het een veel rustiger beeld is en ook prettiger voor je paard is.

Veel succes!!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:48

Alchemy_Goth schreef:

Vind ik ook, echt heel sportief van je! Over het algemeen is het goed bedoeld van bokkers, maar topicstarters gaan er idd niet altijd even goed mee overweg.