Wanelka (4 jaar v. Numero Uno)@ wedstrijd L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Wanelka (4 jaar v. Numero Uno)@ wedstrijd L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 10:36

Op de wedstrijd een paar weken geleden zijn een paar foto's gemaakt door Jessica (Farruquito op bokt) en Eyeimage (die zijn te herkennen aan zijn copyright), dus dat vond ik tijd voor een topic.

Wanelka is een vrij groot en lang paard en heeft nog wat moeite met bij elkaar lopen. Ze pakt het werk wel super op en zet zich 100% in. Op de foto's mag ze dus soms meer bijelkaar, maar gezien haar jonge leeftijd wil ik haar niet te hard trainen, waardoor ze nu nog even wat langer blijft. Ik verwacht dat het volgend jaar voor de M al een stuk minder zal zijn, ze heeft gewoon nog even tijd nodig en die wil ik haar gunnen.

De eerste proef reed ik nog een paar keer verkeerd (ik zat misschien nog wat in de stress omdat mn andere merrie de trailer niet opwilde even daarvoor, en ik daardoor in tijdnood met losrijden kwam met deze Bloos ) en bleven we steken op 176, wat volkomen aan mezelf te danken is. De tweede proef was ze wat moe, maar reed ik niet meer verkeerd en had ze 185 en een 1e prijs.

Afbeelding
Galop, ze wordt hier wat lang maar treedt achter wel goed onder.

Afbeelding
Al beter stukje galop.

Afbeelding

Afbeelding
Halsstrekken doet ze super, dit is de inzet daarvan.

Afbeelding
Wijken 10m.

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Afgroeten

Afbeelding
Galop, fijn stukje hier, dit wil ik gaan uitbouwen.

Afbeelding
Inzet wijken

Afbeelding

Afbeelding
Belonen na het groeten, ik was erg tevreden over haar inzet.

Afbeelding
En nog een foto van het afgroeten!

Babbelkous

Re: Wanelka (4 jaar v. Numero Uno)@ wedstrijd L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:40

Ziet er leuk uit. Dat halsstrekken doet ze wel gemakkelijk precies he Knipoog
Leuk paardje! Nog veel succes samen. Jullie hebben er duidelijk allebei plezier in, en dat is het belangrijkste lijkt mij.. En zo gaan jullie nog ver komen! Ja

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 10:45

Halsstrekken is inderdaad een zekerheidje, dat gaat bijna altijd goed Lachen. We hebben er inderdaad plezier in, het is helemaal geen bijzonder goed paard voor de dressuur (springen is een ander verhaal) maar ze heeft zo'n groot hart dat ik echt gek met haar ben!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:24

Dat ziet er goed uit Kristel! Ze is nog jong, de rest komt vanzelf! Hoe was je Jazz gegaan?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:50

Wat leuk om weer enkele foto's van Wanelka te zien. Ze ziet erg netjes uit in haar wedstrijdtenue met knappe knotjes. Nogmaals gefeliciteerd met je behaalde winstpunt. De eerste in de L2 is al binnen! Je gaat echt al heel hard, zeker voor een 4-jarige. Hoe loopt ze momenteel in haar training?
Ik zou me echt geen zorgen maken over het meer bij elkaar rijden. Ze is, zoals jij al zegt, nog maar 4 jaar oud. Bovendien is het een lang gelijnd paard dus alles heeft wat langer zijn tijd nodig. De mensen die zeggen dat je haar meer bij elkaar moet rijden hebben duidelijk geen verstand van het jonge paard an sich. Lekker rustig aan doen zoals je momenteel doet. En moet je zien hoe hard je al gaat!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:27

hee dit is in malden:)
Leuk paard zeg en loopt netjes alleen vind ik dat hij nog iets wat opgerichter en ietsie korter in de hals loopt maarja 4 jaar oud mag je absoluut niet klagen.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:34

Heej wat leuk om de foto's van Wanelka te mogen aanschouwen op bokt, het rijden ziet er netjes uit. Ik kan mij voorstellen dat je zowel je eerste als je tweede keer in de L2 gelijk prijs hebt gehaald!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:37

woow. ziet er goed uit hoor.
wat was je score eigenlijk?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:52

Wat een ontzettend gaaf en mooi paard. Vind haar voor haar 4 jaartjes al hartstikke netjes lopen, weet zeker als je zo doorgaat met haar dat jullie een heel eind gaan komen als combinatie.

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:11

het ziet er erg fijn uit, en wat is ze mooi geworden! Ik kan me je eerste topic nog herinneren en langzaam aan wordt ze toch wel baby af. Dat ze wat meer bij elkaar moet daar zou ik me nog niet te druk over maken. Als ze zo werkwillig is zoals jij zegt (en zoals het er ook uitziet) komt dat vanzelf naarmate ze sterker wordt en meer tot dragen kan komen. Nog een tip misschien, pas op in het wijken dat je niet te veel wil helpen met je hand (dat lijkt op die ene foto een beetje). Ik herken dat van de galop wel, uit zichzelf heel groot en actief gesprongen maar om ze dan wat bij elkaar te krijgen is een heel ander verhaal. (volgens mij is die grote galop wel een numero uno dingentje). Ga vooral zo door, ik vind dit echt een fijn beeld!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 11:01

Kit_for_ever schreef:
Dat ziet er goed uit Kristel! Ze is nog jong, de rest komt vanzelf! Hoe was je Jazz gegaan?

Mijn Jazz liep super... totdat ze een op de grond liggend latje ontdekte en daar over is blijven zeuren de hele proef en ook niet meer aan het been wilde blijven. En daarna dat trailerakkefietje. Was daarna heel blij met de Uno, alles zo makkelijk Ach gut

@ Vvalar, wat vind je van mn knotjes? Vind het zelf niet tegenvallen met die afgeschuurde manen Knipoog

Ketaki schreef:
woow. ziet er goed uit hoor.
wat was je score eigenlijk?

Score was 176 in de eerste proef (paar keer fout gereden) en 185 en 1e prijs in de tweede proef Lachen

fieke1009 schreef:
het ziet er erg fijn uit, en wat is ze mooi geworden! Ik kan me je eerste topic nog herinneren en langzaam aan wordt ze toch wel baby af. Dat ze wat meer bij elkaar moet daar zou ik me nog niet te druk over maken. Als ze zo werkwillig is zoals jij zegt (en zoals het er ook uitziet) komt dat vanzelf naarmate ze sterker wordt en meer tot dragen kan komen. Nog een tip misschien, pas op in het wijken dat je niet te veel wil helpen met je hand (dat lijkt op die ene foto een beetje). Ik herken dat van de galop wel, uit zichzelf heel groot en actief gesprongen maar om ze dan wat bij elkaar te krijgen is een heel ander verhaal. (volgens mij is die grote galop wel een numero uno dingentje). Ga vooral zo door, ik vind dit echt een fijn beeld!

Dank je, baby is er inderdaad wel af, ze begint massaal te worden (moet niet meer worden vind ik eigenlijk Bloos ) In het wijken moet ik inderdaad nog wel wat corrigeren om te voorkomen dat ze wil gaan kantelen, dat kun je wel zien idd. Hoe gaat het met die van jou?

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:43

ERg fijn dierr!!!! rijden ziet er super uit!

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:55

leuk om te horen! die van mij doet het op dit moment erg fijn, maar hij blijft echt een kleuter. Hij mist nog zoveel kracht en dan komt hij vaak met zijn gigantisch gesprongen galop in de problemen op 15 m. Gelukkig heeft hij wel hetzelfde makkelijke karakter als die van jou, werken is vanzelfsprekend voor hem echt ideaal. Ik hoop snel weer foto´s van jullie te zien, ben erg benieuwd hoe ze wordt als ze nog wat meer af is!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:06

Mooi paard
en een echte numero uno body Knipoog
Ga je met haar ook springen ? of word het alleen dressuur...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 12:25

Marijkeeee schreef:
Mooi paard
en een echte numero uno body Knipoog
Ga je met haar ook springen ? of word het alleen dressuur...

Ik ga er niet echt serieus mee springen, ik ben niet zo sterk in de afstanden en ze springt vrij explosief, waardoor ik er nog wel eens naast kom te liggen. Volgend jaar gaat ze waarschijnlijk met een springruiter eens per week springen en wedstrijden lopen.. Met mij is dat met zo'n groen paard niet helemaal eerlijk, ze doet super haar best maar wil er geen twijfel inrijden omdat ik het zelf niet zie!

@fieke 1009: Volte 15m is voor deze ook nog niet echt gemakkelijk, moet echt zorgen dat ze in galop blijft. Ze draait wel makkelijk eigenlijk, maar dan nog door blijven lopen Duivel Grappig dat we tegen hetzelfde aanlopen!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:25

Rijd je trouwens mee met de selecties?

fransvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:59

Ik vind het er niet echt L2 uit zien want ze mag echt nog veel meer aan elkaar. Maar dat komt nog wel, lekker dooroefenen!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:07

Wanelka is en blijft een leuk paard, fijne uitstraling heeft ze!! Ik heb haar op concours van de zomer wel wat meer aan elkaar en ronder in de aanleuning gezien..... dat beeld vond ik een stuk mooier. Maar goed, dit zijn momentopnames dus mss dat het daar aan ligt. Lekker doorrijden, dan komt het helemaal goed, zijn we volgend jaar weer "concullega's" bij de selecties Haha! Knipoog ?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 21:26

fransvana schreef:
Ik vind het er niet echt L2 uit zien want ze mag echt nog veel meer aan elkaar. Maar dat komt nog wel, lekker dooroefenen!

Ze zal toch wel een redelijk L2 waardig beeld geven gezien haar resultaten (in twee wedstrijden 2x winst en 2x prijs) Knipoog Maar het beeld is idd nog niet af. Gezien haar jonge leeftijd zit ik er ook niet zo mee.

@vossie: Ze zit denk ik net in een wat moeilijke periode qua beeld, ze ontwikkelt echt veel meer kracht en afdruk in beweging nu maar dat gaat nog wat ten koste van het ronde van voor. Persoonlijk ben ik blij dat haar gangen zich iig ontwikkelen en ik wacht gewoon af tot ze weer sterker is geworden. Oefeningen gaan wel gewoon goed, dus maak me niet echt zorgen. Kantelen lijkt zo goed als verholpen Go jij! Go jij!
Weet niet of volgend jaar de selecties wat worden, even kijken of ze er klaar voor is en of ze niet in de springsport uitgebracht gaat worden Bloos mocht ik wat minder tijd hebben. Wiebel is wel weer op de goede weg hoorde ik! Leuk!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:30

Venetia schreef:
@ Vvalar, wat vind je van mn knotjes? Vind het zelf niet tegenvallen met die afgeschuurde manen Knipoog

Ik vind die van Venetia mooier Knipoog

Venetia schreef:
Ik ga er niet echt serieus mee springen, ik ben niet zo sterk in de afstanden en ze springt vrij explosief, waardoor ik er nog wel eens naast kom te liggen.

ROFL Dat was een mooi moment voor mij in Ermelo Haha!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:45

hey leuk venetia.

Manouk_puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:38

wooow wat mooi dat halsstrekken!! wat voor punten had je?