Zylvester @ work *4 maanden onder het zadel* !! *Trotss*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knolle_krack

Zylvester @ work *4 maanden onder het zadel* !! *Trotss*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 11:40

Heee bokkerss.. Knipoog

Ik vond het weer hard nodig om een topic van Zylvester en mij te maken, hij staat sinds kort dichter bij mijn huis dat is echt boffen... een heerlijke rustige gezellige stal, waar hij het ook super kan vinden!

Zylvester wil af en toe te goed en te hard voor me werken, wel erg fijn natuurlijk maar ik moet uitkijken dat ik er dan niet te veel van verwacht, maar dat gaat super.. zo 2/3 x per weer rijden !!!

Ik heb sinds kort ook om de week een half uur prive les ! het gaat perfect! Dromen
Wat me erg bevalt Vingers aflikken

SOrry voor de super beroerde foto`s
;( maar ik vond het zo leuk om weer een topic te maken van hem het is namelijk al weer een tijdje terug.

Afbeelding

Afbeelding

lekker ontspannen paard...
Afbeelding

Hij schijnt half tuig te weze Verdrietig * hiihii*)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer bewogen..
Afbeelding

Berggggg OP
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot ze heerlijke koppie!!!
Afbeelding

Ik ben zo blij dat hij nu officieel van ons is geweldiggg!!!!! Pling Pling Pling Pling

Commentaar is welkom

P.S. hij is pas 4 maanden onder het zadel ( zelf beleerd ) Pling

knolle_krack

Re: Zylvester @ work *4 maanden onder het zadel* !! *Trotss*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 11:56

Zijn afstamming voor de gene die het willen weten

Tuig / Taloubet K ( spring gefokt )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:58

Hee meid Lachen ! Al een beetje bekomen van het feit dat Zylvester nu écht van jou is Knipoog ?

Leuk hoe het nu met jullie tweeën nu gaat Ja
(Er zijn nog wel puntjes waar je aan kunt blijven werken ..)

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:59

Ik vind het er toch wel netjes uit zien hoor.
Ik vind dat die best goed kan knie heffen Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:18

Aparte kleur heeft ie! Je kunt zien dat het dier nog groen is maar bij stukjes ziet het er al netjes uit!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 18:11

Venetia schreef:
Aparte kleur heeft ie! Je kunt zien dat het dier nog groen is maar bij stukjes ziet het er al netjes uit!

De foto`s zijn ook niet zo mooi genomen de momenten dan, vandaag had ik prive les, en moest ik proberen het zelfde tempo te rijden, en de zelfde houding aan te houden van stap naar draf van draf naar galop en van galop naar draf en naar stap ... dat ging super, me paard gaat vooruit, ik hoop binnenkort dat me zus met haar spiegelreflex even wat betere exemplaartjes neer zet! Bloos

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:45

gaat steeds beter meid! ik volg je al vanaf je er voor het eerst op zit!
kunnen haar manen nog langer?! hihi
ik weet dat je ze er niet af haalt en lang laat groeien!

vind dat erg mooi, blond bij vos! succes met lessen!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:13

nog een beloofde reactie:
probeer in de wending al wat consequenter te worden om met je binnenbeen door te komen. zie dat je die nu soms wat afsteekt. hij mag er niet voor vluchten (sneller gaan), maar moet het leren om te buigen om jou binnen been. uiteindelijk rij je met been en zit.verder vind ik je een rustige ruiter. probeer nog iets rechter op, meer achter in je zadel, te blijven zitten tijdens galop.

aanpak van 2/3 per week rijden, doe je goed, al zou ik zelf voor 3x per week gaan. Mij hebben ze wel eens geleerd, een 3 jarige 3x per week rijden een 4 jarige 4x. ook natuurlijk afhankelijk van intensiviteit em ieder paard is anders, maar ik denk wel dat de jouwe dat aan kan. komen ze wat beter in een ritme en onthouden ze beter.

ik zou ook peesbeschermertjes om doen, vooral in zo'n natte bak. zou je maar gebeuren door een klunsige beweging dat hij zijn pees aantikt en een blessure krijgt...

succes! hoop dat je er wat aan hebt!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:14

mooi paard Probeer echt op je kont te zitten Haha! echt een leuk paardje

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 22:27

sunnymay schreef:
nog een beloofde reactie:
probeer in de wending al wat consequenter te worden om met je binnenbeen door te komen. zie dat je die nu soms wat afsteekt. hij mag er niet voor vluchten (sneller gaan), maar moet het leren om te buigen om jou binnen been. uiteindelijk rij je met been en zit.verder vind ik je een rustige ruiter. probeer nog iets rechter op, meer achter in je zadel, te blijven zitten tijdens galop.

aanpak van 2/3 per week rijden, doe je goed, al zou ik zelf voor 3x per week gaan. Mij hebben ze wel eens geleerd, een 3 jarige 3x per week rijden een 4 jarige 4x. ook natuurlijk afhankelijk van intensiviteit em ieder paard is anders, maar ik denk wel dat de jouwe dat aan kan. komen ze wat beter in een ritme en onthouden ze beter.

ik zou ook peesbeschermertjes om doen, vooral in zo'n natte bak. zou je maar gebeuren door een klunsige beweging dat hij zijn pees aantikt en een blessure krijgt...

succes! hoop dat je er wat aan hebt!

Bedankt voor je goede belofte haha... idd wat jij zegt was ik vandaag erg mee aan het werk, hij moest zowiezo niet te hard lopen wat hij graag doet, en idd veel met me benen rijden, vandaag met de les veel aan gewerkt.

En ik moet idd in galop recht op zitten!!!
ik had hem eerst beschermers om daar kreeg hij plekjes van, en hij heeft het niet nodig, en me instructrice zegt ook van.... dat ze sterkere benen krijgen zonder!!

dus als hij het niet nodig heeft hoeft het ook niet... maar evengoed goede tip he!

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:14

heej nicole
ziet er super uit hoor voor een paardje dat nog maar 4 maanden onder het zadel is.
ik zie je morgen weer op stal
doeidoei lisanne

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:50

het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat je soms steun zoekt aan de teugels!!
althans in de galop (berg op foto) hou je hem erg tegen met je hand "hand druk je erg naar beneden op 1 plek" (lijkt alsof er veel spanning in je houding is en je het paard niet de gelegenheid geeft om voorwaarts te kunnen).

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 09:43

Ravenna schreef:
het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat je soms steun zoekt aan de teugels!!
althans in de galop (berg op foto) hou je hem erg tegen met je hand "hand druk je erg naar beneden op 1 plek" (lijkt alsof er veel spanning in je houding is en je het paard niet de gelegenheid geeft om voorwaarts te kunnen).

ik moet eerlijk zijn dat dat niet zo is... maar ik zat wel wat gespannen op me paard de hele tijd overigens, !!!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:05

ach jho kan me best wel voorstellen hoor (had ik ook in het begin met mijn jonkie) maar daardoor is het wel flink misgegaan en heb ik een flinke stap terug moeten doen Verdrietig
dus probeer wel te ontspannen en denk er maar aan als die wegschiet hou het voorwaarts (want dat doen jonge paarden nou eenmaal).
die fout heb ik nu gemaakt (dit is ook mijn 1e keer dat ik een jong paard africht dus ik maak nou eenmaal fouten) maar ik doe het nu in ieder geval nooit meer.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:52

Ravenna schreef:
ach jho kan me best wel voorstellen hoor (had ik ook in het begin met mijn jonkie) maar daardoor is het wel flink misgegaan en heb ik een flinke stap terug moeten doen Verdrietig
dus probeer wel te ontspannen en denk er maar aan als die wegschiet hou het voorwaarts (want dat doen jonge paarden nou eenmaal).
die fout heb ik nu gemaakt (dit is ook mijn 1e keer dat ik een jong paard africht dus ik maak nou eenmaal fouten) maar ik doe het nu in ieder geval nooit meer.

Idd.. vandaag ging het rijden alweer een stuk beter, naja... na dat hij zijn gekke kop heeft geleegd zegmaar.... de galop ging het beste, eindleijk een beetje nageven en lekker onstpannen ik ooK!!!