Enkele maanden geleden besefte ik ineens dat mijn ponytijd toch echt afgelopen zou zijn per 1 januari 2008. Mijn stiekeme Pennydroom (ooit een keer Z1 starten met mijn poownie) leek onmogelijk, maar ik wilde het niet zomaar opgeven en gaf toch wat wedstrijden op... Toen ik met 199 punten en een 1e prijs in de M2 ruim Z startgerechtigd werd, besloot ik gewoon de poging te wagen.
Ik reed 202 punten op mijn debuut. (1 proef, keertwendingen 'goed' voor 2x een 3, oeps.
) Och, dit neemt niemand mij meer af en het zal me worst wezen of ik ooit nog een wp zal halen in de Z of niet. Ik ben nog steeds gigantisch blij! Conchiet was nog hardstikke groen en voor zover mogelijk ook al verreden toen ik kreeg en we hadden zelfs nooit gedacht dat ik ooit de M1 zou halen, laat staan Z rijden.
Hier een jong Conchietje (en een kleine Lorette), heel iel en met zulke korte hoeven dat ze er kreupel op liep:
Laatste keer M2:
(losrijden:)

Z1:

(contragalopje)

We springen L. In de clublessen parcoursjes tot ruime M-hoogte en losse lijntjes tot brede oxers van 1.20 m. Conchiet is heel handig in 't springen, maar ik helaas niet. Ik laat alles maar aan haar over, dan komt het wel goed.
Wedstrijden springen vind ik echt doodeng, dan ben ik ziek van de spanning, terwijl ik het in de training erg leuk vind. Coontje springt waarschijnlijk makkelijker een Z-parcours dan dat ze een Z proef loopt, maar helaas heeft ze mij niet mee...

(Nog net geen Z-hoogte, zou als verhoogde hindernis in M barrage kunnen staan:)

Ja, het kon met gemak nog een stuk hoger, maar ze was ontzettend braaf. Ik vind het dan oneerlijk om alleen voor de foto's nog langer en hoger te gaan.
En dan heb ik nog een andere vos; Charlotje. (Negro x Cabochon) Na heel veel hoefgezeur (vernageling..
) eindelijk weer aan het werk. Hiervoor stond ze ook al stil door een wond aan haar been, veroorzaakt door ons nieuwe paard. Al met al heeft ze maanden niets gedaan. Eigenlijk heb ik nooit zo veel met haar gedaan. Per 1 januari zal ze dan ook wel flink schrikken, want dan mag ze wat meer werken en vaker mee op concours. 

Tot zover mijn vossems.
Ik kan tegen commentaar.