Ik rijd sinds anderhalf jaar een friese merrie, Veerle!
Ze was zadelmak toen ik kwam, en ik heb haar zelf doorgereden.
Dressuurmatig compleet geen problemen, gaat super, maar die buitenritten....
Zolang ik met iemand anders ga, is er geen probleem... Ja, ze durft niet voorop. Probeer dit toch kleine stukjes te doen zodat haar zelfvertrouwen wat groter wordt!
De 1e keer dat ik alleen buiten ging rijden, kwamen we 200 meter ver, en daarna heeft er iemand mee moeten lopen, omdat ze het vertikte om nog een pas te nemen (ondanks best hevig gebruik van de zweep
)... Ze bewoog gewoon HELEMAAL niet! Heeel vreemd!Keer daarna, op het zelfde punt hetzelfde probleem! Toen is iemand mijn sporen komen brengen, en vanaf toen hebben we eigenlijk geen probleem meer gehad...
Tot vorige week... Ging met een vriendin van een andere stal rijden, dus moest eerst een stuk alleen!
Opeens stopt mevrouw en weigert gewoon te bewegen (dus niet alleen naar voren, alle richtingen!).
Ik afgestapt, stukje gelopen, weer opgestapt, en verder gereden!
Dit is later nog een keer gebeurd...
Vandaag ging ik weer rijden... Ben goed 1 km van huis af, weer precies hetzelfde!
Afgestapt, stuk gelopen, weer opgestapt... En weer geen beweging

NIKS!
Zo een half uur bezig geweest toen ik er genoeg van had...
Paard omgedraaid, en 200 meter achterwaarts verder gegaan.
Vooruit kon daarna nog steeds niet!
Uiteindelijk vriendlief maar gebeld, dat hij met longeerzweep moest komen...
Eerst gaf ze daar ook echt NIETS om, maar op een gegeven moment stapte ze dan toch eindelijk aan!
Onderweg nog 1 keer gehad (zeer klein rondje gereden maar), vriend er weer achter met zweep, niets aan de hand!
Ze is zeker niet ziek, en heeft ook geen pijn! Dit weet ik zeer zeker!
Mijn probleem lijkt me duidelijk... Wie heeft de oplossing

), maarre het van elkaar af rijden kun je dus wel oefenen al vergt het dan wat meer van jou als ruiter. Ze zal namelijk onrustig gaan worden omdat ze liever plakt!