Jordans @ Training M.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette_88

Jordans @ Training M.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 20:30

Het is alweer een tijd terug dat ik een topic geplaats heb. Dit komt eigelijk omdat het wat minder ging met zijn gezondheid. Gelukkig is hij op de goede weg terug!
Ik heb maar een paar foto s dit omdat ik niet echt veel heb gedaan.. los gereden opgepakt ging goed en gelijk gestopt. Dit omdat hij zo lekker loopt , en ik altijd goed wil afsluiten. goed is goed.

eigen tips: ik stuw iets teveel wat te koste gaat van mijn zit ik mag iets rechter op blijven zitten.

moet voor me kijken en rechtop
Afbeelding

recht op.
Afbeelding

commentaar is welkom, wat ik vermeld heb weet ik dus en hoeft niet meer vermeld te worden , daar word aangewerkt in hoe ver dat kan Knipoog

Sorriso

Re: Jordans @ Training M.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:36

Twee foto's is veel te weinig om een oordeel te vellen. Maar vooral foto 1 vind ik er gedwongen en duwerig en trekkerig overkomen. Veel spanning in de kaak lijkt het. Foto 2 vind ik de houding van je paard een stuk beter, maar de jouwe wat minder. Je hangt daar meer achterover dan bij 1 imo.
Verder wel mooi paard, valt nog wel een en ander uit te halen denk ik zo Knipoog. Succes nog!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:36

Mooie zit heb je, paard loopt fijn!!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:03

Je hebt een heel mooi paard, daar zie ik ook wel brood in Knipoog
Op basis van 2 foto's is het moeilijk om commentaar te geven, maar ik ga toch een poging doen.
Je geeft zelf aan dat je een 'iets' stuwende zit hebt en 'iets' rechterop zou moeten zitten. Ik zou 'iets' graag willen vervangen door 'een beetje heel erg veel' Knipoog
Ik wil je absoluut niet afkraken, maar ik vermoed dat je wat (te) weinig idee hebt van de invloed van je houding op de manier van lopen van je paard. Door je houding trek je je paard als het ware in een houding die niet ontspannen kan zijn en die zeker niet bevorderlijk is voor de manier van lopen, je paard krijgt zo nl. niet de ruimte om de ontspannen houding aan te nemen die toch echt nodig is om een stukje fijne dressuur neer te kunnen zetten Lachen
Ik denk dat zitlessen je heel erg goed zouden kunnen doen om een onafhankelijke zit te krijgen. Fijn voor jou, heel erg fijn voor je paard en uiteindelijk waarschijnlijk ook heel erg goed voor de resultaten Knipoog
Je hebt een prachtig paard, doe er wat moois mee Lachen

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:19

Leuk paardje!
Als aanvulling op je eigen commentaar qua houding zou ik zeggen, hakken uitdrukken en tenen naar binnen.
Verder vind ik het er goed uitzien als je hem net weer oppakt, succes met je paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:29

Oscar heeft het heel mooi verwoord, vind ik. Zitlessen vind ik een erg goed idee. Probeer aan je eigen houding te werken, dan gaat je paard ook wat meer ontspannen.
Het setje staat ook goed trouwens, alleen lijkt de bandage linksvoor niet helemaal goed te zitten.
Heel veel succes nog Lachen !

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:06

Ik sluit me volledig bij Oscar zijn mening aan.

Wil nog even benadrukken dat ik je paard echt WOW vind!!! Hij toont behoorlijk hoog, klopt dit?

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 13:09

maykie schreef:
Ik sluit me volledig bij Oscar zijn mening aan.

Wil nog even benadrukken dat ik je paard echt WOW vind!!! Hij toont behoorlijk hoog, klopt dit?

klopt hij is maar 1.53 en ik 1.76 je zou zeggen veelste groot maar hij toont heel groot onder het zadel Knipoog

Oscar ik heb met name naar de andere foto s gekeken.. ik kan me hier niet helemaal in vinden om andere foto s zit ik licht op de pony en zit ik de pony in beweging niet in de weg. het lijkt op deze foto s idd, maar je zegt zelf al dat het te weinig foto s zijn. oke mmaar zoals je al in me profiel kan zien, is mijn zit niet dermate slecht. kijk voor verschil.Dit zijn puur moment opname s al zit ik soms wat naar achter of naar voren dat is een momentopname. maar toch bedankt...

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:53

niet zover naar achter hangen is niet leker voor de mond van je paard

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:56

probeer buikademhalingen te doen. ook gewoon als je in een stoel zit. Je gaat dan meer ontspannen.
Vind je pony echt gaaf!

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 15:09

uvando schreef:
niet zover naar achter hangen is niet leker voor de mond van je paard

maar ik hang niet aan me teugels , ik heb licht contact dat naar achterzitten is puur van het stuwen. als ik van voren 'trek' zou hij volledig in de staak gaan en opkroppen. en dit is er nu gelukkig uit,

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:35

ik weet niet.. hij lijkt niet helemaal ontspannen door zijn lijf aan de hand van de foto's. sowieso horen je voeten netjes af te hangen, voorwaarts moet hij op kuitdruk, niet op je spoor.
omdat het op beide foto's te zien is, is het toch misschien iets om op te letten, omdat het best een groot punt is.

wel erg mooie pony Lachen

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:45

Wat een verschil met de foto's uit je profiel. Ik vind het in je profiel er eigenlijk beter uitzien (je zit), je paard loopt er blijkbaar ook veel meer ontspannen bij. De zit die je op deze foto's hebt mag je zelfs niet hebben bij momentopnames. Maar je kan blijkbaar ook mooi rechtop zitten. Probeer er toch voor te zorgen dat je heel de tijd netjes blijft zitten. Dat geeft namelijk een heel ander en mooier beeld. Je mag ook niet te veel gaan duwen in het zadel. Ook niet om meer stuwing te krijgen.
Je mag wel wat dieper gaan zitten natuurlijk.
Hij loopt ook achter de loodlijn maar dit was misschien je bedoeling om hem even wat ronder in te stellen.
Voor de rest ziet het er wel een mooi paard uit. Misschien nog iets meer de achterhand eronder krijgen en het neusje er een beetje uit maar zoals het nu is, zeker niet verkeerd.

Ansiej004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:19

Wat een onwijs gaaf paard..
En dat setje Staat Super leuk Bloos
Voor de rest mooie combi Pling

Desje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:37

Ik vind het allemaal wel mee vallen met je houding.
Zeker als ik de foto's in je profiel bekijk, wat een mooi paard trouwens die stermerrie!
Deze pony loopt ook netjes, ik heb niet het idee dat je hem zo in de weg zit.
Klein beetje meer mee zitten en dan komt het helemaal goed!
Succes nog!