Hier een kort verslagje:
Ze was braaf op de trailer, we waren er als eerste van de trailers, dus hadden een zeer mooi plekje vooraan. Ons gemeld, rond gekeken en om kwart voor 3 begonnen met opzadelen. Zoëlaine die normaal vrij druk kan zijn, was zo onder de indruk dat ze heel netjes bleef staan en dat we haar makkelijk konden opzadelen.
Alles klaar, Ineke er op en naar de binnenbak. Dat was wel even spannend. Zoveel mensen waar ze door heen moest, maar eenmaal in de bak ging ze vanzelf. Stappen ging moeizaam, omdat ze zich dan niet genoeg concentreerd op de ruiter.
Ik heb tijdens het losrijden foto's gemaakt die hieronder staan.
Toen om 15.40 was het zover. De binnenbak in. Gelukkig was er een ander dapper paard dat wel voorop wilde, dus direct daar achter aan. Ik heb gefilmd, maar die staat nog niet online.
We waren best tevreden, ze was braaf, en liet zich best fijn zien. Als commentaar kregen we:
Wordt een fijn paard, maar heeft nog teveel spanning. Hij vroeg ook of ze nog maar kort onder het zadel was....
Ja, dat klopt. We zijn er nog niet lang en intensief mee bezig zoals andere mensen, maar aleh.
De punten heb ik zelf niet gehoord, maar gelukkig heeft mn moeder ze opgeschreven. Helaas heeft ze voor haar stap maar 10 punten gekregen en algemene indruk 12, omdat ze zoooo gespannen was. Onderaan het protocol stond geschreven:
Zeker een paard met potentie, maar door de spanning niet getoond.
Ze had totaal 93 punten. Erg jammer van de 10 in de stap, wat ik nog niet helemaal snap. Oke, hij was niet zo ruim, maar ze liep niet kreupel. Paarden die kreupel liepen kregen ook een 10.
Maar goed, als ze daar een 12 voor had gehad, hadden we ook geen 1e geworden.
Al met al zijn we trots op Zoe en gaan we vol goede moed verder, tot dat we een geschikte ruiter gevonden hebben die met haar verder gaat komen.
Hieronder foto's van het losrijden:

En nog haar knappe koppie:

) heeft Zoe zich keurig gedragen!