Montecito en Ik bij de Broekelo BOSCROSS!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Montecito

Montecito en Ik bij de Broekelo BOSCROSS!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 13:00

Hallo allemaal,

Monty en ik hebben ons van het weekend in een groot nieuw avontuur gestort Bloos . We zijn namelijk naar de boscross in Broekland geweest. Dit was voor ons beiden de allereerste keer en Monty is niet de makkelijkste buiten(vind alles eng), maar voor de ervaring toch gedaan!! We kwamen in ons uppie niet verder dan hindernis 1...(stijgeren, blokkeren e.d.) toen er maar langs gegaan en toen hij ging ook niet over hindernis 2.. Toen gewacht op 2 andere starters en er achteraan gegaan. Toen sprong hij alles Haha!

En weet je ik ben verslaafd wat ongelooflijk gaaf zo'n cross Pling Cool

Let aub niet teveel op zijn open mondje, hij was errug sterk!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat is dat nou??? Ken ik dat???
Afbeelding
En toen de tweede keer aanrijden....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze is gemaakt door een bokker!!
Afbeelding
Even wachten tot de anderen gaan Haha!
Afbeelding
En met een grote jump er toch maar in!!
Afbeelding

Dit waren ze, niet de beste kwaliteit maar geeft wel een beeld! Hij was erg warm en schuimde helemaal, erg druk om bij de anderen te blijven Knipoog Commentaar mag maar wel een beetje opbouwend aub!!

sasika

Re: Montecito en Ik bij de Broekelo BOSCROSS!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:24

leuk hoor Haha! hij springt ook echt het water in Tong uitsteken Hoe groot id het paard waar je op zit? hij lijkt echt super groot of ben jij wat klein Tong uitsteken?

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:53

Leuke foto's hoor, erg gaaf hé zo'n bosscross!
Broekland is hier 5 min. vandaan maar had helaas zelf wedstrijd anders was ik zeker even gaan kijken.
Heb je trouwens bewust een wat langere zweep bij je? anders lijkt het me fijner om een springzweepje mee te hebben in de cross

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 19:41

Hij is 168 ongeveer, ik ben vrij klein! Die zweep ben ik trouwens nog kwijtgeraakt in de cross. Hij sprong zo onbenullig. Maar ik vind dit fijner dan zo'n kort zweepje, kan je er net iets meer bij achter!!

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 19:43

Ging iets fout Bloos

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:09

Hé Marloes.
Wat een lekker dier is Monty toch.

Jullie ogen wat opnzeker op de foto's.
Kom een keer bij mij buitenrijden, zal ik jullie proberen meer plezier in het crossen te geven. Bloos

Denk dat je nog wel een concurrent van mij gaat worden. Haha!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:34

He Marloes! Ziet er goed uit, Monty is echt mooi geworden Pling Wat een watje is het toch Haha!

Wist je trouwens dat mn moeder en ik in USA zaten Bloos Haha, anders moeten we ff PB-en.

Ga zo door met Monty-monster! Haha!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:48

haha mijn paard zou net dezelfde reactie hebben. Eerst stoppen en dan achterlijk hoog erover gaan Haha!
Verder leuk hoor! Hopelijk gaat het volgende keer al een pak vlotter
veel succes verder OK dan!

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:58

Kaatje, wij concurrenten?? Wij gaan straks gewoon samen!! Ik zie je binnenkort wel bij jou thuis Haha!
Hey Skitter, in de USA, how come??(pb es ff) Monty is leuk geworden he!! Foryourneeds, hij is errug kijkerig en alles wat nieuw is is doodeng... maar goed met een beetje hulp komen we er vanzelf(duurt nog wel een paar jaar hoor... Knipoog )
Wel grappig dat de jouwe ook zo reageert, wel moeilijk soms of niet.. Bloos

lvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:44

Montecito Pling . Vond op mijn pc (volgensmij) nog een foto van jou! Knipoog had ze niet allemaal in het album gezet en zag deze nog... niet heel erg duidelijk...maar volgensmij ben jij het!?

Afbeelding

Haha!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:50

tot dat je het toch gedaan hebt!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:53

Leuk hoor!! Nederland is weer een crosser rijker Knipoog ..
Één puntje; Ik zie dat je met wielspoortjes rijdt, niks mis mee, maar als het "gekartelde" zijn, is dit niet handig voor springen/cross. Je kunt dan beter over op een gladde wielspoor ...deze rollen namelijk door als je over een sprong gaat en je been 'haakt' wat vast in de paardenbuik.
Snap je wat ik bedoel?

Leuke foto's!! Ben zelf ook een cross/eventing-verslaafde! Go jij! Go jij!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:01

Knap van je dat je de cross uitgereden hebt OK dan! Daar heb je heel wat kunde en durf voor nodig.
Ik vraag me na je stukje informatie alleen wel af of je getraind hebt en na het zien van de eerste foto's ging ik me dit nog sterker afvragen. Heb je wel eens vaker dit soort hindernissen gedaan? Anders lijkt het me ook niet bepaald fair voor je paard om je meteen in een echte cross te storten.
je hebt wel een mooi paard en ik vind ook dat je echt netjes meezit als je kijkt naar hoe het paard eroverheen gaat.

Ansiej004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:19

Wat een knapperd
idd super dat je de cross uitgereden hebt
Mooie foto's ook en een Fantastisch dekje Bloos

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:53

Annetje schreef:
Knap van je dat je de cross uitgereden hebt OK dan! Daar heb je heel wat kunde en durf voor nodig.
Ik vraag me na je stukje informatie alleen wel af of je getraind hebt en na het zien van de eerste foto's ging ik me dit nog sterker afvragen. Heb je wel eens vaker dit soort hindernissen gedaan? Anders lijkt het me ook niet bepaald fair voor je paard om je meteen in een echte cross te storten.
je hebt wel een mooi paard en ik vind ook dat je echt netjes meezit als je kijkt naar hoe het paard eroverheen gaat.

Als ze genoeg met hem traint (wat me wel lijkt, want ze zit ook met 'm in het L2 bijna) dan heeft 'ie uithoudingsvermogen genoeg. Springen doet ze ook wel vaak met 'm denk ik aangezien de fotos in haar profiel Knipoog
Als ze nooit met hem over andere soorten hindernissen is gegaan heeft ze volgens mij alleen haarzelf mee, want dan is die dus heel kijkerig. Maar fysiek kan Monty 't wel aan heur Ja

Nu snap ik dat het 'anders' is, zo;n cross, maar ze deed toch niet mee om te winnen, heeft dus lekker haar tijd genomen. Maar het paard is verder in goed genoeg conditiie lijkt mij!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:57

En ik ben meegeweest verkennen.
de hindernissen waren of 20/30 cm of 60/ 70 cm.
Je kon kiezen uit twee varianten.
Vind het super dat je rond bent gekomen Marloes.

Nu nog een keer oefenen in Mander, dan wordt het helemaal een cross-paard. Haha!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:24

Tja, je moet ergens beginnen he Ja En waarom niet meteen in het diepe springen Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:26

Waaah gaaf hoor Hyper!

Spannend avontuurtje, gewoon goed oefenen he?

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:36

Jaa broekelo Haha!
Hij doet het erg goed hoor, echt een stoer paardje Vingers aflikken

er staan ook nog foto's op xandro.nl he Knipoog

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 12:24

Annetje schreef:

Heb inderdaad mijn durf wel moeten aanspreken Haha! , maar mijn paard is netjes getraind en heeft genoeg vermogen. Ik heb wel in Almelo de walletjes en hoge wal e.d. geoefend, weleens een boompje in het bos gesprongen, maar geen gerichte crosstraining gevolgd oid. Maar dit was een oefen cross, en ik kon mooi met 2 anderen mee. Dus wat wil je nog meer!!! Mijn paard is een erge schijterd en vind, ookal oefen je 1000 keer, elke nieuwe situatie spannend en eng. Als ik daar op af moet gaan kan ik beter altijd thuis blijven Knipoog

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 12:27

Het zijn idd geen gladde wielspoortjes, en idd die ene foto ziet er niet echt prettig uit. Maar volgens mij heb je dit met een gewone spoor ook wel en scheelt dat niet zoveel qua inwerking. Maar idd wel een idee om met gladde wielen te gaan rijden in de cross, thank's voor de tip Haha!
lvdv, bedankt voor de foto's!! En dat dekje had ik eigenlijk een beetje op de cross uitgezocht, lekker mengen in de " natuurlijke" kleuren Pling !!! Skitter, bedankt voor je bijval Knipoog Ik denk idd dat ik lekker door blijf gaan met crossen is echt een aanrader!!! Go jij! Go jij!