Geld zoeken afleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zam_Cas

Geld zoeken afleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 08:50

Hoi hoi,

Ik merk dat ik op de rug van mijn bijrijdpaard soms naar geld zoek. Kijk, als ik er wat aan over zou houden en keer wat zou vinden zou het nog de moeite waard zijn Knipoog (of ik heb gewoon een zwaar hoofd)

Even zonder dollen, ik heb de neiging om soms naar beneden te gaan kijken. Het is naar mijn idee niet continue maar op sommige stukken.

Nu is mijn bijrijdpaard prachtig om naar te kijken, maar liever niet als ik er op zit. Kijk liever naar haar als ik haar helemaal kan zien als ik er naast sta.

Voor het van kwaad tot erger wordt (het is nu nog soms) wil ik graag tips om het af te leren.

Wie o wie zocht ook geld en heeft het afgeleerd?

midgie

Re: Geld zoeken afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:32

Ja ik denk dat heel veel mensen dit probleem hebben, je ziet heel vaak dat mensen naar beneden kijken, ook op wedstrijden zie je dat de meeste naar het paard zitten te kijken.

Ik betrap me er zelf ook heel erg op,
Ik ben nu een tijd bezig met een andere manier van rijden en moet er erg op letten dat ik de zelfde kant als mijn paard kijkt, waar ik de stelling heen vraag.
Let er goed op dat je hoofd richting de stelling is , en je schouders en je heupen gelijk met dat vanhet paard, dat scheelt ook zo enorm met sturen , je paard gaat uiteindelijk al vanzelf in de juiste buiging lopen als jij met je heupen en schouders draait, hoef je niet eens wat met je teugel te doen.
Dus als ik nu merk dat mijn paard niet de juiste buiging aanneemt , weet ik dat mijn hoofd weer eens niet juist is .

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:48

IK heb het zelfde probleem gehad,, ik keek altijd tussen de oren van mn paard door dus wat er nouw echt voor me gebeurde zag ik neit. tegen mij zeiden ze gewoon constant ligt er wat op de grond ofzo best wel schandelijk voelde dat maar ik heb het wel afgeleerd Clown

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:50

zo'n nekkraag Tong uitsteken kan je ook niet naar beneden zakken met je hoofd

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:52

ik maakte op de manege waar ik les gaf altijd grapjes,

ik zei, maak een mooie foto van zijn hoofd, monteer een standaard op zijn nek, die op ooghoogte die foto vasthoud,
en kijk daarnaar Haha!

of, maak een foto van m en hang die boven je bed, maar in de les niet gaan zitten kijken !!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:55

Wat ik geleerd heb is om een punt aan de andere kant in de bak te zoeken en daar op af te rijden. Dus dat punt in de gaten houden en niet naar beneden kijken. Je kijkt dan verder voor je uit en hebt minder de neiging om vlak voor je paard te willen kijken of te bekijken wat je paard doet. Dat moet je n.l. voelen. Verder is het ook makkelijker om op die manier rechte lijnen te rijden.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:59

BrankaZ schreef:
Wat ik geleerd heb is om een punt aan de andere kant in de bak te zoeken en daar op af te rijden. Dus dat punt in de gaten houden en niet naar beneden kijken. Je kijkt dan verder voor je uit en hebt minder de neiging om vlak voor je paard te willen kijken of te bekijken wat je paard doet. Dat moet je n.l. voelen. Verder is het ook makkelijker om op die manier rechte lijnen te rijden.

Idd Haha!

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 10:14

Nekkraag? Haha! Doe dan ook maar een corset Knipoog

Ik merk dat het echt iets is van de laatste tijd, moet me meer gaan focussen op een punt in de verte. Misschien kan ik mijn vriend vragen voor het paard te gaan rennen ? Knipoog

Ik ben in ieder geval al lang blij dat dit probleem herkend wordt!

Dat van die rechte lijnen is absoluut waar! Ik merkte het dus toen ik over de A-C lijn stapte en niet bij C uitkwam!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:17

Dan hoeft jouw vriend niet ervoor te komen rennen hoor! Haha!
Denk dat je dan gewoon bij A al richting C moet gaan kijken en daar ook naar moet blijven kijken. En op de hoefslag kan je een punt op de bakrand nemen en daar naar blijven kijken.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:19

Blijf dit even volgen, ik heb het zelfde probleem!
Een vroegere instructeur gaf mij altijd de opdracht te TL-balken in de bak te tellen...

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 13:11

Ik ga de tips gebruiken. Ik wil het echt zo snel mogelijk afleren, want ik stoor me er aan.

Bedankt voor de reacties!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:40

pfff... ja, das een lastig probleem he? ik heb het ook verschrikkelijk gehad. nu is het latent aanwezig bij mij.
wat bij mij helpt is dat ik mijn paard moet leren voelen. bijvoorbeeld voelen of ie recht is. Ik moet daarbij recht voor me kijken. Na elke hoek die je tegenkomt, moet je opnieuw een punt pakken waar je je op fixeert. je moet jezelf steeds helpen herinneren. Naar beneden kijken is zo'n automatisme...
Mijn instructrice zegt altijd dat als ik vooruit kijk, mijn paard gelijk beter loopt. daar probeer ik mezelf steeds aan te herinneren...

De instruktrice van mijn zus heeft eens een afspraak gemaakt: als je meer dan 10 keer naar beneden kijkt, zonder reden, dan moet je me trakteren!
de volgende les nam mijn zus een appeltaart mee.... Haha!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:43

Ik heb er voor gezorgd dat mn vader of iemand anders aldoor mee ging als ik ging rijden. Je moet dan gewoon heel veel gaan praten zodat je naar die persoon gaat kijken.
Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen... Maar bij mij heeft het geholpen.
Ook kun je in een buitenbak gaan rijden en gewoon overal naar gaan kijken Knipoog

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:49

Ik deed het vroeger ook. Gewoon voorruit kijken, stukje discipline.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 13:54

Er is alleen een buitenbak Lachen Slechte gewoonte! Zou juist trots voor me uit moeten kijken.

Ik heb het voornamelijk in de hoeken en op de rechte lijnen. Op de volte kijk ik wel recht vooruit.

O jee trakteren hoef ik niet aan te beginnen denk ik Knipoog

Al werkt het wel! Ik ga in ieder geval heel erg mijn best doen

Bedankt!

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:16

Alles vergeten.
Klinkt dom.
Maar alleen denken : Ik zit recht en kijk voor me uit, en dat dan zo de hele tijd door Clown
Misschien helpt het als een instructrise dat voor je zegt, dan hoef je het zelf niet meer te denken.
Bij mij heeft mijn instructrice het zo gedaan, en bij mij heeft dat goed geholpen Lachen

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:01

Stipje haha
Hier ook zo ene Knipoog
tóch nog even kijken of ie wel écht goed rond loopt.. nogsteeds? en nu dan? en nu.. ? Tong uitsteken

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:44

heb er ook last van... Denk dat je er gewoon om moet blijven denken om vooruit te kijken, goed te voelen wat er onder je gebeurd in plaats van ernaar te koekeloeren :p

Em_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:24

jaa dat doe ik ook heel vaak!! maar ik ben ermee gestopt omdat ik mezelf erop betrapte en ik denk nu gewoon laat ik eens geen ongeluk veroorzaken en naar de dingen die voor me gebeuren kijken Tong uitsteken
denk aan de mooie omgeven:P

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:41

Em_15 schreef:
jaa dat doe ik ook heel vaak!! maar ik ben ermee gestopt omdat ik mezelf erop betrapte en ik denk nu gewoon laat ik eens geen ongeluk veroorzaken en naar de dingen die voor me gebeuren kijken Tong uitsteken
denk aan de mooie omgeven:P

Jaa, kijk om je heen. Ik vergeet het vooral in het heetst van de strijd...(uuh als ik t druk heb met bedenken wat ik allemaal moet doen). Heb dan ook nog eens de neiging mijn schouders naar voren te kantelen en mijn ellebogen af te steken. Het valt misschien mee als je me dr op ziet zitten, maar voor mijn paard gaat het om de kleinste hulpjes, dus het is heel belangrijk dat ik er op let!
Zelfdicipline is het codewoord!
En kijk ns wat vaker in de spiegel, nog leerzaam ook (ruiten kan ook hoor, alleen denken ze altijd dat ik erg geinteresseerd ben in wie er in de kantine is als ik aan het trainen ben...)

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:17

Jaa, je moet er gewoon constant bij stilstaan en het tegen jezelf zeggen.. of speciaal een bandje opnemen met: kijk voor je Tong uitsteken Haha!

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:20

Jaa, je moet er gewoon constant bij stilstaan en het tegen jezelf zeggen.. of speciaal een bandje opnemen met: kijk voor je Tong uitsteken Haha!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:23

wij moesten tijdens les de telefoonnummers van de reclameborden aan de overkant opnoemen Vork
zo leerde je vooruit te kijken.
en altijd kijken waar je heen gaat

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:33

lol volgens mij is het gewoon een gewoonte die je af moet leren Tong uitsteken idd je paard aanvoelen, een bandje opnemen en zoveel mogelijk rechte lijnen rijden Tong uitsteken of een heel lastig maar laag parcoursje zetten en rijden Tong uitsteken lukt nooit als je niet kijkt naar waar je heen moet Tong uitsteken en typen zonder te kijken ^^ gewoon proberen afleren naar beneden te kijken Tong uitsteken als je in het dagelijkse leven vaak naar beneden kijkt ga je dat te paard ook doen Tong uitsteken
je moet er ook aan denken dat als je naar je paard kijkt, je de verantwoordelijkheid bij je paard legt, en je paard dus sneller gaat aarzelen omdat hij het gevoel heeft dat ie zelf moet beslissen.
Ik ben zelf ook hard aan het proberen om het af te leren Tong uitsteken als je naar beneden kijkt ga je ook automatisch verkeerd zitten en sneller je evenwicht gaan verliezen Tong uitsteken (maar ik moet toch altijd weten hoe het met mijn radijzen gaat, en hoe mijn paardje loopt? Sigaar)
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 23-10-07 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:34

Ook op de fiets en al lopende (trap op/af) oefenen met zonder naar beneden te kijken. Ook op de stoeprand lopen en dan een stap in de goot en een stap op de stoep afwisselen. Rechtop zitten op stoelen enz.