Zamyra @Work, NMK merrie!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Zamyra @Work, NMK merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 10:47

Nou, hier wat foto's van onze driejarige Voorlopig Keurmerrie van Elegant x Zichem x Satteliet. Ze is sinds april zadelmak, maar doordat ze zoveel succes had op de keuring heb ik haar vooral aan de longe gehad Knipoog

Ze is in juli ster verklaard in Didam, op 29 juli Voorlopig Keur in Hengelo en mocht ook naar Ermelo op 17 augustus Haha! Heb haar vanaf dat ze 4 maanden oud is en ben super trots!

Het trainen onder het zadel doen we vooral rustig aan, ze is immers nog maar 3 jaar Lachen We zijn vooral bezig met het voorwaarts denken. In het begin had ze de handrem er nog wat op staan en liep ze heel terughoudend. Het gaat steeds beter Ja Ze is heel braaf. Kan nu zonder longeren opstappen, ook als ze een paar dagen niet gelopen heeft Knipoog

Nou, hier de foto's:

Afbeelding Aansingelen met het Z-paard van mijn vriend op de achtergrond Lachen

Afbeelding daar gaan we Pling

Afbeelding

Afbeelding beetje wazig Tong uitsteken

Afbeelding overgang rijden geloof ik..

Afbeelding nog wat draven

Afbeelding op de oprit Haha!

Afbeelding het is al een heel paard zo *LOL*

Commentaar mag altijd, mits onderbouwd en een beetje vriendelijk vormgegeven Lachen Vork Tips zijn zeker welkom! (ik weet trouwens dat ik de neiging heb om wat naar voren te gaan zitten Bloos )

Ow ja, ze is ook dragend. Van Hunter Douglas Aachen van Imke Schellekens - Bartels Haha!

TurboTinker

Re: Zamyra @Work, NMK merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:49

Wat is ze braaf voor een 3 jarige zeg! gefeliciteerd met de resultaten van de keuring, Wat is haar doel, fokmerrie, of ga je met haar wedstrijden rijden?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 10:55

Dankje Haha! Als ik de foto's zelf bekijk vind ik het ook wel lekker relaxed ogen Ja

Wat we precies na het eerste veulentje gaan doen is nog niet zeker. In eerste instantie wilden we haar weer laten dekken, omdat het zo'n beste merrie is. Maar de sport trekt toch ook wel en ik denk dat ik haar eerst uit ga brengen Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:27

Ziet er goed uit hoor!! Is echt wel braaf!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 11:45

Dankje PC!

Ja ze is echt heel braaf! Hoop snel foto's te kunnen plaatsen zat wat meer in aanleuning loopt Knipoog Die zoekt ze nu wel op, maar dat zijn dan echt maar een paar passen. Ze zal eerst nog meer voorwaarts moeten denken.

Es kijken wat ze vanmiddag doet Lachen

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:56

Ik vind het er echt ontspannen uit zien, een brave merrie voor zo kort onder het zadel Haha!
Die aanleuning komt vanzelf wel, en ik zie toch wel al een buikje Ja

veel plezier vanmiddag Haha!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:00

Hoi sophie!!wat leuk foto s te zien van je prachtmerrie!!
Ziet er relaxte uit ,kom haar snel eens bewonderen in het echt Haha!

sieggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:13

Heyzz Sophie!

Erg leuke foto`s! Ziet er echt super goed en vooral lekker ontspannen uit!
K zou zeggen ga ze door en we zien je snel op wedstrijd Knipoog.

Liefs Siegrit

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:25

Ziet er netjes uit hoor! Je bent vooral bezig met de basis, wat ik een goede zaak vind Ja! Tegenwoordig zie je met van die beste paarden dat ze direct volop in training komen op jonge leeftijd om ze zo snel mogelijk zo hoog mogelijk de sport in te krijgen..
Wel een puntje waar je aan moet denken is dat het paard wel goed actief moet blijven. Maar dat kan ook liggen aan de momentopnames.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 08:49

@Zalvador: bedankt Haha!

Op de foto's zijn vooral stapmomenten te zien. Ze is soms wat terughoudend in het lopen, dus ben ik vooral bezig met het voorwaarts laten denken/actief zijn Knipoog Goed gezien dus!

Gisteren heb ik haar ook gereden en toen merkte ik weer verbetering Lachen Heb haar wat laten zoeken naar wat meer contact/aanleuning en dit pakte ze goed op.

De basis vind ik erg belangrijk. Eerst vooruit en dan pas knutselen Tong uitsteken Doordat ik al zo lang met haar bezig ben, is ze nu ook rustiger. Van het keuringsseizoen heeft ze ontzettend veel geleerd, dat merken we ook duidelijk Ja

@Siegrit: heej Haha! Leuk! Dankjewel! Hoop volgend jaar op wedstrijd tevoorschijn te kunnen komen Vork

Ansjela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:41

Ziet er erg goed uit. Leuk om te zien hoe het nu met jullie gaat nadat ik jullie in Didam en Hengelo heb gezien!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:58

Mooie foto's, Pletje. Wanneer is ze uitgerekend... ik zie al een beetje een buikje of is dat welvaart? Tong uitsteken

Mooi zadel heb je trouwens, Stübben?

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:00

Hee Sophie Haha! Wat een prachtige foto's van Zam Lovers Leuk om te zien hoe ze is ontwikkeld... ken haar natuurlijk vanaf haar geboorte Ja

Ziet er in ieder geval relaxed uit!! Pling

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:02

@Ansjela: wat leuk! Je zult nog wel meer foto's van ons voorbij zien komen hoor haha Knipoog

@PR: thanks Haha! Ze is in april uitgerekend Lachen Wij zien ook al wel een buikje Tong uitsteken Komt van de beeb natuurlijk *LOL* Niks welvaart Clown Schijnheilig

Mijn zadel is idd een Stubben, een Scandica om precies te zijn Lachen

Aah Very Well Haha! Leuk dat je een bericht achterlaat! Ja apart idee he, 3 jaar geleden was het nog zo'n heel schattig klein hummeltje Lovers

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:02

leuke merrie zeg!! heel veel suc6 met haar, en veulen Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 09:18

Dankje Rianne 67 Haha!

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:23

Mooie merrie (ik hou normaal niet zo van 'vosserig' maar deze vind ik heel mooi) Ze oogt erg groot, klopt dat? Veel plezier met haar en nu maar hopen dat haar veulen ook zo mooi wordt...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:30

Ik vind dit toch zo'n mooie merrie hè! Heb rijden ziet er ook goed uit, fijn dat het zo rustig aangedaan wordt Lachen . Ze ziet er heerlijk tevreden uit, jij ook trouwens Haha! .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 09:47

@LaDar: Thanks Pling Ik vind het ook een hele mooie vos, ze heeft in de zon een mooie gouden gloed over zich heen. En in de winter wordt ze weer wat donkerder Ja Ze is op 7 juli gemeten op 1,65 maar ik schat haar nu op ongeveer 1,68. Ben zelf ook 1,68 Tong uitsteken

@Rinske: Dankjewel Haha! Zamyra heeft ook wel plezier in het werken geloof ik Lachen Als ik met het zadel etc aan kom zetten weet ze al wat er gaat gebeuren. Vind het een super dier om mee samen te werken en ben inderdaad heel tevreden Haha! Ik denk zij ook, anders laat ze het wel merken haha Tong uitsteken Knipoog

En ik kijk zo uit naar dat kleine veulen wat er in haar buik groeit Lovers