ik had zelf al langer last van mijn schouders, ik zit in de schoonmaak dus gebruik je die veel.
diagnose RSI was al gesteld en toen ben ik uiteindelijk bij de fysio beland.
die man zag mij en eerste wat ie zei was"je lijkt wel een aap zoals je er bij staat!" hahaha
nou ja en zo zit ik dus ook op mijn pony

terwijl het zo moet zijn:

eigenlijk zou je moeten gaan trainen op een sportschooldan worden je spieren sterker en word je houding ook veel beter.
tip:
Citaat:
Ben je begonnen met trainen van je spieren, bekijk dan eens hoe je je hoofd houdt? Heel vaak wordt het hoofd tever naar voren gebogen waardoor er extra druk op de nekspieren ontstaat. Het hoofd hoort recht op de nek te staan. Je zult je langer voelen, en als je eraan gewend bent, ook beter.
Positie van je schouders
De schouders moeten recht en laag gehouden worden en niet naar voren afhangen of opgetrokken. De rug enigszins hol getrokken. De borst open. Probeer er in de loop van de dag aan te denken je schouders af en toe los te maken door ze een paar keer naar voren en achteren te draaien.
Positie van je knieën
Houd je knieën soepel en niet stijf als je loopt.
Ontspannen armen
Probeer er aan te denken dat als je bovengenoemde houding oefent je niet je armen verkrapt doordat je je op andere delen concentreert. Laat je armen losjes en ontspannen aan de zijkant van het lichaam hangen, je mag ze laten bungelen.
Afwisseling
Eenzijdige houdingen, te lang zitten, staan, lopen of liggen is allemaal niet goed. Probeer in iedere houding een aanzienlijke tijd door te brengen. Als je lange tijd moet staan probeer dan je gewicht gelijk over beide benen te verdelen.
Ontspannen
Als je je lichaam in de juiste houding kan houden zonder dat je op bepaalde plaatsen verkrampt of spanning voelt, dan ben je op de goede weg.