schema rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amber_tje

schema rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 12:50

Hallo,

Wie heeft voor mij een goed rij schema.

waar ik mij aan kan vast houden.

groetjes

amber

Rowna

Re: schema rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 13:19

Dan moet je eerst wat vertellen over je pony/paard wat voor niveau de leeftijd enzovoort.

amber_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 13:22

Mijn pony is acht en een beetje aan de dikke kant. en heeft niet een super conditie. Ze heeft vroeger m dressuur en springen gedaan. Omdat ik door een ongeluk de laaste twee jaar niet veel heb gereden heeft ze niet meer veel conditie en deze wil ik opbouwen met een goed rijschema heeft iemand tips.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 13:33

Ik zou beginnen met hoogstens 3 keer in de week rijden (20 min. t/m halfuurtje) en 2 keer longeren. Als dit allemaal goed gaat voor 2 weken ofzo. kan je langzaam gaan opbouwen en iets langer gaan rijden (of iets vaker als dat voor jouw mogelijk is.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:45

Dat moet je helemaal zelf uitzoeken eigenlijk, samen met je instructeur/trice. Hangt van heel wat af, dat kan je eigenlijk niet aannemen van iemand op de computer. Als ze niet veel conditie heeft dan zeker niet opeens veel willen doen om de conditie weer op een goed peil te brengen Knipoog. Verder is het niet altijd goed om elke dag precies even lang te rijden bv, dan weet een paard op de duur heus wel wanneer hij mag stoppen Ja.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:20

Ik denk ook dat je dat moet overleggen met de instructeur of instructrice.
En waarom zou jij zelf eigenlijk geen schema kunnen maken?
Niet aanvallend bedoeld, hoor Knipoog