het wil maar niet lukken... houding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

natasja1991

het wil maar niet lukken... houding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 11:40

ik heb dus een probleem, ik heb tijdens het rijden moeite om mijn armen te ontspannen en dan zijn mijn armen bijna gestrekt. soms lukt het mij wel, maar dan zijn de teugels weer te lang.
omdat ik denk dat als ik mijn schouders naar achteren doe en dan armen ga aansluiten, dat ik het paard in z'n mond trek.

hoe zorg ik ervoor dat ik mijn schouders naar achteren doe en mijn armen aangesloten.

mischien ook nog tips hoe ik mijn been iets meer naar achter kan leggen. zonder dat ik raar ga zitten Tong uitsteken

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: het wil maar niet lukken... houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:44

Ai, bekend probleem Haha!

Ik heb het ook gehad, alleen sterkte mijn armen niet, kon ze alleen niet ontspannen.

Iemand die naast de bak staat en constant zegt armen los, werkt op zich wel.. Omdat je er steeds aan terug denkt. Ook zit lessen aan de longe zonder beugels werken fijn. Eerst helemaal volledig in stap, draf en galop ontspannen kunnen zitten, zonder teugels vast te hoeven houden.

Je armen eerst helemaal recht naar beneden laten hangen en je eigen helemaal lang maken, dan houd je vanzelf je schouders recht en dan vanuit je ellebogen je armen gaan dragen, maar wel blijven ontspannen. Elke keer als je je armen dreigt aan te spannen laat je ze weer hangen.

Werkt heel fijn. Verder gewoon heel erg veel oefenen, niet 2x, niet 10x, niet 100x, maar 1000x. Lachen

Succes!

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:01

ik rij in een manege groepsles

zoals ik al zei; ik kan wel netjes schouders naar achteren en armen aansluiten maar dan heb ik de teugels weer te lang en dan ben ik bang dat als ik de teugels korter heb het paard in de mond trek

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:38

Hai, de juiste techniek van het zitten is te leren, het is niet eens zo ingewikkeld als gedacht. Wel als je er een waslijst over gaat schrijven, want dan zie je door de bomen het bos niet meer. Waar het op neer komt is dat je een eenvoudige uitleg krijgt waar je direct en ter plaatse iets mee kunt. De stand van het bekken is belangrijk, beweeglijkheid onderrug ook, ademhaling, ontspannen zonder slap te zijn (dus lichte aanspanning houden in je lichaam) etc. Ik heb een bewegingssimulator (de Equisimulator) waarop ik lessen houding en zit geef, eenvoudig laat zien en voelen wat er gebeuren moet in je lichaam zonder dat je op je paard hoeft te letten.