problemen met middengangen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paard89

problemen met middengangen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 07:41

Wie heeft er tips om te oefenen op de middengangen. Mijn paard versnelt namelijk alleen maar, ook als ik haar van voren tegen hou versnelt ze. Vooral in stap lukt middenstap me niet. Krijg er altijd een 4 voor. Wie o wie heeft er tips?

Danku

natasja1991

Re: problemen met middengangen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:48

naar je hand toe rijden, en binnenbeen achter de singel en drukken met je kuit. niet je buitenbeen erbij(i.v.m tempobepalend been)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:55

En wat is het nut van je binnenbeen achter de singel? Als ik bij mijn paarden met 1 been ga drijven dan gaan ze daar echt voor opzij lopen en niet versnellen.

Wat vaak goed werkt is je paard leren om te schakelen door langzamer en daarin kleiner te draven en daaruit iets boven je arbeidsdraf tempo te rijden. Daardoor leren ze in het voorwaarts rijden te verruimen en dat kun je uitbouwen.

Balkjes lopen kan een fijne gymnastiekoefening zijn om je paard te leren ruimer te lopen in balans.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 07:57

ahh, daar heb ik wel wat aan. Had ook wel eens gehoord van een jury dat ik met balkjes draven moest gaan oefenen. Kan ik dan beter gewoon balken op de grond leggen of van die cavalleti`s?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:01

Ik zou voor gewone balkjes gaan en die geleidelijk verder uit elkaar gaan leggen. Met cavaletti's is het wel heel moeilijk om ook nog naar voren te rekken.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 08:05

Heb ook wel gehoord dat ze van in uitjes een sterk achterbeen krijgen klopt dit?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:07

In-uitjes zijn een fijne manier om de achterhand sterker te maken en ook om de bovenlijn soepeler te maken dus als je paard een beetje makkelijk springt is het best de moeite waard.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:02

Armen iets naar voren waardoor je haar iets meer teugel geeft en ze haar gang kan verruimen? Verward

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:27

even een vraagje he: als je met balkjes gaat oefenen, hoeveel moet je ongeveer neerleggen, gewoon 1 of 2-3

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:32

Balkjes begin ik meestal met 1 zodat ze er niet raar overheen springen. Gaat dat goed dan leg ik er 4 neer en als ze daaraan gewend zijn een stuk of 6-8. Afstand voor een paard om te beginnen ruim 1 meter dan kun je het daarna altijd wat verder leggen.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:32

Ik heb met mijn paardje hetzelfde probleem met middendraf. Maar weten jullie ook oefeningen zonder balkjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:35

Pasje schoudervoor, zodat je de achterhand er goed onder hebt en dan van hand veranderen in middendraf.
Wel eerst maar 2 pasjes. Is hij daar sterk genoeg voor 3 pasjes enz.
Beter 3 goede dan 3 goede en 5 slechte er achteraan Lachen
Dat is vaak ook het hele eier eten bij het leren van middengangen..dat veel mensen teveel willen in 1x..
Rustig opbouwen bij een paard dat er wat moeite mee heeft Lachen

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:40

Bedankt voor de tip. ik ga het vanmiddag gelijk proberen. Te beginnen met twee pasjes Knipoog

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:23

ik heb dat ook, dan staat er niet sneller maar ruimer op me briefje van de proef, en inderdaad zoals er al gezegd word, je wilt vaak teveel.
beter 3 goede dan daarna nog 5 slechte erachteraan zoals runningkawa het zo mooi zegt.