Brigitte @ work in nieuw bruin setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Brigitte @ work in nieuw bruin setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 10:39

Hallo!!

Brigitte heeft een flinke tijd stil gestaan omdat ze te mager was, maar nu is ze weer lekker aangesterkt en zijn we ook weer begonnen met rijden. Omdat ik een nieuw setje heb gekocht ben ik even naar huis gereden zodat mijn moeder foto's kon maken. Het zijn niet de beste foto's maar ze laten wel het nieuwe setje zien Knipoog

Brigitte is dus nog totaal niet ontspannen en nu reden we ook nog es in een onbekende omgeving. Ik heb gemerkt dat ik veel te sterk ben met mijn handen, gelukkig ging het op het laatst wel beter. De foto's staan op volgorde!

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3] Hier zie je wat ik bedoel met mijn handen.. Verdrietig
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5] Poging tot strekken.. normaal ziet het er wel íets beter uit, maar dit is dus ook iets wat we nog heel erg aan het oefenen zijn Haha!
Afbeelding

[6] Wegrijden
Afbeelding

[7] Volgende moment in het wegrijden
Afbeelding

[8]
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10] En hier is dus de ontspanning ook weer helemaal weg Verdrietig
Afbeelding

Het valt me nu ook op dat ik mijn beugels wel wat langer mag doen Knipoog Maar denk dat dat komt omdat ik zelf ook weer ff moet wennen Tong uitsteken

Verosjaak

Re: Brigitte @ work in nieuw bruin setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:47

leuke foto's hoor tas. heb je ook een nieuwe broek?? apart setje Haha!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 10:51

Ja idd.. nieuwe broek, jas en dekje Haha!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:54

Ik vind de foto's er niet zo geweldig uit zien . Doordat je zo erg terug werkt met je handen kan je paard ook niet ontspannen.
Verder leuk paardje.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 10:57

Ja ik weet t.. Verdrietig Baal er zelf ook enorm van.. weet ook de oorzaak en dát ik het deed, dus dat is dan wel weer positief Knipoog Wil het ook niet goedpraten.. maar ik moet zeggen dat mijn moeder het wel presteerde om op de verkeerde momenten foto's te maken Knipoog Want ze heeft zeker ontspannen gelopen hoor Tong uitsteken

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:59

leuk setje natas

ze is er wel beter uit gaan zien. omdat ze zo mager was geworden enzo. hget gaat de goede kant op .echt super dat je dit voor haar wil doen.commentaar is er verder al gegeven.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:00

Ik vind het er ook niet zo fijn uit zien. Probeer je handen mooi laag en stil te houden. Nu lijkt het net of je je evenwicht houdt aan de teugels en dat moet echt niet!
Verder moet je echt werken aan de ontspanning. Laat dat strekken en al die andere oefeningen maar zitten. Zorg eerst dat ze fijn ontstappen, rechtuit aan 2 teugels loopt en ga dan pas verder.

Succes met je paardje!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:06

je moet inderdaad leren ontspannen in je handen, en dat gaat het beste door er constant aan te denken. jezelf blijven herinneren.. pas als jij los kan laten, zul je zien dat je paard daar gebruik van gaat maken! Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:20

Leuke foto's Lachen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:24

Leuk paardje, maar ik zou niet gauw foto's waar ik zelf heel ontevreden over ben op HAW zetten eigenlijk.

Eerst even er weer in komen en lekker naar de ontspanning. Dit ziet er enorm gespannen uit, dus erg veel fijne reacties zul je niet krijgen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:18

gaat het perse om de fijne reacties dan? nee ik denk het niet, ze wilde de nieuwe bri en haar setje tonen, en ze is zich daarbij goed bewust vaan haar fout in het rijden. Valt er dan nog iets negatiefs te reageren dan? Nee ik vind van niet, want de TS weet dat al en er zal dus niets meer bereikt worden met negatieve berichten Knipoog .

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:59

verography schreef:
gaat het perse om de fijne reacties dan? nee ik denk het niet, ze wilde de nieuwe bri en haar setje tonen, en ze is zich daarbij goed bewust vaan haar fout in het rijden. Valt er dan nog iets negatiefs te reageren dan? Nee ik vind van niet, want de TS weet dat al en er zal dus niets meer bereikt worden met negatieve berichten Knipoog .

Nou dan knipt ze haar setje tog uit met paint ofso?
Ik snap niet waarom ze dan een topic op Horse At Work opent als ze toch geen commentaar wil hebben.
En ik vind het er ook niet fijn uit zien, er is veel te veel spanning bij de teugels en de mond.
En je gaat tog niet met een paard strekken voordat hij lekker los over de rug loopt.
Hier berreik je dus echt niets mee.

Ga eerst lekker los werken en het neusje naar beneden rijden.
Niet zo gespannen als nu, want dat is vragen om negatieve berichten.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:10

Ik vind dat je paardje een heel stuk is opgeknapt vergeleken met een tijdje terug, knap gedaan tot nu toe! Ze mag natuurlijk nog zeker 50 kilo aankomen, maar liever wat langzamer dan een hoebevangen paard. Lachen

Met het rijden zie ik nog veel spanning (dat weet je al). Heb je ook les met haar? Als je je beugels een aantal gaatjes langer doet, kun je makkelijker in het zadel blijven zitten en hoef je minder/geen steun te zoeken aan de teugels. Probeer hierbij ook om je handen op 1 plek te houden. Nu zitten ze soms hoog en soms heel laag. Als je handen zo laag zitten lijkt het of je je handen ook vastzet. Tempowisselingen rijden is zeker niet slecht, maar probeer haar dan meer op je zit terug te rijden. Dan zal ze wss ook meer ontspannen. En om beter te kunnen zitten moeten je beugels langer en dan is het cirkeltje weer rond. Ben benieuwd naar de volgende fotoshoot.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:13

verography schreef:

Nou ja, als je je paard wil laten zien en je nieuwe setje kan dat ook mooi op ITP, er is een heel subforum voor.
Hier is het de bedoeling dat je rijtechnisch commentaar krijgt. En vanuit mijzelf gezien zou ik niet gauw een topic neer zetten met foto's waarover ik zelf niet tevreden ben. Maar dat ben ik.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:14

Qimm schreef:
Leuk paardje, maar ik zou niet gauw foto's waar ik zelf heel ontevreden over ben op HAW zetten eigenlijk.

Eerst even er weer in komen en lekker naar de ontspanning. Dit ziet er enorm gespannen uit, dus erg veel fijne reacties zul je niet krijgen.

Ben het heer wel mee eens. Maar het ziet er me echt geen gemakkelijk paard uit, ook wat raar gebouwd. Maar mijn tip is dus ook: nog geen uitstrekken ofzo, maar gewoon beginnen met rustig instappen met een fijn contact. Als je voelt dat Brigitte zich begint te onstpannen, geef wat mee met de teugels. Het lijkt ook op de foto's alof je veel trekt, probeer dit ook te vermijden. Gewoon alles rustig aan doen en aan die ontspanning werken. Succes. Lachen
Magali

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 12:20

Dankjewel bromfiets en magli voor de tips Haha! En de andere natuurlijk ook Haha! Ik vind het inderdaad ook écht super dat ze zo is opgeknapt.. ik zal haar vandaag eens wegen Haha!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:22

Mss domme vraag? Maar hoe weeg jij een paard?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 12:25

Haha.. op een vrachtwagen weegpunt.. hoop dat ik daar vandaag de kans toe krijg Knipoog

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:25

Ah zo Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:30

hihi nou dan moet je wachten tot volgende week Knipoog . bij mijn paard zit zo'n weegbrug vanwege de boer die zijn tarwe moet wegen Knipoog . Ik weeg mijn paard ook 1 keer in de maand, erg handig.