Deze pony is vlak voor de zomervakantie aangekocht als brave leerpony voor een 9 jarige beginner. De pony heeft haar hele leven niet zo heel veel hoeven doen en voornamelijk beginnertjes erop gehad, dus je kan je indenken dat het allemaal wat moeilijk voor haar is als je doorvraagt.
Quincy is dus zeker geen automaat die bij moeilijke oefeningen liever de kaak erop zet.
In de les had ik Vera rijden, Vera rijdt 1X per week paard bij mij en helpt mij om Quincy te leren ontspannen en hoe ze alles moet doen.
Vandaar bij het commentaar, hou er rekening mee dat dit een recreant ruiter is die er eens per week opzit en dat er voor de rest beginners op Quincy rijden.
De pony zit nog altijd compleet vast met de kaak en kan erg sterk worden als ze iets moeilijk vind omdat ze een ruim ontwikkelde onderhals heeft. ( helaas voor ons
)Dit proberen we op te lossen door dressuurmatige oefeningen en als extra hulpstuk een uitgerekt elastiek die haar helpt ontspannen en te leren waar ze heen moet en de handen van de ruiter te ontzien. ( pony is zeeer sterk in de mond, 6 jaar van lol maken heb je er niet snel uit)
Beetje losdraven en losstappen

Andere kant op

het mysterie van Quincy, ze heeft een ontzettend tic op voeten. zodra ze stilstaat of voeten ziet, gaat ze er altijd minimaal een volle minuut aan snuffelen en kijken. echt heel vaag, ze doet het continue als ze de kans krijgt

Rustig galopje met extra teugelruimte, gaat de laatste tijd steeds beter, ze valt niet meer continue in draf

en eindelijk.. na 30 minuten werken komt dan de ontspanning

daarna nog even gesprongen, Quincy vod het wel leuk,maar arme Vera was de pineut, die springt echt zelden tot nooit
Noodsprong

Mooie sprong
Vera kreeg het door!
Omdat Vera bijna nooit springt ben ik na deze hoogte er even opgegaan omdat Quincy zo'n lol erin had. vandaar geen cap op, Vera's cap past mij niet en hoewel het eigenlijk geen excuus mag zijn, normaliter heb ik altijd een cap op. ( wees lief
)it's me

en we gaan omhoog. wel ellebogen bij me houden, lijk net een kip zo!

Check die voorbeentjes, net pegasus zo. mm wederom geen contact met de teugel

En de laatste wel zoals het hoort qua handen.

Hierna lekker gestopt, gewoon laag en basis is al spannend genoeg voor ons allemaal

Qua commentaar, ik weet dat we er nog lang niet zijn. er zit nog veel spanning in en zowel ik als Vera zijn geen Z ruiters.
maar door lekker 1X per week ietsje meer te vragen dan normaal proberen we Quincy toch met beleid wat losser te krijgen en haar soepel te maken,wat tot nu toe op verschillende punten al echt gebeurt.