paard schrikt buiten in zacht zand.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

paard schrikt buiten in zacht zand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 11:04

hoi ik weet niet een echt goede benaming voor de titel.

Komt erop neer dat mijn paard als hij gaat galoperen schrikt van de sporen (van de hoeven) die voor zich te zien zijn. er hoeft niet perse een paard voor te rijden dat de afdrukken verst zijn. ik kan ook helemaal alleen zijn.

nadeel hiervan is dat hij dus dan uitwijkt en een sprongetje naar links of rechts maakt. enig idee hoe ik dit kan oplossen, het is dan ook alleen op zacht zand in de hei omdat men daar alles het beste ziet, maar alle galopeer stukken zijn voornamelijk met zacht zand.

Flew

Re: paard schrikt buiten in zacht zand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:07

Ik denk dat er weinig echt aan te doen is, behalve veel oefenen. Je zou toch denken dat hij vanzelf doorkrijgt dat het niks voorstelt. Hoe oud is je paard?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:12

Weet je zeker dat je paard daar bang van is? Is hij je niet aan het uitproberen?
Het zou kunnen dat je paard galoperen in zacht zand zwaar vind, en dus op zoek gaat naar manieren om er onderuit te komen.

Als je zeker weet dat hij er van schrikt is er idd niet veel aan te doen behalve oefenen. Probeer z'n schrikacties te negeren, dat helpt vaak ook wel. Let er ook op dat je zelf niet gespannen word als je zulke sporen ziet, maar gedraag je of ze er helemaal niet zijn.

Succes!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 11:21

hij is nog jong, echt veel galopeer ik zowiezo niet om hem niet te veel te belasten. hij schrikt echt (merk het aan zijn hele houding) hij is nu 3,5 jaar dus nog vrij jong..maar die enkele keer dat hij galopeerd schrikt hij vaker..Dan word het maar gewoon ermee leven en hopen dat hij uiteindelijk merkt dat het echt niet eng is.

(ik blijf trouwens altijd heel kalm dus dat is alweer een voordeel)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:42

Ik denk dat hij dan nog gewoon moet ontdekken dat het helemaal niet eng is. Komt vast wel goed!